Domov SPRÁVY News Tesla Cybertruck sa v Európe predávať nebude, toto sú dôvody

Tesla Cybertruck sa v Európe predávať nebude, toto sú dôvody

Foto: Tesla

Trh s pick-upmi je v Európe malý, no prekážkou sú aj predpisy a vysoká hmotnosť Cybertrucku.

Minulý týždeň sa zopár šťastlivcov po 4 rokoch dočkalo svojho nového vozidla. Tesla eviduje aj tisíce rezervácií z Európy, no tie s vysokou pravdepodobnosťou zostanú len v rovine elektronického zápisu v databáze. Šanca, že by Tesla Cybertruck niekedy jazdila po európskych cestách a nebodaj sa tu aj predávala, je veľmi malá.

S výkonom až 845 koní a zrýchlením z 0 na 100 km/h za 2,6 sekundy je Cybertruck pôsobivo rýchly, no zároveň aj ťažký. Jeho batéria má totiž okolo 120 kW. Celková hmotnosť tohto elektromobilu je až 4237 kg, čo by si na starom kontinente vyžadovalo vodičské oprávnenie typu C, teda oprávnenie na riadenie nákladného vozidla. A to stojí nepomerne viac ako štandardný vodičák skupiny B. Možno by sa pár individualistov našlo, ale nepredpokladá sa, že by si desaťtisíce vodičov kvôli Cybertrucku zasadli opätovne do lavíc autoškôl.

Foto: Tesla
To nie je všetko

Ďalším faktorom, ktorý urobí z Cybertrucku výhradne americkú záležitosť, je obmedzený trh. V Európe nemáme také podmienky, aby tu vodiči využívali veľkosť a úžitkové schopnosti tisícov pick-upov. Máme tu SsangYong Musso Grand, Ford Ranger, Volkswagen Amarok a Toyotu Hilux a to nám stačí. V Európe sa ročne predá okolo 100.000 pick-upov, zatiaľ čo v USA to je viac ako 3 milióny ročne. Pre automobilku, ktorá chce vyrábať ročne 250.000 Cybertruckov, tak Európa predstavuje kvapku v mori.

Problém by bol aj s nabíjacím portom. Cybertruck používa tzv. severoamerický konektor (NACS), ktorý nemá ďaleko od toho, aby bol v rámci vozidiel predaných na americkom trhu štandardizovaný. Európske elektromobily však prijali za svoj štandard konektor CCS2. Dokonca aj európske nabíjačky Tesla Supercharger sú vybavené týmto konektorom CCS2.

Tesla by preto musela implementovať konektor CCS2 na Cybertruck, čo by znamenalo rôzne hardvérové aj softvérové úpravy, ktorých návratnosť by bola veľmi otázna. Netreba zabúdať ani na skutočnosť, že európske predpisy vyžadujú zaoblenie 3,2 milimetra na vyčnievajúcich častiach karosérie. Keďže Tesla Cybertruck používa ostré hrany a 1,4-milimetrový plech z nehrdzavejúcej ocele, takéto zaoblenie nie je možné urobiť.

Tesla Cybertruck
Foto: Tesla
Ďalší podvod na obzore?

Na záver sa ešte pristavme pri propagačnom videu, ktorým Elon Musk demonštroval rýchlosť Cybertruck v priamke. Ten v pretekoch na “štvrť míle” porazil Porsche 911, pričom vtip spočíval v tom, že Cybertruck za sebou ťahal príves s ďalším Porsche 911. Dôsledným pozorovateľom však neunikol fakt, že rýchlostné preteky sa v skutočnosti uskutočnili na oveľa kratšej dráhe, ako je 1/4 míľa, a to len na 1/8 míle. Argumenty zástancov tejto teórie si môžete prečítať napríklad TU.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJInsideEVs
Predchádzajúci článokSúboj Lotus verzus Tesla o najrýchlejšie nabíjačky začína
Nasledujúci článokDacia Spring Cargo – ako si poradí so 100 kg toaletného papiera?

1 COMMENT

Comments are closed.