Domov News Lamborghini Urus v rukách Mansory a MTM, prináša výkon vyše 1000 koní

Lamborghini Urus v rukách Mansory a MTM, prináša výkon vyše 1000 koní

Auto ako Lamborghini Urus asi netreba veľmi predstavovať. Toto auto je tak výrazné, že ste ho asi len veľmi ťažko mohli prehliadnuť.

Lamborghini ako značka a aj každý model zvlášť majú svoj zvláštny sexappeal, niečo provokatívne, niečo čo vás núti vedieť o ňom viac. No a spojenie značky Lamborghini a dnes asi najpopulárnejšieho typu vozidiel SUV je zárukou plnotučného boomu. Pre tých, ktorí sa v histórii Lamborghini vyznajú trochu viac nie je novinkou, že Urus sa nestal prvým SUV tejto legendárnej značky. Úplne prvým SUV modelom Lamborghini sa stal model s názvom LM002. A jednu vec treba značke Lamborghini uznať, oni proste majú svoj štýl a vedia, čo si môžu v rámci neho dovoliť. Veľa talianskych superšportov kritizovali za ich nie úplne najvyššiu kvalitu spracovania, ale duša im nikdy nechýbala a to má svoju podstatu.

Urus a jeho “Anima”

Urus sa stal aj napriek svojmu SUV pôvodu obľubeným autom a podľa fanúšikov a majiteľov má svoju kvalitu. Výsledkom kvality a vášne v jednom aute sú aj predajné čísla tohto modelu. Aktuálne môžeme Urus označiť za lídra v predajoch tejto talianskej značky. Urus má všetky potrebné parametre – rýchlosť, majestátnosť, pohodlie a dostatok priestoru (relatívne). A ešte tá najpodstatnejšia vec, Urus má dušu. Ale sú tu ešte odborníci z firmy Mansory a MTM, ktorí si myslia, že Urus môže byť ešte lepší a unikátnejší.

Keď ľudia v Mansory chytia niečo do rúk, vzniká z toho niečo ešte pútavejšie a zaujímavejšie. Sú známi tým, že okrem motorových úprav sa vedia pustiť aj do divočín na karosérii. V prípade tohto Urusu môžeme vidieť kompletný bodykit vyrobený z karbónu. A ako je známe, Mansory sa nebojí popustiť uzdu fantázii a preto v prednom nárazníku nájdeme nasávacie otvory, čo dokážu hltať takmer všetko.

Predný nárazník dostal lízatko na zvýšenie aerodynamického prítlaku. Zmenou si prešla aj kapota s výraznejšími tvarmi. Postoj auta budí dojem zúriaceho býka vďaka širším blatníkom a o chladenie bŕzd sa starajú dostatočne veľké výduchy na prúdenie vzduchu. Úpravou prešli aj spätné zrkadlá a bočné prahy. Zadná časť dostala decentný spojler, aby toho zasa nebolo veľa. No potom si to v Mansory rozmysleli a na spodný nárazník namontovali mohutný difúzor s hviezdicovou konckovkou výfuku.

Neskutočný výkon

Poďme však od vizuálu pod kapotu. Opakovanie je matka múdrosti, a preto si zopakujeme, že v štandardnom Uruse drieme pod kapotou 4-litrový V8 motor z dielne Audi. Tento motor má výkon 650 koní. V Mansory majú skvelých odborníkov na ladenie a tento motor skrýva obrovský potenciál. No pre tentokrát sa k slovu dostali odborníci z firmy MTM, keďže ich tradícia v úpravách motorov siaha dosť ďaleko. Výsledok ? 1001 koní, čo sa vyrovná legendárnemu Bugatti Veyron, ktoré však na tento výkon potrebovalo až 8-litrový šestnásťvalec.

Recept na úspech zostane však tajný. Firma MTM neprezradí akým spôsobom vyžmýkala z tohto motora výkon cez 1000 koní. O tom, koľko bude trvať zrýchlenie z 0 na 100 km/h zatiaľ môžeme polemizovať. Ale hodnota zrýchlenia štandardného modelu Urus zastaví na 3,6 sekundy. A ako to bude s cenou ? Tá tiež nemá ešte oficiálnu podobu, no počítajte tak zhruba cez 400 tisíc eur.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJGaraz.cz
Predchádzajúci článokOceľové vs. textilné reťaze? Veľký test snehových reťazí skončil prekvapivo
Nasledujúci článokReklamy na autá už nebudú vyzerať tak, ako doteraz. Čoskoro ich zakážu úplne