Domov News Špičkový Cayenne je z časti zelený: Turbo S E-Hybrid má až 680...

Špičkový Cayenne je z časti zelený: Turbo S E-Hybrid má až 680 koní!

Zdroj: porsche.com

Porsche predstavuje čerešničku na torte pre modelový rad Cayenne. Po športovejšom vyhotovení Coupe spoznávame ďalší variant, avšak tentokrát v podobe novej motorizácie – hybridnej. 

Elektrifikácia tu, elektrifikácia tam. Zelený pohon je v posledných rokoch jednou z najhorúcejších tém v automobilovom priemysle. Zatiaľ čo ho mnohí vnímajú ako prospešný pre našu planétu, fanúšici rýchlych áut len prevracajú očami. Veľké a hlučné motory sa už totiž pomaly z trhu vytrácajú, a nahradzujú ich alternatívne pohony. V prípade Porsche ich poznáme už zopár rokov, konkrétne od roku 2010. Vtedy sa do portfólia značky pridal Cayenne Hybrid. Ten mal byť úsporný a šetrný.

Dnešné hybridné Porsche sú už ale o inom. Vyznačujú sa šialenými výkonnostnými údajmi a, vo svojej kategórií osádzajú vrcholné pozície. Reč je o superšporte 918 Spyder, luxusnej Panamere Turbo S E-Hybrid, a po novom už aj Cayenne Turbo S E-Hybrid. SUV, ktoré doslova zachránilo nemeckú automobilku, dostalo verziu, ktorá potrápi aj sesterské Lamborghini Urus. Jeho elektrická technika ale nie je úplnou novinkou, kedže je rovnaká ako v Panamere. To isté teda platí aj pre väčšinu výkonnostných parametrov.

Ďalší superšport medzi SUV

V jednoduchosti je to v teoreticky klasický Cayenne Turbo, obohatený o elektromotor. O hlavné dianie pod kapotou sa stará štvorlitrový osemvalec s dvoma turbami. Samostatne produkuje 404 kW (550 konských síl), no v spolupráci so 100 kW (136 konských síl) elektromotorom je to až 500 kW (680 konských síl) a 900 Nm. A ako je vám už asi jasné, novinka je vďaka tomu šialene rýchla. Zrýchlenie z pokoja na 100 km/h trvá 3,8 sekúnd, a maximálna rýchlosť je 295 km/h. S pomyslením na to, že ide o takmer dva a pol tonový kolos, ide o mimoriadne pozoruhodné čísla.

Mnohých však budú zaujímať aj schopnosti samotného “eco-friendly” pohonu. Lithium-iontová batéria má kapacitu 14,1 kWh a doma ju nabijete za približne 6 hodín. Bez pomyslenia na benzín sa potom môžete voziť približne 40 kilometrov a rýchlosťou až 135 km/h. Nesmieme zabudnúť podotknúť, že nový variant Turbo S E-Hybrid je dostupný v oboch karosárskych verziách – štandardné SUV a SUV kupé. V cenách na domácom trhu ešte nemáme úplne jasno. Na tom nemeckom si však zákazníci zaplatia za novinku minimálne 172 604 eur, respektíve 176 293 eur v prípade Coupé.

Porsche Cayenne Coupé – bratislavská novinka s chuťou dobiť svet coupé-SUV

Zdroj: Porsche | startstop.sk

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokPRVÁ JAZDA: BMW 330e plug-in hybrid, ktorý dáva zmysel
Nasledujúci článokVolkswagen T-Roc Cabriolet – po stopách minulosti