Domov Recenzie TEST BMW 530d xDrive Touring, kombíky ešte nepovedali posledné slovo

TEST BMW 530d xDrive Touring, kombíky ešte nepovedali posledné slovo

Elektrifikácia vozidiel je v plnom prúde o čom svedčí aj trend v podaní BMW. Na vypínanie na križovatkách si viete zvyknúť a vôbec to neprekáža.

V našich redakčných testoch sme mali azda všetky motorizácie, ktoré viete dať pod kapotu novej, faceliftovanej rady 5. Rok sme začali sedanom 540d xDrive, neskôr sa nám predstavil nový kombík 520d s mild-hybridom a pred pár mesiacmi sme mali možnosť vyskúšať elektrickú, respektíve plug-in hybridnú verziu 545e. Tentoraz však k nám zavítal najsilnejší z najsilnejších a to 530d xDrive Touring s poctivým trojlitrovým šesťvalcom.

Označenie 530d je azda synonymom pre spoľahlivé nemecké auto, ktoré začalo generáciou E39. Išlo o najlepší pomer výkonu a spoľahlivosti. Aktuálny trend je neúprosný a čoraz viac ľudí skôr preferuje benzínový, či hybridný pohon a aj preto je dobré, že BMW na svoje dieselové agregáty nazabudlo. Nie je to však čistý diesel agregát.

Po novom BMW elektrifikuje svoje celé pohonné ústrojenstvo a vybrané modely sú doplnené o elektromotor pre mildhybrid. Ako prvý model s tou koncepciou bolo 520d, teda radový štvorvalec. Facelift to však „schytal“ aj do šesťvalca. Začiatkom roka sme hovorili o tom, že v kombíku so štvorvalcom si toto ústrojenstvo moc nerozumie. Bude tomu tak aj pri šesťvalcovom motory?

Ako to teda je..

Technológia mild-hybridného ústrojenstva už nie je ničím novým. Rovnako ako 530d, tak aj Mercedes-Benz E a Audi A6 disponujú rovnakým ústrojenstvom. Medzi nimi menší rozdiel. K čo najnižším emisiám dopomáha dvojité vstrekovanie močoviny AdBlue a agregát dostal nový systém preplňovania s nízkotlakovým turbom.

Ako bolo spomenuté, naftový pohonný agregát je doplnený o 48V štartér-generátor, ktorý uľahčuje robotu motoru. Ten využíva rekuperovanú energiu do batérie. Tu je následne zásobený 12V elektrický systém a dopomáha tak k riadeniu, osvetleniu, vyhrievaniu sedadiel,… Štartér-generátor má takisto možnosť plachtenia pri dobrzďovaní.

V číselnom vyjadrení sme na rovnakých hodnotách, aké má extrovertná 430d xDrive a to výkon 210 kW / 286 koní s maximálnym krútiacim momentom 650 Nm. Krútiaci moment je následne využívaný od 1.500 ot./min do 2.500 ot./min. BMW 530d xDrive Touring s ruksakom vzadu tak dokáže z pokoja na 100 km/h vystreliť v priebehu necelých 6 sekúnd a maximálka je elektricky obmedzená (ako zvyčajne) na 250 km/h.

Výkonu na rozdávanie

Áno, vyššie uvedené parametre stoja naozaj za to a je až priam neuveriteľné, s akým elánom vždy vykročí vpred. Reálne cítite iba tlak, ako vás to pohodlne usadí do sedadla a vychutnávate si dobre zmieňovanú vetu, radosť z jazdy. Väčšina z nás je určite skeptická z toho mild-hybridného ústrojenstva, no za mňa môžem povedať – nebojte sa toho.

Veľkou výhodou je úžasné spriahnutie motoru s prevodovkou. Ľahkosť, pružnosť, presne to, čo od auta v tejto cenovej kategórií očakávate. Hovorí sa, že pri takomto aute je už aj 540d možno zbytočné, aj keď má o 40 kW výkonu navyše.

Pokiaľ si chcete vychutnať jazdu nočnou Bratislavou, nikam sa neponáhľate, iba jednoducho idete, viete sa s kľudným svedomím dostať na hodnotu aj 5,0 litra. Už pri dopravnej zápche je to o niečom inom, no po hlavnom meste sa naozaj dá jazdiť okolo 7 litrov. Diaľničné tempo vychádza okolo 6,5 litra a okresky, pokiaľ tomu šliapete na krk tak rátajte okolo 6,0 litra. Tieto čísla sú naozaj fascinujúce, keď berieme do úvahy v akom veľkom aute sedíme a s akým motorom.

Za čo všetko (pri)platím?

