Domov News Porsche sa darí ako nikdy predtým. Pozornosť však už sústreďuje na elektromobily

Porsche sa darí ako nikdy predtým. Pozornosť však už sústreďuje na elektromobily

Z obchodného hľadiska bol rok 2022 pre Porsche najúspešnejším v histórii.

Tržby automobilky Porsche v roku 2022 dosiahli 37,6 miliardy eur. Oproti roku 2021 to zodpovedá rastu o 13,6 %. Prevádzkový zisk dosiahol 6,8 miliardy eur, čím prekonal údaj z predchádzajúceho roka o 1,5 miliardy eur (nárast o 27,4 %). Automobilka zároveň ohlásila nový ambiciózny program Road to 20, aby si zabezpečila zisky aj v budúcnosti.

V ťažkých podmienkach sme dosiahli najsilnejší výsledok v histórii Porsche,“ hovorí Oliver Blume, predseda predstavenstva Porsche AG. „V roku 2022 sme našim zákazníkom opäť mohli ponúknuť vzrušujúce nové produkty. Je to výsledok skvelého tímového výkonu.“ Porsche v predchádzajúcom roku dokázalo dodať zákazníkom 309 884 vozidiel. To zodpovedá medziročnému nárastu o 2,6 %.

Road to 20

Program Road to 20 sa Porsche bude snažiť dosiahnuť v dlhodobom horizonte prevádzkovú návratnosť predaja viac ako 20 %. „S Road to 20 robíme Porsche ešte odolnejším a naša značka sa stane silnejšia než kedykoľvek predtým,“ hovorí Lutz Meschke, podpredseda a člen výkonnej rady pre financie a IT. „Na všetko sa pozrieme nanovo. Od nášho sortimentu a cien až po štruktúru nákladov.“

Advertisment

Porsche bude pokračovať v presadzovaní svojej stratégie moderného luxusu. Podľa Luxury & Premium Report poradenskej firmy Brand Finance je Porsche najhodnotnejšou luxusnou značkou na svete. „Spájame vynikajúci produkt s vysoko osobnou skúsenosťou. So značkou, ktorá preberá zodpovednosť v rámci spoločnosti,“ hovorí Oliver Blume. „Rozširujeme naše produktové portfólio o nové koncepty športových áut. Aj naďalej sa budeme zameriavať na limitované edície a v budúcnosti rozšírime náš program SonderwunschChceme vyhovieť želaniam a životnému štýlu našich zákazníkov ešte viac ako doteraz, čím znova a znova prekonávame ich očakávania.

Benzínových motorov bude čoraz menej

Predstavitelia Porsche zároveň oznámili, že chcú pokračovať v ambicióznej stratégii elektrifikácie. Plne elektrický Macan sa pripravuje na rok 2024. Elektrický športiak radu 718 je naplánovaný na rok 2025. Po ňom bude nasledovať plne elektrický Cayenne. Výsledkom tejto stratégie bude, že viac ako 80 % vozidiel s logom stuttgartskej automobilky bude v roku 2030 elektrických.

Porsche

Ako sme už nedávno avizovali, Porsche tiež plánuje rozšíriť svoje produktové portfólio smerom nahor o plne elektrické SUV umiestnené nad Cayenne. Tento nový koncept vozidla bude navrhnutý tak, aby ponúkal vysoký výkon a automatizované jazdné funkcie. Automobil bude stáť na interne vyvinutej platforme SSP Sport. Segment veľkých luxusných výkonných SUV sa teší mimoriadne popularite najmä v Číne a v USA. Otázne je, dokedy bude tento trend udržateľný.

Faceliftovaný Cayenne už čoskoro

Tretia generácia Cayenne, ktorá bola uvedená na trh v roku 2017, prejde tento rok výraznými úpravami hnacej sústavy, podvozka, dizajnu, výbavy aj konektivity. „Je to jedna z najrozsiahlejších aktualizácií produktu v histórii Porsche,“ hovorí manažér projektu Cayenne Michael Schätzle. Okrem úpravy portfólia pohonov vykonali inžinieri vo vývojovom stredisku Porsche vo Weissachu zásadné revízie podvozkového systému. Cieľom konštruktérov bolo dosiahnuť ešte širší rozsah schopností tohto vozidla. Cayenne by tak mal byť ešte schopnejším dynamickým vozidlom na zakrútenej asfaltke, pohodlnejším spoločníkom na dlhé diaľničné presuny a lepším „off-roadom“ v teréne. Na splnenie tohto ambiciózneho účelu bude Cayenne vybavený novým, poloaktívnym podvozkom. Zmení sa tiež koncept ovládania centrálneho displeja a zlepšia sa funkcie pripojenia.

Porsche

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!