Domov Recenzie Test Kia ProCeed: Ani kombík nemusí byť voľbou čisto z rozumu

Test Kia ProCeed: Ani kombík nemusí byť voľbou čisto z rozumu

Skosená zadná časť ProCeedu podčiarkuje jeho dynamický imidž.

ProCeed patrí k relatívne málo autám, pri ktorých možno s čistým svedomím povedať, že dokázali veľmi prirodzeným a nenásilným spôsobom spojiť dynamický imidž športových modelov s praktickosťou priestranných rodinných áut. Pritom vodičovi stále nechávajú dostatočnú voľnosť na to, aby si jazdu dokázal užiť aj aktívnym spôsobom.

Proceed – výrazná oranžová farba a výbava GT Line umocňovali jeho športový imidž.

Možno to bude vyzerať trochu servilne, ale ak by sme mali testovanú Kiu ProCeed zhodnotiť jednou vetou, tak by sme napísali asi trochu gýčové – pod pozlátkom zlato. Tým pozlátkom myslíme športový a dynamický imidž, do ktorého sa dá zabaliť rodinný kombík, ak mu prepožičiate karosériu shooting brake a navyše si priplatíte za extra dizajn, ktorý má v prípade tejto kórejskej automobilky označenie GT Line.

Imidž versus praktickosť

Ibaže ProCeed neklame telom, nesnaží sa zapôsobiť iba navonok. Ak by sme chceli pokračovať v deklamovaní reklamných sloganov, dalo by sa napísať, že to podstatné sa skrýva vo vnútri. Nemyslíme tým iba vnútorný priestor, ktorý je naozaj slušný. Pokiaľ by však niekto chcel namietať, že to auto má predsa pomerne výrazne skosenú zadnú časť, čo zákonite musí obmedzovať priestor nad hlavou pasažierov a komplikovať nastupovanie, tak k tomu možno povedať jediné – áno. Presnejšie, s výškou pri sedení problém nebude, ani keď máte okolo 180 centimetrov, pri nastupovaní však kvôli zadnému oblúku áno. Takže pozor na hlavu!

Dvojfarebné sedadlá s výrazným štvorcovým, respektíve kosoštvorcovým prešívaním vyzerali výborne.

A keď sme už pri interiéri a navyše špičkovej výbave GT Line, tak sa na ňu pozrime podrobnejšie.  Bežný Ceed v jednoduchších výbavových stupňoch vyzerá možno trochu stroho. Testovaný ProCeed GT Line práve naopak.

Prístrojová doska je oproti základným Ceedom prepracovanejšia a pôsobí hodnotnejšie.

Má luxusne pôsobiace dvojfarebné sedačky so štvorcovým prešívaním s logom GT, športový volant s kontrastným prešívaním, prístrojovú dosku so striebornými a lesklými čiernymi doplnkami, veľký dotykový displej infotainmentu s mimoriadne jednoduchým a prirodzeným členením menu a k tomu naozaj slušný kufor s objemom takmer 600 litrov. Aj keď treba povedať, že daňou za dizajn je v jeho prípade o niečo vyššie položená nakladacia hrana. Slovné spojenie „štýlový rodinný kombík“ možno znie niekomu trochu zvláštne, pre testované auto sa ale naozaj hodí.

Pár čísiel

Samozrejme, za štýl sa zvykne priplácať, takže ProCeed síce začína na cene 21 290 eur (s motorom 1,4 T-GDi 103 kW, resp 140 koní), no cena vie s príplatkovou výbavou stúpnuť až k tridsiatim tisícom. Ak chcete výbavu GT Line, zaplatíte minimálne 25 090 eur, no pod kapotou už budete mať silnejší motor T-GDi s objemom 1,6 litra, ktorý má výkon 150 kW, teda 204 koní. Alebo 100-kilowattový diesel s rovnakým objemom. A keď v ňom nahradíte 6-stupňový manuál 7-stupňovým dvojspojkovým automatom, cena sa navýši o ďalších 1 800 eur.

