Prototyp elektrického auta Honda e, ktorý bol svetu odprezentovaný tento rok na autosalóne v Ženeve, čoskoro príde vo finálnej verzii. Okrem extravagantného retro dizajnu ponúkne špičkové technológie, za ktoré by sa nemuseli hanbiť ani technologickí giganti ako Google či Apple. A to všetko zabalené v jednoduchej modernej kabíne s celkovo až šiestimi obrovskými displejmi.

Honda plánuje so svojim elektromobilom “e” doslova udávať trendy v oblasti informatizácie. Novinka ponúkne ovládanie, ktoré bude podobné ako na tabletoch, čo umožní cestujúcim stráviť cestu omnoho príjemnejšie. Dominantou kokpitu bude obrovský displejový pás, ktorý sa bude tiahnuť cez celú šírku palubnej dosky. Konkrétne sa na ňom bude nachádzať až 5 displejov. Inžinieri v Honde chceli svojej novinke dopriať poriadny nádych budúcnosti a preto okrem klasických budíkov odstránili aj spätné zrkadlá. Tie budú nahradené kamerovým systémom, ktorý sa bude premietať na krajné displeje palubovky. Podľa predstaviteľov automobilky, nebude mať toto riešenie žiadny negatívny prínos pre vodiča. Zobrazovacie jednotky spätných zrkadiel sú vraj umiestnené v miestach, kde by ste normálne pohľadom zablúdili v prípade, že by ste sa pozerali do bočných zrkadiel.

Zdroj: Honda

Dominantou interiéru potom okrem spätných zrkadiel bude centrálne zloženie displejov. Najdôležitejším z nich bude 8,8-palcová TFT obrazovka umiestnená pred vodičom. Na nej sa budú zobrazovať najdôležitejšie informácie o stave vozidla, kapacite batérií či voľbe jazdných režimov. Ďalším dôležitým displejom z pohľadu vodiča, bude ten, ktorý bude zastávať úlohu vnútorného spätného zrkadla. Podľa Hondy bude toto riešenie pre vodiča omnoho praktickejšie a bezpečnejšie, nakoľko kamerový systém aj v noci umožní vidieť najdôležitejšie aspekty premávky, ktoré by sa mohli v klasickom zrkadle stratiť.

Dvakrát 12,3″

O zobrazovanie infotainmentu ako-takého sa postarajú dva 12,3-palcové displeje. A práve v tomto bode začína automobilová moderna. Obrazovky umožnia zobrazovanie akýchkoľvek informácií či zábavy úplne intuitívnym spôsobom. Rozhranie systému pripomína ovládanie smartfónu, kde všetky potrebné úkony urobíte prirodzenými gestami. Práve to by mohlo byť hlavnou devízou Hondy e, nakoľko zatiaľ čo vodič bude potrebovať navigáciu, jeho spolujazdec môže ovládať playlist. Dva displeje umožnia jednoduché presúvanie a multitasking medzi viacerými oknami, čo doteraz zvládali len tablety, smartfóny či počítače.

Zdroj: Honda

Vďaka tomuto prístupu je možné na palube nastavovať nespočetné množstvo nastavení bez rušenia vodiča. Taktiež sa v Honde zamerali na to, aby bol ich systém 100%-ne ergonomický. Tým chceli docieliť, že akúkoľvek funkciu dokážete nastaviť bez dlhšieho hľadania v infotainmente, čo je v prípade automobilového priemyslu vítanou správou. Zaujímavosťou je, že spolujazdec okrem hudby bude môcť displeje využívať aj na sledovanie videí či dokonca na surfovanie po sociálnych sieťach. V tomto obrovskom výpočte možností je už akousi samozrejmosťou podpora Apple CarPlay či Android Auto. Honda e bude teda nonstop pripojená k internetu a ponúkne dnes už bežnú možnosť vytvorenia osobného hotspotu.

Honda e Prototype - Dual Touchscreen Experience

“OK Honda!”

“Hey Siri!”, “OK Google!”, “Hey Cortana!”, “Alexa, help.”. Nie nezbláznil som sa a nechystám sa aktivovať všetky osobné asistentky. Chcel som len poukázať na to, že sa nám to akosi komplikuje. K už tradičným inteligentným asistentom sa pridáva aj ten od Hondy. Ako ho automobilka nazýva, Honda Personal Assistant, bude plne k dispozícii na palube nového modelu e. Celkovo bude na ovládanie systému slúžiť umelá inteligencia, ktorú automobilka na tento účel špeciálne vyvinula. Jeho spustenie bude potom prebiehať pomocou použitia príkazu “OK Honda!”, ktorý je veľmi podobný tomu od Google. Navyše samotný asistent bude mať možnosť strojového učenia. To v konečnom dôsledku prinesie vodičovi po čase omnoho príjemnejšie a intuitívnejšie ovládanie, nakoľko sa systém prispôsobí jeho preferenciám či naučí chápať jeho výslovnosť. V tomto bode sa mi naskytá len jedna otázka. V prípade zapojenia Apple CarPlay alebo Android Auto budú k dispozícii oba asistenty naraz? Odpoveď na túto otázku sa pravdepodobne dozvieme až s príchodom a prvými testami Hondy e.

Ovládanie cez smartfón z najvyššej kategórie

Už je to akýmsi pravidlom, že moderné autá sú čím ďalej, tým viac podobné RC modelom. Podobne to bude aj s Hondou e, nakoľko automobilka bude mať k dispozícii špeciálnu aplikáciu pre smartfón, vďaka ktorej budete so svojim autom neustále v kontakte. Systém bol vraj kompletne od základov pretvorený tak, aby bol intuitívny, ľahko ovládateľný a ponúkol používateľovi čo najprehľadnejší zoznam informácií, ktoré sa týkajú jeho auta. Bude tak možné sledovať detailný stav vozu, informácie o batériách, ovládanie klimatizácie či dostupnosť nabíjacích staníc. Honda okrem toho ponúkne aj digitálny kľúč, ktorý bude dostupný pomocou aplikácie.

Honda Urban EV Concept

Sériová produkcia Honda e by mala začať už na jeseň tohto roku. V súčasnosti automobilka hlási už 36 tisíc zákazníkov, ktorí potvrdili reálny záujem o malý mestský elektromobil. Malé “éčko” pritom bude akýmsi vstupným schodíkom pre automobilku do plnej elektrifikácie. Tá by mala byť v Európe dostupná už do roku 2025.

Zdroj: Honda

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokAventador je odstavený na druhú koľaj, čo má Audi proti nemu?
Nasledujúci článokPRVÁ JAZDA: BMW 330e plug-in hybrid, ktorý dáva zmysel
Som študentom Fakulty Elektrotechniky a Informatiky STU. Vo svojom voľnom čase sa venujem najmä technologickým novinkám z oblasti IT a autonómnych technológií. Sledovanie noviniek a pokrokov v automobilizme patrí medzi moje najväčšie koníčky. Najviac častu trávim sledovaním koncernu VW a taktiež elektromobilitou a vecami s ňou spojenými.