Domov SPRÁVY News Koenigsegg CC850 – takú prevodovku nemá Ferrari ani Lambo

Koenigsegg CC850 – takú prevodovku nemá Ferrari ani Lambo

Koenigsegg CC850 je oslavou 20. výročia od uvedenia prvého modelu CC8 a zároveň darčekom k 50. narodeninám od zakladateľa a majiteľa značky Christiana von Koenigsegga. Zaujme retro dizajnom, exkluzívnym pomerom hmotnosti a výkonu a tiež unikátnou prevodovkou.

Na kalifornskom podujatí Monterey Car Week toho bolo k videniu naozaj veľa. Po uhorkovej letnej sezóne sa s autami snov roztrhlo vrece a pri prechádzaní okolo svetových výstavných premiér ste si na slovo elektromobilita snáď ani nespomenuli. Aston Martin predstavil 12-valcový koncept DBR22 s výkonom 715 koní, ktorý nemá žiadnu strechu a niektoré jeho súčiastky sú vytlačené na 3D tlačiarni. Bugatti prišlo s famóznym roadsterom Mistral, ktorého šestnásťvalcový motor disponuje silou 1600 koní a pravdepodobne umožní cestovať rýchlosťou viac než 500 km/h. Vyrobených bude len 99 kusov, každý s cenovkou 5 miliónov eur bez dane.

Porsche oživilo animovanú Sally z filmu Autá a na základe modelu 911 Carrera GTS vznikol solitér, ktorý sa v charitatívnej dražbe predal za 3,6 milióna dolárov. Ide o vôbec najdrahšie vydražené Porsche všetkých čias. Lamborghini priviezlo výkonnejší Urus s prívlastkom Performante, ktorému 666 koní stačilo na dosiahnutie rekordného času na trati Pikes Peak. Najkrajšie auto ukázalo Bentley, ktoré sa týmto spôsobom tiež lúči so svojim dvanásťvalcovým motorom. Mulliner Batur s výkonom 740 koní vznikne len v 18 exemplároch, no čo je oveľa doležitejšie, naznačuje, ako budú vyzerať budúce elektrické autá tejto britskej značky. A napokon tu máme Koenigsegg CC850, ktorý opäť zosmiešňuje Ferrari aj Lamborghini a žije si vo vlastnej galaxii.

3 x 1385 je…

Špičková technika je zabalená v kabáte modelu CC8, ktorý automobilka predstavila v roku 2002. Motor ale pochádza z modelu Jesko. Dvakrát preplňovaný päťlitrový osemvalec dosahuje najvyšší výkon 1385 koní (treba ale natankovať E85) a krútiaci moment 1385 Nm. Keďže hmotnosť tohto ultimatívneho športiaka je tiež 1385 kg, Koenigseggu sa opäť po modeli ONE:1 z roku 2014 postaviť približovadlo s pomerom výkonu a hmotnosti 1:1.

Automat či manuál? Oboje

Čo je ale na tomto aute najzaujímavejšie a čo práve radikálne zvýšilo záujem o toto auto, je, že CC850 má vlastne automatickú aj manuálnu prevodovku zároveň. Čo to znamená? Automobil disponuje 9-stupňovou automatickou prevodovkou z modelu Jesko. Avšak pod nohami vodiča sa nachádza spojkový pedál, na stredovej konzole je šesťstupňová radiaca páka s otvorenou kulisou a celé je to vlastne elektronický mindfuck na automat.

Systém je vyladený do tej miery, že pri nesprávnom použití spojkového pedálu môže motor, ľudovo povedané, skapať. Vodič si môže vybrať z niekoľkých jazdných režimov. Podľa toho systém elektronicky vyberie 6 z 9 prevodových stupňov, ktoré bude vodič počas danej jazdy používať. Pri prepnutí do automatického režimu prevodovka využíva všetkých 9 prevodových stupňov. Zaujímavé riešenie, čo poviete?

Vyrobených bude 70 kusov

Dynamické údaje Koenigsegg zatiaľ nezverejnil. Tvrdí však, že ide o najrýchlejšie a najvýkonnejšie auto s manuálnou prevodovkou. Tak prižmúrme oči. Christian chcel pôvodne postaviť iba 50 kusov, ako odkaz na svoje 50. narodeniny. Záujem bol však taký veľký, že ich postaví ešte o 20 viac, ako odkaz na 20. výročie modelu CC8. Celkovo tak vznikne 70 kusov CC850, ich cena nebola zverejnená.

[youtube https://www.youtube.com/watch?v=3LfkTodFuxg?ab_channel=Koenigsegg]

Filmové okienko: 3x Koenigsegg Agera R v dramatickej naháňačke s tragickým koncom vo filme Need for Speed.

[youtube https://www.youtube.com/watch?v=g-BlaK7y5lQ?ab_channel=MovieClippings]

 

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 3

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokNové MG 7 – toto chceme aj v Európe
Nasledujúci článokKIA EV9 je vo finálnej fáze vývoja. Príde už čoskoro
Práci redaktora sa venujem už viac než 20 rokov. Začínal som na portáli Autovia.sk, neskôr som sa stal členom redakcie magazínu Stop. Od roku 2022 som šéfredaktorom portálu startstop.sk.