Reálne za všetko. Ale stojí to sakramentsky za to. Tak to poďme +- napočítať. Za exkluzívnu kožu Nappa Ivory White, ktorá je naozaj neskutočná, pohodlná a má navyše hlavové vankúšiky si priplatíte 2.687 €. Za komfortnú funkciu (elektricky nastaviteľné), masážnu funkciu a ventiláciu si však ešte priplatíte 3.327 €. Do vienka 530d xDrive Touring dostalo aj Balík M Sport v hodnote 6.098 eur s masívnymi a elegantnými 19“ kolesami v hodnote 1.447 €.

Za laserové svetlomety zaplatíte 2.067 €. Pokiaľ rozmýšľate na radou 5, tak tieto laserové svetlomety s vyrezávacou funkciou odporúčam všetkými desiatimi. Svietia naozaj veľmi dobre. Za Balík Innovation si priplatíte 3.149, Balík Business Class 2.230 € a takto by sa mohlo pokračovať.. Pokiaľ si to auto chcete prispôsobiť podľa seba, nie je s tým naozaj problém. Individuálne prispôsobenie fakt stojí za to.

Má vôbec nejakú chybu?

Keď to tak čítate, určite si hovoríte, že toto je ultimátne rodinné kombi. Áno je tomu naozaj tak a môžem povedať, že osobne by som skôr zvolil takúto kombi verzie pred iným SUV. Treba si však dávať pozor aj na to, ako vozidlo nakonfigurujete. Osobne odporúčam vzduchový podvozok, aj keď môže o niečo predražiť vozidlo, no stojí to naozaj za to. Bez neho je žiaľ auto strnulé, cítite na vozovke naozaj všetko. Je to niečo ako keby ste jazdili permanentne v Sport móde.

Ja som však jednu chybičku objavil. Je to ale iba chybička krásy by sa dalo povedať. Osobne som si nevedel zvyknúť na ten dlhý radič automatickej prevodovky. Osobne by som uvítal niečo podarenejšie, menšie, kompaktnejšie.. jednoducho sa mi to do tohto auta nehodilo.

Po interiérovej stránke je všetko ako má byť v BMW. Pred sebou máte digitálny prístrojový štít a multimediálny displej má orientáciu na vodiča, ako sme zvyknutí. Výhodou je bezdrôtové pripojenie AppleCarPlay / AndroidAuto, ktoré je stabilnejšie, než v testovanom BMW 430d xDrive.

Auto v takejto cenovej kategórií má taktiež všetky asistenčné prvky ako sledovanie mŕtveho uhla, zasahovanie do riadenia, adaptívny tempomat, upozornenie na bočnú kolíziu,.. jednoducho všetko. V tomto aute sa budete môcť cítiť naozaj bezpečne a komfortne zároveň. Bonusom týchto asistenčných systémov je, že pracujú na diaľnici veľmi citlivo, akoby ich riadil človek. Všetko sa posúva vpred a auto vie taktiež vytvoriť uličku pre záchrannú službu ak stojíte v kolóne na diaľnici alebo idete pod 40 km/h.

Záver

Ak hľadáte nové auto pre rodinu a trend SUV vás nezasiahol, BMW 530d xDrive Touring je tým najoptimálnejším riešením. Šesťvalec pod kapotou, výkon 210 kW hovorí zrejme jasnou rečou. Absolútne mu neprekáža mild-hybridné ústrojenstvo a pohonnú silu naozaj má.

Motor s prevodovkou si krásne rozumie, čiže sa človek nemusí vôbec ničoho báť. Ovládanie v novej rade 5 je po stránke infotainmentu na veľmi dobrej úrovni, všetko je prehľadné a má svoje miesto. O bezpečnosť sa postarajú najnovší jazdní asistenti, ktorých človek určite ocení.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

TECHNICKÉ ÚDAJE
Usporiadanie a počet valcov R6
Zdvihový objem 2 993 cm3
Max. výkon 210 kW / 286 koní
Max. krútiaci moment 650 Nm
Palivo diesel
Pohon 4×4
Prevodovka 8-stupňová, automatická
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY
Dĺžka 4 963 mm
Šírka 1 868 mm
Výška 1 498 mm
Rázvor náprav 2 975 mm
Pohotovostná hmotnosť 2 000 kg
Objem batožinového priestoru 560 l
Maximálna rýchlosť 250 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h 5,6 s
SPOTREBA (počas testu)
Mesto 5,0 l
Diaľnica 6,5 l
Okresky 6,0 l
Priemer 6,4 l
CENA
Základná cena modelu 58 000 eur
Cena testovanej verzie 101 224 eur

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!