Domov SPRÁVY News Preplňovaný motor V12? Nie, ostaneme pri atmosfére, hlási známa značka

Preplňovaný motor V12? Nie, ostaneme pri atmosfére, hlási známa značka

Foto: Ferrari

Vo svete zelenej politiky sa nemienia vzdať. Downsizing a preplňovaný motor V12 tak skoro neprídu.

Ferrari ide vlastnou cestou. Zatiaľ čo väčšina výrobcov športových vozidiel zmenšuje motory a dopĺňa ich turbami či elektrickou asistenciou, značka z Maranella ostáva verná svojej atmosférickej V12-tke. Výrobcov čoraz viac tlačia stále prísnejšie emisné limity, no vo Ferrari sa rozhodli tomuto problému postaviť čelom.

Majestátna atmosférická V12-tka preplňovanie tak skoro nedostane. Šéf produktového vývoja spoločnosti Gianmaria Fulgenzi pre Autocar povedal, že prepĺňanie tohto motora “nie je v mojich úvahách”. Automobilka podľa neho používa turbodúchadlá iba keď musí znížiť veľkosť motora a zároveň zachovať jeho výkon. Atmosférický dvanásťvalec poháňajúci aj novinku 12Cilindri, nástupcu modelu 812, sa nezmenšil. Jeho objem 6,5 litra sa zachoval a v novom superšporte Ferrari dosahuje výkon až 830 koní. Ako to, že Taliani teda nemajú problém s emisiami?

Ferrari 12Cilindri V12
Foto: Ferrari
Veľké investície

Nuž, Ferrari investovalo v posledných rokoch nemalé financie do vývoja svojich agregátov, aby zabezpečili, že splnia aj najnovšie emisné regulácie v Európe, bez nutnosti obmedzenia výkonnosti. Model 12Cilindri je krásnym príkladom toho, že sa to dá. Z nuly na sto novinka vystrelí za 2,9 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 340 km/h.

Práca, ktorá bola na tomto motore vykonaná, aby zostal výkonný a v súlade s predpismi, je úplne ohromujúca, čo je pravdepodobne jeden z dôvodov, prečo do motora V12 investuje málo výrobcov,” povedal obchodný riaditeľ Enrico Galliera.

Ferrari 12Cilindri V12
Foto: Ferrari
Je to o emóciách

Ako všetci dobre vieme, emócie sú pre Talianov veľmi dôležité a platí to aj pri ich superšportoch. Fulgenzi povedal pre Autocar, že V12 je s atmosférickým nasávaním pre viacero dôvodov. „Je to niečo, čo vytvára emócie, zvuk a zrýchlenie od nízkych otáčok až po maximálne otáčky. To je produkt, ktorý sme chceli ponúknuť.” Tvrdenie, s ktorým sa nedá nesúhlasiť. Azda nič nedokáže na cestách strhnúť pohľady okoloidúcich tak, ako rev majestátnej atmosférickej V12-tky.

Pre pripomenutie, nový motor V12 je podobný agregátu v modeli 812 Competizione. Jeho nástupca však dokáže modifikovať krivku krútiaceho momentu cez tretí a štvrtý prevodový stupeň pomocou systému nazvaného “Adaptive Torque Shaping”. Hnaciu silu následne prenáša na zadné kolesá 8-stupňová dvojspojková prevodovka.

Ferrari je tak v súčasnosti jediným výrobcom automobilov so sériovo vyrábaným nehybridným motorom V12 s prirodzeným nasávaním. My len dúfame, že daný agregát dokážu udržať pri živote čo najdlhšie.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJAutocar
Predchádzajúci článok300 koní spaľujúcich 100-oktánový benzín. Tento radikálny kompakt sme si zamilovali
Nasledujúci článok12-valec nahradili 8-valcom do zásuvky. Nový Continental GT je za rohom