Domov News Muž, ktorý naučil mladých milovať luxus, odchádza do dôchodku

Muž, ktorý naučil mladých milovať luxus, odchádza do dôchodku

Automobilka Rolls-Royce oznámila, že súčasný generálny riaditeľ Torsten Müller-Ötvös skončí vo funkcii 30. novembra 2023. Jeho nástupca je už známy.

Torsten nastúpil do Rolls-Royce Motor Cars v roku 2010, čím sa stal najdlhšie slúžiacim generálnym riaditeľom spoločnosti od čias Clauda Johnsona, muža známeho ako Pomlčka v Rolls-Royce. „Viesť Rolls-Royce takmer 14 rokov bolo najväčším privilégiom a potešením môjho profesionálneho života. Dostať spoločnosť a jej ľudí svetovej triedy do pozície, v ktorej sa nachádza dnes, na vrchole luxusného priemyslu, bolo pozoruhodným dobrodružstvom. Som hrdý na úlohu, ktorú sme s mojím výnimočným tímom zohrali pri významnom príspevku k ekonomike Spojeného kráľovstva a ku globálnemu uznaniu schopnosti Británie vyrábať tie najlepšie luxusné produkty na svete,“ povedal Torsten.

Jeho prácu ocenil aj Oliver Zipse, generálny riaditeľ spoločnosti BMW Group. „Rolls-Royce Motor Cars je klenotom v korune našej organizácie. Torstenovo vynikajúce vedenie, neochvejné odhodlanie, jasná vízia a výnimočná schopnosť vybudovať silný, sústredený tím, pomohli vytvoriť z automobilky Rolls-Royce luxusnú značku svetovej triedy, ktorou je dnes. V jeho ďalšom živote mu prajeme len to najlepšie.“

Pod Torstenovým vedením sa Rolls-Royce pretransformoval z automobilového výrobcu na skutočný domov luxusu celosvetovo uctievaný pre svoje vynikajúce motorové vozidlá, jedinečné schopnosti výroby na mieru v oddelení Bespoke a hlboké pochopenie potrieb, chutí a túžob svojich klientov z celého sveta.

Torsten Müller-Ötvös odchádza z funkcie s hmatateľnými úspechmi. Za jeho úradovania vzrástol ročný predaj z približne 1 000 vozidiel v roku 2009 na viac ako 6 000 v roku 2022. Ešte dôležitejšie je, že každý Rolls-Royce zohľadňuje špecifické želania klienta, ktorý si ho objednal.

Rolls-Royce Spectre. Foto: Rolls-Royce
Kus dobrej roboty

Vďaka tomuto neustálemu zameraniu na výrobu na mieru, predstavuje automobilka Rolls-Royce nepochybného lídra v luxusnom sektore. Počas Torstenovho funkčného obdobia vyrobila značka niektoré zo svojich najvýznamnejších automobilov
v histórii, vrátane niekoľkých modelov vyrobených v spolupráci s poprednými svetovými umelcami, módnymi návrhármi a luxusnými značkami. Keď Torsten nastúpil do funkcie, závod v Goodwoode vyrábal iba dva modely – Phantom a Ghost. Pod jeho vedením sa postupne predstavili modely Wraith a Dawn, ako aj Cullinan, prvé SUV v histórii značky. V tomto roku sa predstavil model Spectre, prvé ultraluxusné elektrické kupé na svete, ktorým sa začína prechod značky na plne elektrické produktové portfólio naplánovaný do konca roku 2030. Torsten tiež vytvoril a do života uviedol Black Badge, drsnejšie a sebavedomejšie alter ego značky Rolls-Royce. Išlo o odvážny počin, ktorý výrazne rozšíril príťažlivosť značky medzi mladšou generáciou klientov.

Rolls Royce Cullinan - auto za 500 000 eur, takmer sme ho...

Kým v roku 2010 bola priemerná cena modelu Rolls-Royce okolo 250 000 € a priemerný klient mal 56 rokov, v súčasnosti sa priemerná cena zdvojnásobila na približne 500 000 € a priemerný vek klienta Rolls-Royce je 43 rokov. Omladenie značky predstavuje súčasť rozsiahleho pretvárania luxusného priemyslu. Torstenovo vedenie sa sústredilo na ochotu nielen participovať na tejto zmene, ale ju aj viesť, osvojiť si nové technológie a myslenie založené na chápaní vkusu a túžob klientov.

Úspech značky Rolls-Royce pod Torstenovým vedením je taký, že spoločnosť teraz každoročne prispieva do britskej ekonomiky sumou viac ako pol miliardy libier. Je tiež jedným z najväčších zamestnávateľov v Západnom Sussexe: tím pracujúci v Goodwoode sa rozrástol z približne 300 na viac ako 2 500 ľudí.

Nová posila z BMW

Novým generálnym riaditeľom Rolls-Royce sa stane Chris Brownridge, ktorý do Rolls-Royce Motor Cars príde zo svojej súčasnej pozície generálneho riaditeľa BMW UK. Brownridge v BMW Group strávil takmer 30 rokov, pričom začal v roku 1995 ako absolvent. Pred súčasnou pozíciou generálneho riaditeľa bol od roku 2011 členom predstavenstva v Spojenom kráľovstve na rôznych pozíciách vrátane obchodného riaditeľa BMW UK, BMW UK Marketing a MINI regionálny riaditeľ pre Spojené kráľovstvo a Írsko.

Chris Brownridge muž v saku a s okuliarmi, šéf značky Rolls-Royce
Chris Brownridge. Foto: Rolls-Royce

Chris povedal: „Som poctený mojím novým menovaním a zároveň zostávam pokorný. Pozvanie viesť túto skvelú britskú značku v takom kľúčovom momente jej dlhého a pozoruhodného príbehu predstavuje mimoriadne privilégium. Rolls-Royce je jednou z celosvetovo najuznávanejších, najžiadanejších a najvplyvnejších značiek a ja si veľmi dobre uvedomujem obrovskú náklonnosť a úctu, ktorú má. Je to pocta jej skvelým produktom, blízkym vzťahom, ktoré udržiava so svojimi klientmi a predovšetkým výnimočnému tímu, ku ktorému sa chystám pridať. Som si tiež vedomý neuveriteľného dedičstva, ktorého sme hrdými správcami, a že všetko, čo robíme, stavia na tomto jedinečnom dedičstve a rozširuje ho.“

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 3.9 / 5. Počet hodnotení 9

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJRolls-Royce
Predchádzajúci článokDěděček na súde spoznal svoj trest, siahol by po eutanázii
Nasledujúci článokŠkoda Kodiaq má vecičku, ktorú by malo dostať každé nové auto