Škoda Fabia je z koncernových malých hatchbackov istým spôsobom technologicky najzaostalejšia. Či už VW Polo, SEAT Ibiza alebo Audi A1 stoja na novej modulárnej platforme MQB A0, ktorá im dodáva podstatne dospelejšie proporcie a hlavne možnosť konfigurovania s rôznymi novými technológiami. Keďže Fabia 3. generácie oficiálne len nedávno prešla faceliftom, na jej nástupcu si budeme musieť ešte počkať.

Oficiálne je malý hatchback od Škodovky očakávaný na roku 2021. Česká automobilka momentálne stojí pred dôležitým obdobím, kedy generačnou výmenou prejdú jej najdôležitejšie modely. Všetko začne príchodom Octavie na jeseň tohto roku a následne bude pokračovať práve obľúbeným modelom Fabia. Ako je už zrejmé a jasné, model, ktorý má obľubu hlavne u starších vodičov, respektíve u začínajúcich vodičov dostane koncernovú platformu MQB A0. Tým by sme sa mohli dočkať rozšírenia ponuky motorizácií. Kvôli prísnym emisným normám by z palety pohonných jednotiek mohol vypadnúť agregát 1,0 MPI, ktorý by mal byť nahradený TSI verziou. Okrem toho by novinka mala premiérovo dostať aj motor 1,5 TSI, ktorý by mal tvoriť vrchol ponuky podobne ako je tomu pri Scale.

Zdroj: Tomáš Nezdara

Či sa dočkáme aj dieslovej verzie je zatiaľ nejasné, nakoľko emisné normy sa rok od roku sprísňujú. Ak by nafta predsa len zakotvila pod kapotou Fabie, jednalo by sa o motor 1,6 TDI. Niektoré informácie dokonca hovoria aj o návrate modelu Fabia RS, ktorá pri tretej generácii absentovala. Športová verzia by si mohla zobrať technológiu od koncernového brata VW Polo či dokonca dostať hybridný pohon.

Zdroj: Tomáš Nezdara
Nové technológie, no bez kombi?

Čo sa týka vzhľadu, nová Fabia by mala priniesť dizajn, ktorý už nebude s podpisom Jozefa Kabaňa. Jeho posledným modelom by mala byť práve nová Octavia, o ktorej  dizajne sa už dávnejšie vyjadril, že bude naozaj odvážny. Fabia by teda mala byť kompletne navrhnutá novým šéfdizajnérom Oliverom Stefanim, ktorý uvádza, že dostane oblejšie zadné partie a celkovo výrazne narastie. Rozmerovo by sa na dĺžku mala dostať nad 4 metre.

Zdroj: Tomáš Nezdara

Rovnako tak aj interiér malého hatchbacku príde s prvkami nového dizajnového jazyku značky Škoda. Hovoríme teda o použití nových materiálov a digitálnych systémov. Za zmienku určite stojí voľne-stojaci displej infotainmentu, ktorý sa zo Scaly rozšíri aj na Octaviu či nový malý crossover.

Azda najdiskutovanejším tvrdením ohľadom Fabie 4. generácie je jej karosárska verzia Kombi. Tú si držia v obľube hlavne firemní zákazníci, ktorí ju často nakupujú ako služobné vozidlo. Po novom sa zdá, že Fabia príde už len výhradne ako hatchback. Na predĺženej verzii sa v Mladej Boleslavi vraj už vôbec nepracuje. Dôvodom má byť nedostatočný dopyt po vozidlách tejto kategórie. Kombi by teda malo dostať nepriameho nástupcu práve vo forme nového crossoveru, po prípade zákazníci budú môcť siahnuť po väčšej Scale, ktorá ponúkne podobnú techniku s omnoho väčšími rozmermi.

Zdroj: Tomáš Nezdara

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokNie, toto nie je nové BMW X4, ale čínske Geely FY11!
Nasledujúci článokMercedes AMG ML 6×6 – najabsurdnejšia vec, ktorú dnes uvidíte
Som študentom Fakulty Elektrotechniky a Informatiky STU. Vo svojom voľnom čase sa venujem najmä technologickým novinkám z oblasti IT a autonómnych technológií. Sledovanie noviniek a pokrokov v automobilizme patrí medzi moje najväčšie koníčky. Najviac častu trávim sledovaním koncernu VW a taktiež elektromobilitou a vecami s ňou spojenými.