Domov SPRÁVY News S kúpou nového auta radšej počkajte, nová „trojka“ zamieša karty v segmente...

S kúpou nového auta radšej počkajte, nová „trojka“ zamieša karty v segmente B

MG3 Hybrid+, pohľad na batožinový priestor (foto: MG)
MG3 Hybrid+, pohľad na batožinový priestor (foto: MG)

V segmente B sa chystajú veľké zmeny. MG prináša model s novou technológiou Hybrid+, ktorá by podľa slov automobilky mala mať najlepšie výkonnostné parametre vo svojej triede. 

Prvý pre model MG3

Hybridný systém sa postupne rozšíri aj do ďalších modelov, no v modeli MG3 má premiéru. Vychádza z atmosférického benzínového štvorvalca s výkonom 75 kW a krútiacim momentom 128 Nm, pracuje s Atkinsonovym cyklom a môže sa pochváliť termodynamickou účinnosťou 41%.

Ďalšou časťou je elektromotor s pridaním ďalších 100 kW a 250 Nm a generátor schopný dobíjať batériu s nadpriemerným výkonom 1,83 kWh výkonom 45 kW. Všetko dopĺňa automatická trojstupňová prevodovka. A to sú parametre vskutku úctyhodné.

MG3 Hybrid+ bude čoskoro aj Slovensku (foto: MG)
MG3 Hybrid+ bude čoskoro aj Slovensku (foto: MG)

Až 5 jazdných režimov

Hybridné hnacie ústrojenstvo môže pracovať v jednom z piatich režimov:

EV – čisto elektrický pohon, ak to stav nabitia batérie umožňuje. Sériový spaľovací motor vyrába elektrickú energiu prostredníctvom generátora, ktorý poháňa elektromotor používaný na pohon vozidla.

Sériový s nabíjaním – sériový hybridný režim plus nabíjanie batérie pri nižšom zaťažení.

Jazda a nabíjanie – spaľovací motor poháňa kolesá vozidla priamo, ale prostredníctvom generátora dobíja batériu.

Paralelný – kolesá sú poháňané priamo spaľovacím motorom aj elektromotorom.

Predvolene jazdí na elektrinu, až dodatočne zapája benzínový motor (foto: MG3 Hybrid+)
Predvolene jazdí na elektrinu, až dodatočne zapája benzínový motor (foto: MG3 Hybrid+)
Ako to celé funguje?

Pohon do rýchlosti 80 km/h zabezpečuje elektromotor, ktorý odoberá energiu predovšetkým z batérie. Keď sa energia vyčerpá, naštartuje sa spaľovací motor a vyrobí potrebnú elektrickú energiu prostredníctvom generátora – tento moment nastane vždy, keď rýchlosť prekročí 60 km/h. A nad 80 km/h sa spaľovací motor podieľa aj na priamom pohone kolies. MG3 je v prvej fáze vždy poháňaný elektrinou.

Rozjazdy sú rovnako plynulé ako pomalé rozbiehanie a reakcia na plynový pedál je okamžitá. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h trvá 8 sekúnd, z 80 na 100 km/h len za 5 sekúnd. Skutočný adrenalín však prichádza po prekonaní rýchlosti 80 km/h.

Dovtedy môže MG3 počítať iba so 100 kW výkonu elektromotora. Potom pribudne spaľovacia jednotka, takže konečne využijeme sľúbených 143 kW. A práve v rýchlosti 80 km/h prichádza kopnutie, ktoré posúva zrýchlenie na oveľa vyššiu úroveň.

Batožinový priestor síce neohromí, avšak necelé tri stovky litrov vystačia na väčšinu každodenných úloh (foto: MG)
Batožinový priestor síce neohromí, avšak necelé tri stovky litrov vystačia na väčšinu každodenných úloh (foto: MG)
Zamieša kartami v triede?

Model MG3 je model navrhnutý vo Veľkej Británii. Môže sa pochváliť objemom batožinového priestoru 293 litrov, ktorý je najväčší medzi hybridmi segmentu B. Zaujímavá je aj základná výbava.

Štandardom sú nielen dva displeje, ale aj automatická klimatizácia, vstavaná navigácia, podpora konektivity smartfónu cez Apple CarPlay a Android Auto, zadné parkovacie senzory vrátane parkovacej kamery a široká škála jazdných asistentov s adaptívnym tempomatom alebo aktívnym udržiavaním v jazdnom pruhu.

Vo vyšších líniách výbavy (celkovo sú tri) nájdete aj čalúnenie zo syntetickej kože, bezkľúčové nastupovanie a štartovanie, vyhrievané predné sedadlá, vyhrievaný volant a 360° kameru. A samozrejme, lákavá je aj továrenská záruka 7 rokov alebo 150 000 km.

Fotogaléria MG3 Hybrid+

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJMG3
Predchádzajúci článokFerrari odhalilo svoju novú továreň a prekvapilo výrobným programom: Všetko je inak

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here