Novej vizáže sa dostalo aj aktuálnej generácií VW Polo. Pod kapotou žiaľ nájdeme iba trojvalec, no prichádzajúca novinka určite ohromí svojimi technológiami.

Pred nedávnom sa svetu ukázal facelift Seatu Ibiza. Teraz došlo na rad aj malé Polo. Prvá generácia sa predstavila už v roku 1975. Niet tak pochýb o tom, že toto vozidlo je naozaj fenoménom vo svojej kategórií. Za tento čas sa predalo vyše 18 miliónov vozidiel. Aktuálne šiesta generácia je na trhu už štvrtým rokom a tak niet pochýb, že bolo potrebné auto trošku modernizovať. Dalo sa to zrejme aj očakávať, nakoľko pred pár dňami sesterská automobilka Seat predstavila svoj najmenší modernizovaný model Ibiza. Nesmieme zabúdať na modernizovanú Fabiu, ktorá stojí na totožnej platforme MBQ.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Polo preberie väčšinu technológií od svojho väčšieho brata – VW Golf. Na prvý pohľad to vidno aj na dizajne. Aj Polo bude disponovať spojenou svetelnou lištou a k dispozícií budú aj matrixové svetlá IQ. Light Matrix-LED sú dobre známe aj z koncernového SUV Touareg. Prepracovaný bol aj predný nárazník a auto tak pôsobí aj dospelejšie. Zmenila sa aj vizáž zadných svetiel, ktoré sú delené.

Poďme do interiéru

Štandardom všetkých ponúkaných verzií je digitálny cockpit s 10,25“ uhlopriečkou. Obrazovka ostala od modernizovanej Ibizy zasadená v palubnej doske a má priemer 6,5“. Najvyššia rada, Pro, bude disponovať až 9,2“ displejom. Ten bude mať v aktuálnom facelifte svoju premiéru. Informačný systém Ready2Discover bude disponovať aj pokročilou navigáciou. Automatická klimatizácia Climatronic bude ovládaná cez dotykový panel, ako je tomu v Arteone, Passate, či Tiguane. Samozrejmosťou bude podpora AppleCarPlay, či AndroidAuto.

Asistenčné systémy budú doplnené o Travel Assist IQ. Čo to znamená? Auto bude mať udržanie v jazdnom pruhu, podpora adaptívneho tempomatu s reguláciou rýchlosti na základe dát z navigácie. Jednotlivé asistenčné systémy sú podporované až do rýchlosti 210 km/h. O bezpečnosť sa bude takisto starať aj centrálny airbag.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Motorizácie

Čo sa týka motorizácií, na to si človek musí odpovedať sám, či je to pravé orechové. So štvorvalcom sa však rozlúčte. Takisto budete v novom Pole hľadať mild-hybridnú technológiu márne. Základom bude 1,0-litrový MPI motor s výkonom 59 kW. Nad ním sa nachádza turbom doplnený 1,0 TSI vo výkonnostných verziách 70 kW a 81 kW. Pokiaľ ste zástancami plynových vozidiel, tak pre Vás bude určený 1,0 TGI motor s výkonom 60 kW na CNG. Najslabšie motorizácie majú motor spriahnutý s 5-stupňovou manuálnou prevodovkou a najsilnejšie so 7-stupňovou automatickou dvojspojkovou DSG prevodovkou. Čo sa však stane s presláveným 1,5 TSI motorom zatiaľ nie je známe.

Faceliftované Polo by sa k prvým zákazníkom malo dostať v priebehu júna. Štartovať sa bude na cene 12.990 €.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!