Značka Mercedes-AMG sa prostredníctvom vizuálnych a technických inovácií exteriéru a interiéru postarala o vylepšenie kompaktného vysokovýkonného SUV GLA 45 S 4MATIC+.
Výrazným novým identifikačným znakom GLA 45 S 4MATIC+ je prepracovaný spojler predného nárazníka a erb AMG vpredu na kapote motora. Na osvetlenie vozidla sa teraz využíva výlučne technológia LED. Decentný vzhľad vozidla zvýrazňuje aj nová svetelná signatúra predných svetlometov a zadných svietidiel. Na želanie sú k dispozícii hlavné svetlomety MULTIBEAM LED. Rozšírenia podbehov kolies pri pohľade zboku zvýrazňujú dynamický charakter vozidla. Tieto namontované diely sú teraz nalakované vo farbe karosérie. Súčasťou sériovej výbavy sú aj 20-palcové disky, rovnako ako načerveno lakované brzdové strmene. Dvojité okrúhle koncovky výfuku vzadu, ako aj lišta spojlera na streche poukazujú na to, že ide o najvýkonnejšie vyhotovenie modelu z rodiny GLA.
Zušľachtený interiér s najnovšou generáciou systému MBUX
V interiéri je štandardom najnovšia generácia volantu AMG Performance. Infotainment MBUX s novým, pre AMG špecifickým dizajnom obrazovky a rozšírenými funkciami, je ešte výkonnejší ako predtým. Platformy Apple CarPlay a Android Auto umožňujú bezdrôtové pripojenie k vozidlu. Konektivitu zlepšuje vyšší výkon nabíjania cez rozhranie USB, ako aj ďalšia prípojka USB C. Nové poťahy čalúnenia sériovo dodávaných športových sedadiel alebo voliteľne dodávaných sedadiel AMG Performance dodávajú interiéru modernú atmosféru. Kombináciu imitácie kože ARTICO a mikrovlákna MICROCUT si prvýkrát možno objednať aj v hnedej farbe Bahia. Novou farbou pre imitáciu kože ARTICO je šalviová sivá/čierna. A prvýkrát sú k dispozícii kožené poťahy sedadiel vo farbe červená paprika/čierna. Ponuku ozdobných prvkov na želanie dopĺňa hnedé lipové drevo s otvorenými pórmi.
Preplňovaný štvorvalec
Dvojlitrový benzínový motor modelu GLA 45 S 4MATIC+ dosahuje výkon 310 kW (421 k) a pri 6750 ot./min. a krútiaci moment 500 Nm pri 5000-5250 ot./min. Šprint z 0 na 100 km/h zvládne kompaktné SUV za 4,3 sekundy. Maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 270 km/h. Sila motora sa prenáša na všetky štyri kolesá prostredníctvom osemstupňovej dvojspojkovej prevodovky AMG SPEEDSHIFT DCT. K dynamickému jazdnému zážitku podstatnou mierou prispievajú aj sériovo dodávaný jazdný program Race. Diferenciál zadnej nápravy obsahuje dve elektronicky riadené lamelové spojky, pričom každá z nich je spojená s jedným hnacím hriadeľom zadnej nápravy. To znamená, že hnacia sila sa variabilne rozdeľuje nielen medzi prednú a zadnú nápravu, ale aj medzi ľavé a pravé zadné koleso.