Posledné informácie, ktoré sa dostali na verejnosť z pozadia koncernu Volkswagen, naznačovali koniec legendárneho označenia Passat. Zrušenie línie, ktorá začala v roku 1973 malo byť dôsledkom úpadku predajov a čoraz väčšej obľuby Škody Superb. Navyše aktuálny Passat nepunúka nič navyše čo by zákazníka prinútilo o ňom premýšlať. 

Klesajúce predaje Volkswagenu Passat pozitívne nahrávajú jeho najväčším konkurentom. Mercedes – Benz triedy C či BMW 3er momentálne zákazníkov zaujímajú omnoho viac ako ľudové auto strednej triedy. Ak zoberieme do úvahy, že Volkswagen okrem klasického Passatu ponúka aj jeho štýlovejšiu alternatívu v podobe Arteonu, tak razom legenda akosi stráca svoje opodstatnenie.

Britský magazín Autocar pred nedávnom priniesol informácie, že po dlhých rokovaniach predstavenstva automobilky padlo definitívne rozhodnutie. Passat s označením B9 by mal prísť na trh už v roku 2023. Celosvetovo ale pôjde o úplne inú predajnú stratégiu ako doposiaľ. S aktuálne predávanou ôsmou generáciou Passatu sa vo svete dá nájsť viacero jeho verzií. Napríklad v Číne sa ponúka Passat prispôsobený pre tamojší trh, zatiaľ čo na trhu v USA sa predáva technicky staršia verzia, dizajnovo upravená tak aby odkazovala na tú európsku.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

V budúcnosti by to ale malo byť inak. Volkswagen si uvedomuje, že klesajúce predaje sú následkom raketového vzostupu vozidiel triedy SUV. Preto by bolo logickejšie aby sa Passat zglobalizoval a prišiel by v jednej verzii pre celý svet. Presne toto plánuje koncern v budúcej generácii urobiť. Avšak ak chcete priniesť auto, ktoré zaujme celý svet, nemôže byť zamierené len na jeden trh. Práve preto bude Passat B9 omnoho luxusnejší ako je tomu teraz. Navyše ponúkne viaceré verzie pohonov. Základom bude klasický spaľovací motor, nad ním bude zasadený mild hybrid, následne plug-in hybrid a otázne je kompletne elektrické prevedenie.

Nová koncepcia

Ak by sa Volkswagen rozhodol, že nový Passat bude aj čisto elektrický, zase by sa dostal na hranicu kanibalizovania vlastných modelov. Automobilka totiž v blízkej budúcnosti plánje predstaviť sedan strednej triedy postavený na elektrickej platforme MEB, ktorý bude odvodený od konceptu ID. VIZZION. Je však možné, že zmienený koncept bude práve tou elektrickou verziou Passatu.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Ďalšou zaujímavou zmenou by mohlo byť prerobenie koncepcie karosérie. Zatiaľ je jasné, že sa dočkáme prevedenia Variant, ktoré je dlhodobo obľúbenejšie ako Sedan. Na druhú stranu klasický sedan už akosi prestáva zákazníkom voňať. V dnešnej dobe keď si veľa ľudí zakúpi Passat aj ako rodinné auto, nie je príliš logické ponúkať ho s menším otvorom pre batožinový priestor. V koncerne podľa niektorých informácií intenzívne uvažujú nad tým, že by sa Passat vrátil ku svojim koreňom. Zo sedanu by sa tak po vzore Škody Superb mohol stať plnohodnotný liftback. Tieto informácie však zatiaľ nie sú ničím podložené.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Poslednou otvorenou otázkou k čerstvo schválenej 9. generácii je jej výroba. Už dlhšie je jasné, že aktuálna továreň v Emdene prejde kompletnou reštrukturalizáciou a budú sa tam vyrábať výhradne elektrické vozidlá. Do úvahy teda pripadá rozšírenie výrobných kapacít v českých Kvasinách, v rodisku aktuálneho Superbu. Ďalšou možnosťou je rozsiahla investícia do výrobných závodov v Turecku či v Bratislave. Našťastie pre našu ekonomiku, aktuálna politická situácia v Turecku nie je príliš priaznivá a preto sa ako lepšou alternatívou zdá byť bratislavský závod Volkswagen.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.5 / 5. Počet hodnotení 2

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!