Aj výkonné americké muscle cars čaká transformácia na elektromobily. V Dodge sa však snažia, aby čo najviac pripomínali surový zážitok z jazdy. Budú teda naďalej hlasné, svalnaté a možno dostanú aj viacstupňovú prevodovku.
V Michigane na Dodge Speed Week bol predstavený koncept novej generácie Chargeru SRT. Ten už bude musieť byť elektrifikovaný, ale Dodge sa maximálne snaží o to, aby zmenil vnímanie elektromobilov. Nie, neprinesú menej zábavy ani menej výkonu. Dodge Charger Daytona SRT Concept ponúka pohľad na elektrickú budúcnosť značky prostredníctvom vozidla, ktoré jazdí ako Dodge, vyzerá ako Dodge a znie ako Dodge.
Prvý elektromobil s výfukom
Ako je to možné? Dodge si nechal patentovať Fratzonic Chambered Exhaust. Elektromobil teda dostal výfuk, ktorý je rovnako hlasný ako súčasný Charger SRT Hellcat. Systém distribuuje výkonný zvuk cez zosilňovač a ladiacu komoru umiestnenú v zadnej časti vozidla. Maximum hluku, ktorý je systém schopný vydať, je až 126 dB. Hranica znesiteľnosti sa pritom pohybuje okolo 130 dB. Súčasné monoposty F1 sú podobne hlučné.
Koncept je ďalej vybavený viacrýchlostnou prevodovkou eRupt s elektromechanickým radením. Funkcia PowerShot, ktorá sa aktivuje stlačením tlačidla na volante, prináša ďalšiu adrenalínovú dávku zvýšeného výkonu pre maximálne zrýchlenie.
Legendárne zadné krídlo… vpredu
Koncept Dodge Charger Daytona SRT sa vyznačuje inšpiratívnym dizajnom, ktorý na svoje plecia nesie výzvu revolúcie vo vzhľade batériového vozidla, no zároveň si ctí minulosť tejto značky.
Tento princíp dizajnu sa začína prejavovať už vpredu, kde nájdeme tzv. R-Wing. Pocta pôvodnému dizajnu Chargeru Daytona, umožňuje prúdenie vzduchu cez predný otvor, čím sa zvyšuje prítlak. Nasávacie otvory z uhlíkových vlákien poskytujú vzduchovú clonu, ktorá pomáha pri aerodynamickom výkone.
Fratzog
Predná maska chladiča vyniká horizontálnym osvetlením. V jeho strede sa nachádza bielou farbou podsvietený symbol Fratzog. Ten sa pôvodne vyskytoval na automobiloch značky Dodge v rokoch 1962 až 1976. Návrat loga Fratzog predstavuje elektrifikovanú budúcnosť Dodge a znamená neochvejný záväzok značky k svojmu výkonnostnému dedičstvu, no s novou technológiou schopnou posúvať limity ďaleko za hranice súčasných áut.
Jednoduché vertikálne detaily na prednej maske chladiča pripomínajú dedičstvo značky, konkrétne ikonický Dodge Charger z roku 1968. Koncept sa vyhýba prebytočným dizajnovým dekoráciám. Svetlomety sú takmer neviditeľné a integrované do aerodynamického povrchu. Podobným štýlom je vypracovaná aj zadná časť. Zapustené kľučky dverí pokračujú v minimalistickom dizajne. Brúsené hliníkové odznaky na blatníku Banshee oznamujú nový pohonný systém, ktorý poháňa koncept.
21-palcové kolesá s diamantom vyrezanými plochami pokračujú v aerodynamickej účinnosti s dizajnom podobným turbíne. O brzdnú silu sa starajú šesťpiestikové brzdy Brembo.
Interiér
Stredová obrazovka s uhlopriečkou 12,3 palca je naklonená takmer desať stupňov smerom k vodičovi. Prístrojový panel tvorí 16-palcová zakrivená obrazovka. Prítomný je aj head-up displej s rozmermi 8 x 3 palce. Parametrická textúra zjednocuje interiér a poskytuje spojenie s exteriérom tým, že pokračuje inšpiráciou detailom mriežky chladiča Chargeru z roku 1968. Táto dynamická vnútorná textúra má trojrozmernú kvalitu, ktorá odráža svetlo a je reaktívna na prostredie. Tvar blesku na plynovom pedáli naznačuje elektrifikované hnacie ústrojenstvo. Prahové lišty z uhlíkových vlákien majú osvetlené biele nápisy Daytona.
Prvky stredového tunela zahŕňajú čiapočku inšpirovanú stíhačkou, ktorá sa pri stlačení štartovacieho tlačidla vyklopí. Jedinečné radenie, akoby v rukoväti pištole, je inšpirované minulosťou, ale s moderným prevedením. Cvak-cvak!
Kulturista, ale praktický
Nový volant má tenší veniec a plochú hornú i spodnú časť. Stredový lúč volantu nie je spojený s vencom, čo dodáva volantu pocit vznášania sa. Radiace páčky sú namontované na volante s tlačidlom PowerShot na pravej strane a ovládačmi režimov jazdy (Auto, Sport, Track a Drag) na ľavej strane. Rovnako ako dvere, aj volant má kapacitné dotykové ovládanie. Stred volantu rozsvieti osvetlené červené logo SRT.
Anatomické sedadlá sú ľahké a majú štíhly dizajn inšpirovaný kokpitmi pretekárskych vozidiel. Sú čalúnené vzdušným materiálom s abstraktným perforovaným vzorom loga Fratzog. Koncept má dokonca aj panoramatické strešné okno a sklopné zadné sedadlá umožňujúce zväčšiť štandardný objem batožinového priestoru.
Technické údaje nepoznáme
Dodge Charger Daytona SRT Concept pracuje s 800V systémom, a má pohon všetkých kolies. Bližšie údaje o pohonnej sústave, výkone, použitých batériách či dojazde automobilka nezverejnila. Ide skôr o dizajnový koncept naznačujúci blízku elektrickú budúcnosť značky. A tá rozhodne nebude tichá.
[youtube https://www.youtube.com/watch?v=enspqo0snWs?ab_channel=StellantisNorthAmerica]