Domov Recenzie TEST Opel Insignia GSi 4X4, neprávom zabudnutý unikát!

TEST Opel Insignia GSi 4X4, neprávom zabudnutý unikát!

Nový motor a skvelý pohon

Prejdime rovno k tým podstatným zmenám a to je práve pohonná sústava. V rámci faceliftu Insignie prišli na rad aj samotné motorizácie. Kým doteraz v tom bol riadny chaos, aktuálne si kúpite motory priamo od Oplu respektíve koncernu PSA.

Pod kapotou tak nájdete aj trojvalce, tie nás teraz ale nezaujímajú. K dispozícií je našťastie aj plnohodnotný dvojlitrový štvorvalec. Ten je v prípade verzie GSi naladený na výkon 169 kW respektíve 230 koní s krútiacim momentom 350 Nm. Kombinovaný je výlučne s novou deväťstupňovou prevodovkou, ktorá pochádza priamo zo spolupráce s GM. Tá nahradila osemstupňový automat Aisin ktorý používa PSA.

Nový dvojliter disponuje aj systémom vypínania dvoch valcov, ktorý však nemáte šancu spozorovať, podobne ako v prípade VW koncernu. K reálnej spotrebe sa ešte vrátime v priebehu testu.

Absolútnym unikátom je športový pohon štyroch kolies so smerovaním krútiaceho momentu. Pri každom naštartovaní máte štandardne aktivovaný výlučne pohon prednej nápravy. Pokiaľ chcete mať z Insignie štvorkolku musíte si ju zapnúť. Toto riešenie sa javí ako najlepšie, pretože vo väčšine prípadov pohon všetkých kolies nepotrebujete. Dokážete tak ušetriť značnú časť paliva.

V režime pohonu všetkých kolies nahrádzajú klasický zadný diferenciál dve spojky, ktoré v každej jazdnej situácii zabezpečujú dokonalý prenos výkonu na jednotlivé kolesá. Vďaka tejto technológii je Insignia GSi agilnejšia pri zatáčaní, ponúka dokonalý prejazd zákrutou a skvelú trakciu.

POKRAČOVANIE NA ĎALŠEJ STRANE

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 6

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

1
2
3
4
5
Predchádzajúci článokHarley-Davidson prichádza s novou značkou LiveWire. Čo môžeme očakávať?
Nasledujúci článokTakto vyzerá historický monopost F1 z pohľadu tretej osoby