Keď BMW po prvýkrát predstavilo svoj koncept i3, získali sme revolučný náhľad na to, ako by mohla vyzerať budúcnosť mestskej osobnej mobility. Teraz ale prichádza Concept i4.

Tento obrázek nemá žádný alternativní popisek

Na každoročnom ženevskom autosalóne sme ho mali vidieť naživo, ale kvôli opatreniam proti koronavírusu bolá celá udalosť zrušená. Ani to však neodradilo BMW od zrejme najočakávanejšieho modelu – Concept i4, ktorý sa nám ukázal na online tlačovej konferencii s generálnym riaditeľom Oliverom Zipseom.

Odvážny model ukázal jasnú víziu mníchovskej automobilky. BMW už predtým avizovalo, že toto pekelne vyzerajúce vozidlo dostane 530 konských síl skrotených 80 kWh batériou. Z 0 na 100 km/hod zrýchli za necelé štyri sekundy a maximálna rýchlosť presiahne 200 km/hod.

Tento obrázek nemá žádný alternativní popisek

Čisto elektrický model v podaní i4 by mal byť hlavným rivalom pre Tesla Model 3, takže aj dojazd musí zodpovedať súperovi. Najväčší dosah sa očakáva okolo hranice 600 kilometrov, ktorý bol testovaný podľa nového štandardu WLTP. V porovnaní s variantom Elona Muska má Tesla o 50 km menej, presnejšie 544 km.

Je vidno, že i4 sa snažila spojiť to najlepšie od svojich štýlových súrodencov zo série Gran Coupé. Model sa pripojí k elektrickej flotile BMW, lebo i3 už nie je práve najaktuálnejší model, ktorý trhá zákazníkov do predajní.

Tento obrázek nemá žádný alternativní popisek

Preteky o dominanciu elektrických vozidiel sú ešte len na začiatku, no BMW plánuje bojovať v tomto segmente tým, že do roku 2023 bude mať v predaji 25 elektrifikovaných modelov. Aj keď to zahŕňa hybridy a plug-in hybridy, táto číslovka sa zatiaľ zdá nereálna. Ale kto vie, možno nás ešte čaká veľké prekvapenie z Mníchova.

Tento obrázek nemá žádný alternativní popisek

Model i4 je schopný spracovať až 150 kW nabíjačku, takže nabíjanie z 0 % na 80 % by malo trvať len 35 minút. Klasické domáce nabíjanie bude samozrejme zdĺhavejšie, ale to nie je žiadnou novinkou. Veľkou záhadou však bol interiér. Ak sa pozrieme na aktuálne modely BMW i3 alebo i8, nie je možné si nevšimnúť, že je to veľmi špecifický dizajn, ktorý má navodiť tú správnu elektrickú atmosféru. Stačí si ale pozrieť najnovšiu prvú sériu a je jasné, kam nemecká kvalita smeruje.

TEST Honda Civic Sedan 1,5 VTEC – rodinná limuzína s obrovským priestorom

Zdroj: BMW Group

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokTEST Honda Civic Sedan 1,5 VTEC – rodinná limuzína s obrovským priestorom
Nasledujúci článokAutosalón Ženeva: Škoda Octavia RS iV – dynamika zo zásuvky