Nestáva sa často, že sa o elektromobiloch píše ako o lacných autách. Dalo by sa povedať, že práve cena je ich najväčším strašiakom. V priemere býva elektrické auto drahšie oproti konvenčnému vozidlu aj o tisíce eur. Avšak, keď sa do výroby obujú Číňania, všetko môže byť úplne inak. Dokonca sa môže stať, že nové auto môže byť v cene drahšieho bicyklu, aj keď ten bicykel môže mať vyšší výkon.

Pred nedávnom svet obletela informácia, že americko-čínsky výrobca SAIC-GM-Wuling chystá predaj extrémne lacného elektromobilu. Jeho cena pritom v základnej verzii mala byť len 4100 dolárov, čo je v prepočte niečo málo pod 3 500 eur. O malom autíčku s názvom Wuling Hong Guang MINI EV sa okamžite začalo písať ako o najlacnejšom aute na svete. Teraz výrobca hlási ďalší obrovský úspech. Malý elektromobil totiž zvýšil záujem o značku, ktorá už teraz eviduje viac ako 50 tisíc predobjednávok. A to sa ho za prvý týždeň podarilo predať až 7 364 kusov.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Nečakajte však žiadny luxus. Nakoľko cena Wuling Hong Guang MINI EV je extrémne nízka, nemožno od mestského elektrického autíčka čakať nič extra. Dalo by sa povedať, že ide o klasické “holátko”. V základnej verzii je k dispozícii elektromotor s výkonom len 13 kW a točivým momentom skromných 85 Nm. Vďaka zabudovaným batériám prejde elektromobil len 120 kilometrov (9,2 kWh). Vo vyššej verzii, ktorej cena je približne 4600 eur, je väčšia batéria. Tým pádom je dojazd na úrovni 170 kilometrov (13,8 kWh). Treba ale jasne poznamenať, že ide o auto vyslovene do mesta. Takže takéto hodnoty sú viac než len dostačujúce. Ak zoberieme do úvahy, že maximálna rýchlosť je neuveriteľných 100 kilometrov za hodinu, môžeme povedať, že mu do mesta nič nechýba.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Za extrémne nízku cenu dostanete auto, ktoré sa chváli vysokou variabilitou interiéru. Výrobca uvádza, že po sklopení zadných sedadiel narastie objem batožinového priestoru až na 741 litrov. Elektromobil je dokonca vyrobený z vysokopevnostnej ocele, ktorá má na ráme a karosérii až 57%-né zastúpenie. Auto samozrejme nie je primárne určené pre rodiny. No aj napriek tomu je na palube viacero asistentov ako ABS, EBD či TPMS. Dokonca je tu možnosť upevnenia detskej sedačky pomocou ISOFIX. Primárne sa automobilka sústreďuje na carsharing a nahradenie MHD, ktorá je častokrát v katastrofálnom stave. Ak sa jej to podarí, minimálne vo veľkých mestách si svojich zákazníkov určite nájde.

Sú pripravení slovenskí hasiči na požiare elektromobilov? Realita je smutná…

Zdroj: insideevs.com

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!