Ešte pred oficiálnym začiatkom autosalónu v Tokiu, ktorý sa začne 25. októbra, odhaľuje Nissan prvý zo série štyroch koncepčných automobilov, ktorý predstaví práve na spomínanom domácom automobilovom sviatku. Nissan Hyper Urban je elektromobilom určeným do mestských aglomerácií pre vodičov, ktorí s nástupom elektromobility nechcú robiť kompromisy v oblasti štýlu alebo zábavy za volantom.
Ďalšie koncepty predstaví Nissan 10., 17. a 19. októbra. Každý z nich je reprezentovaný symbolickým znakom a má prispôsobené funkcie, ktoré pridávajú hodnotu jedinečnému životnému štýlu. Pochopiteľne, všetky z nich budú elektromobily, pretože ako hovorí Nissan, automobily pomôžu zákazníkom pozitívne vplývať na planétu bez kompromisov v oblasti štýlu alebo zábavy. Nissan Hyper Urban by bol plne začlenený do ekosystému elektrických vozidiel so svojou funkciou V2H (vehicle-to-house), ktorá poskytuje energiu pre domácnosť, čo vedie k významným úsporám nákladov na energiu a zníženiu zaťaženia elektrickej siete.

Vďaka schopnosti V2G (vehicle-to-grid) môžu majitelia dokonca prispievať prebytočnou energiou do siete na podporu svojej miestnej komunity a zarábať peniaze. Systém inteligentného riadenia nabíjania obsahuje umelú inteligenciu, ktorá dokáže autonómne nabíjať vozidlá a poháňať budovy, čím poskytuje efektívnu správu energie.

Aktualizácie softvéru aj hardvéru
Tento koncept tiež uplatňuje udržateľnosť na životnosť vozidla, vďaka čomu je ideálny pre ľudí, ktorí si uvedomujú dlhodobú hodnotu všetkého, čo vlastnia. Aktualizácie hardvéru a pravidelné aktualizácie softvéru poskytujú nový zážitok z vlastníctva po mnoho rokov. Napríklad interiér možno osviežiť novým prístrojovým panelom, ktorý odráža najnovšie technológie a trendy v grafických používateľských rozhraniach.

Auto predstavuje budúce dizajnové a technologické možnosti ponuky elektrických vozidiel Nissan. Limetkovo žltá karoséria exteriéru mení chromatické výrazy v závislosti od uhla, pod ktorým na ňu dopadá svetlo. Efektne priťahuje pozornosť a zároveň splýva s okolím. Predné a zadné nožnicové dvere poskytujú pocit otvorenosti, zatiaľ čo športová silueta vytvára aerodynamickú dokonalosť pre vyššiu efektivitu jazdy. Športový vzhľad dotvárajú široké pneumatiky, ktoré evokujú drsnú dynamiku s mestskou estetikou.
Interiér je navrhnutý tak, aby ladil s mestskými obytnými priestormi. Prístrojový panel a displej, inšpirovaný kaleidoskopickými trojuholníkmi, možno prispôsobiť podľa nálady majiteľa. Predné sedadlá sa navyše dajú zložiť a zložiť na zadné, čím sa vytvorí súkromný relaxačný priestor podobný pohovke. Keď je Nissan Hyper Urban ďaleko od každodenného zmätku, dokáže bez problémov integrovať relax a užitočnosť. Napríklad tak, že ak by sa zaparkoval do vnútra podkrovného bytu alebo bungalovu, môže sa stať ďalším vnútorným priestorom na oddych.

Budúci Qashqai?
Koncept Hyper Urban predstavuje Nissan len krátko po oficiálnom oznámení, že po roku 2030 plánuje predávať v Európe výhradne elektrické vozidlá. A to aj napriek tomu, že zákaz predaja vozidiel so spaľovacími motormi začne platiť v Európskej únii až od roku 2035 a tento istý termín platí aj vo Veľkej Británii, ktorá tvorí významnú časť podielu európskych predajov značky. Zatiaľ má Nissan v ponuke na európskom trhu dva elektromobily – modely Leaf a Ariya. V roku 2025 by sa na cesty malo dostať malé elektrické SUV a nová generácia Micry. Tá bude taktiež elektrická a bude stáť na rovnakej podvozkovej platforme ako pripravovaný Renault 5 E-Tech.

V pláne Nissanu je do roku 2030 celosvetovo uviesť na trh až 19 elektromobilov. Podrobnosti o nových automobiloch však nešpecifikoval, no základ portfólia budú určite tvoriť rôzne SUV či crossover modely, ktoré sú medzi zákazníkmi nesmierne populárne. Koncept Hyper Urban tak napovedá, akým dizajnovým smerom sa Nissan uberie pri sériových modeloch, aj keď zatiaľ nie je známe, či sa produkčný automobil odvodený od práve predstaveného konceptu dostane aj na európsky trh. Sériové vozidlo však pravdepodobne bude používať bezkobaltovú chémiu článkov (možné použitie lítium-železo-fosfátových batérií) a do roku 2028 uvedie ľahšie polovodičové batérie s dlhším dojazdom. Cieľom Nissanu je do roku 2028 znížiť náklady na batérie zo súčasných 98 dolárov na 75 dolárov za kWh. Týmto krokom by sa elektromobily stali cenovo dostupnejšími ako porovnateľné vozidlá so spaľovacími motormi.