Už dlhšie vnímame informácie o problémoch s dodávkami polovodičov pre všetky výrobné odvetvia. Mnoho výrobcov automobilov je preto nútených znižovať svoje výrobné kapacity. Niektoré O najväčšom svetovom výrobcovi polovodičov, Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC), sa povráva, že zvýši svoje ceny až o 20%, čo predstavuje ďalšiu ranu pre sužovaný automobilový priemysel.
Podľa správ denníka The Wall Street Journal TSMC plánuje zvýšiť náklady na výrobu svojich najpokročilejších polovodičov o najmenej 10%. Zatiaľ čo menej pokročilé položky bežnejšie používané v automobiloch sa zvýšia až o 20%. Noviny uviedli, že k zvýšeniu cien má prísť neskôr v roku 2021 alebo v roku 2022 čo určite ovplyvní trh už čoskoro.
Bez komentára…
Spoločnosť TSMC bola viacerými zdrojmi dopytovaná a podanie stanoviska, ale spoločnosť odmietla tieto správy potvrdiť alebo vyvrátiť a uviedla: „TSMC nekomentuje ceny ani fámy na trhu.“ Táto správa pochádza zo zákulisných informácii mnohých výrobcov automobilov, ktorí sú nútení obmedziť výrobu, aby sa vyrovnali s nedostatkom polovodičov.
Toyota ako posledná oznámila výrazné zníženie výroby, čím znížila úroveň svojej celosvetovej výroby v septembri. Podľa správ má japonská spoločnosť v úmysle budúci mesiac postaviť 540 000 vozidiel. To je o 40% pokles oproti pôvodnému cieľu 900 000.
Celkom bude zasiahnutých 27 z 28 výrobných liniek v 14 továrňach v Japonsku. Rovnako tak poruchám čelia aj závody v USA, Európe a Ázii. Spoločnosť Toyota však už dávnejšie potvrdila, že jej zariadenia vo Veľkej Británii v Burnastone a Deeside „v súčasnej dobe fungujú podľa plánu“ a nemali by byť ovplyvnené.
Koniec ďaleko
Začiatkom tohto roka Ford oznámil, že môže stratiť 50% svojej kapacity, zatiaľ čo Nissan, Honda a Jaguar Land Rover tiež uviedli, že znížia výrobnú kapacitu. Dokonca aj spoločnosti, ktoré mali väčšiu zásobu dielov, ako napríklad Toyota, teraz začínajú cítiť nedostatok polovodičov. Bude zaujímavé sledovať vývoj tejto situácie, keďže nedostatok polovodičov nie je iba problémom automobilového priemyslu. Aktuálne zostáva v platnosti, že niektorí výrobcovia musia značne limitovať svoje výrobné kapacity. No a koniec tohto problému je zatiaľ v nedohľadne.