Domov TESTY Nové vozidlá Skúšali to s elektrikou a pohoreli. Teraz mu vrátili naftový motor

Skúšali to s elektrikou a pohoreli. Teraz mu vrátili naftový motor

Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Súčasná generácia rodinnej a úžitkovej dodávky Berlingo prišla pred niekoľkými rokmi. Následne v roku 2022 prišla správa, že sa bude predávať výhradne v elektrickej verzii, ktorá nebola celkom dokonalá vzhľadom na veľkosť batérie a dojazd. Spaľovacie verzie sa zrušili a predaje ukázali, že to nebol dobrý ťah. Teraz prišiel tento model ako comeback v naftovej verzii a tento krok bude jeho záchranou.

A hlavne Berlingo prešlo modernizáciou, ktorá mu rozhodne pridala na kráse. Predná časť je identická s novou generáciou modelu C3, čo určite nemôže byť na škodu, keďže prevzala novú vizuálnu identitu značky. Vertikálnejšie s väčšími funkciami vyjadruje dostatok sily a modernosti. Mriežka chladiča a nárazník tvoria jeden blok, v strede ktorého sa objavuje nové oválne logo značky Citroën. Na oboch stranách loga pruhovaný čierny pás odráža vzor chevronu, demonštruje pozornosť venovanú detailom a dodáva nádych rafinovanosti. To spája logo s novými svetlometmi, ktoré majú trojsegmentový svetelný podpis značky Citroën so zvislou lištou a dvoma vodorovnými lištami, ktoré pripomínajú lamely. Tento podpis dodáva Berlingu výrazný, technologický vzhľad.

Citroen Berlingo
Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos
Vo vnútri hlavne priestor a praktickosť

Úplne nová palubná doska sa vyznačuje predovšetkým veľkorysým objemom, ktorý vyjadruje pocit kvality a robustnosti. Jeho dizajn zvýrazňuje technológiu symbolizovanú novým 10-palcovým centrálnym dotykovým displejom s vysokým rozlíšením, ideálne umiestneným vysoko, a novým konfigurovateľným digitálnym prístrojovým panelom. V hornej časti je gigantická odkladacia schránka Top Box, ktorá je možná vďaka inštalácii airbagu do strechy. Tento praktický príplatok sme my však nemali.

Citroen Berlingo
Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

V spodnej časti stredovej konzoly, ktorá obsahuje funkcie radenia prevodových stupňov a voľby jazdného režimu, elektrickú parkovaciu brzdu, štartovacie tlačidlo a 2 USB porty, sa nachádza aj inovatívny úložný priestor, ktorý možno použiť na indukčné nabíjanie smartfónu. Novinkou je voliteľne vyhrievaný volant s novým štýlom ráfika s mierne plochým povrchom v spodnej časti a graficky výraznejším stredovým výstupkom s novým logom Citroën v strede. Obsahuje ovládacie prvky audiosystému a tempomatu. Nakoniec sa zlepšila celková kvalita povrchovej úpravy interiéru.

Citroen Berlingo
Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos
Žiadne kompromisy

Ako sme sa stihli presvedčiť, nie je celkom samozrejmá vec, že pri osobných dodávkach dostanete automaticky tri plnohodnotné sedadlá v druhom rade. A dokonca ani to, že tu budete mať 3x Isofix. V tomto koncerne sa však báť nemusíte, sú tu aj tri sedadlá, aj dostatočný priestor pre nohy nielen vašich detí a dokonca aj 3x Isofix. Potešila nás aj možnosť otvorenia samostatného okna na dverách dverí od batožinového priestoru, keď napríklad nemáte priestor na parkovisku na otvorenie veľkých piatych dverí.

Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos
Pohodlné cestovanie

S cieľom zvýšiť komfort nové Berlingo po prvýkrát využíva predné sedadlá Advanced Comfort. Exkluzívne pre Citroën ich sofistikovaná architektúra v kombinácii so špecifickou vysokokvalitnou penou a bočnými opierkami zaručuje vysoký komfort. Ich špeciálna tkanina a trojfarebná povrchová úprava sú navyše obzvlášť štýlové a elegantné. V strede vankúša a operadla je prešívaný efekt vysoko vizuálny a je zdrojom pohodlia. Dizajn operadla oživuje farebný pás v tvare písmena U na operadle.

Citroen Berlingo
Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos
Berlingo lepšie ako kombi?

Na túto otázku je pomerne ťažké odpovedať. Niekto má osobný problém, že bude jazdiť s deťmi dodávkou a kombi C segmentu mu príde ako elegantnejšia voľba. Náš subjektívny názor však je, že sa treba vykašľať na predsudky, s týmto autom si určite neurobíte hanbu. Jeho praktické vlastnosti prekonajú všetky pochybnosti. A návrat nafty v podobe nízkej spotreby na medzimestských presunoch vás nenechajú na pochybách.

 

TECHNICKÉ ÚDAJE Citroen Berlingo
Motor R4
Zdvihový objem 1499
Max. výkon 96 kW / 130 k
Max. krútiaci moment 300 Nm
Palivo Nafta
Pohon FWD
Prevodovka 8-stupňový automat
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY
Dĺžka 4 410 mm
Šírka (bez spätných zrkadiel) 1 921 mm
Výška 1 812 mm
Rázvor náprav 2 785 mm
Pohotovostná hmotnosť 1 640 kg
Objem batožinového priestoru 775 l
Zrýchlenie 0-100 km/h 10 s
Rozmer pneumatík 205/60 R16
SPOTREBA (počas testu)
Mesto 6,8 l/100 km
Diaľnica 6,5 l/100 km
Okresky 5,8 l/100 km
CENA
Základná cena modelu 19 990 eur
Základná cena testovanej verzie 30 166 eur

 

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokPirelli Cyber Tires – koniec pneumatík tak ako ich poznáme?
Nasledujúci článokAha, učte sa od Renaultu. TOTO by malo mať každé nové auto
Vo svete motorizmu sa pohybujem približne 20 rokov. Hlavnou náplňou je online priestor www.startstop.sk a printový magazín Stop. Okrem áut sa rád venujem mojim dvom deťom, rád sledujem hokej a futbal.