Tak sme sa nenápadne dostali k testovanému modelu, ktorý sa hrdil práve touto kombináciu. Ak sa vám nechce počítať, tak základná cena nami testovanej verzie 1,6 T-CRDi s automatickou prevodovkou je 26 890 eur. Stojí však za tie peniaze?

Čítajte viac: Kia Ceed GT – kompromis, ktorý rozhodne nebolí

Podľa nášho názoru áno. Automat radí plynule a takmer nepostrehnuteľne. Máte síce možnosť radiť aj manuálne, ale dôvod na to v podstate neexistuje.  Automat si predsa človek kupuje na to, aby sa vozil komfortne a nie na to, aby s ním každú chvíľu bojoval, pretože jeho predstavy o komfortnej jazde a presnom radení sú zásadne odlišné od toho, aký názor má na tieto veci jeho prevodovka.

Naozaj úsporné

Výkon nie je nejako extrémny, ale s maximálnym krútiacim momentom 320 Nm, dostupným už od dvetisíc otáčok, bol testovaný ProCeed dostatočne dynamický na bežné jazdenie a pritom aj úsporný – a to aj bez športového režimu, ktorý je v tomto auto skôr pre imidž, než by sa nejako zásadne prejavoval na správaní auta.

Radiaca páka ovládala 7-stupňový dvojspojkový automat. Ten pracoval výborne.

Nízky apetít mala na svedomí aj dobre nastavená prevodovka. Udržať priemernú spotrebu pod šiestimi litrami nebol problém, najmä ak sme približne tretinu z takmer tisíc najazdených kilometrov absolvovali po okreskách. A na nich ste spotrebu dokázali bez problému stiahnuť aj výrazne pod päť litrov. Silnou stránkou auta je podvozok. Ten je naladený o niečo tvrdšie a výborne drží v zákrutách stopu. Nie je však natoľko tvrdý, aby vám znepríjemňoval komfortný pocit pri prejazde aj tých najmenších nerovností.  Z nášho pohľadu by tento podvozok s prevahou zvládal aj výrazne silnejší motor.

Kufor má objem takmer 600 litrov a má úplne rovné dno.

ProCeed s testovaným motorom a prevodovkou je výbornou voľbou pre tých, ktorí hľadajú praktické rodinné auto, ktoré však bude vyzerať dynamicky a športovo.  A ktoré tak v zásade dokáže aj jazdiť, pričom spotrebu udržiava vo veľmi prijateľných medziach. Oproti kombíku si zaň niečo priplatíte, ale z nášho pohľadu má – vzhľadom na výbavu, použité materiály a imidž –  aj cenu nastavenú pomerne rozumne.

Kia ProCeed 1.6 CRDi GT Line
TECHNICKÉ ÚDAJE
Usporiadanie a počet valcov V4
Zdvihový objem 1598 cm3
Max. výkon 100 kW/136 k
Max. krútiaci moment 320 Nm
Palivo Nafta
Pohon predné kolesá
Prevodovka 7-stupňová automatická DCT
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY
Dĺžka 4 605 mm
Šírka 1 800 mm
Výška 1 422 mm
Rázvor náprav 2 650 mm
Pohotovostná hmotnosť 1 496 kg
Objem batožinového priestoru 594 l
Zrýchlenie 0-100 km/h 10,1 s
Max. rýchlosť 200 km/h
SPOTREBA
Kombinovaná 5,1 l/100 km
CENA
Základná cena modelu 21 290 eur
Cena testovanej verzie 26 890 eur

 

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokVzniká automobilový megakoncern? O spojení jednajú PSA a FCA!
Nasledujúci článokFord oficiálne predstaví elektrické SUV v štýle Mustangu!
Pracujem ako motoristický a technologický novinár už 17 rokov. Počas nich som spolupracoval s denníkom Národná obroda, časopisom Brejk, portálom Autoserver a najdlhšie, vyše 14 rokov, s týždenníkom Plus 7 dní. Zároveň som prispieval do niekoľkých odborných médií a som členom slovenskej poroty Auta roku. V oblasti automotive ma zaujímajú hlavne nové technológie a ekonomické trendy.