Domov News Pozrite si desať najpredávanejších áut na Slovensku s cenou do 10-tisíc eur

Pozrite si desať najpredávanejších áut na Slovensku s cenou do 10-tisíc eur

Splátky lízingu bude možné odložiť podobne, ako splátky úverov.

Ekonomická kríza sa blíži a preto sa aj Slováci začínajú viac pozerať po cenovo dostupných autách.

Rebríček najpredávanejších aut so základnou cenou do 10-tisíc eur sme zostavili na základe oficiálnych štatistík Zväzu automobilového priemyslu SR (ZAP SR) zohľadňujúcich registrácie nových áut za prvých sedem mesiacov tohto roku.

Rozlišujeme v ňom jednotlivé karosárske verzie, preto v ňom napríklad nájdete „krátku“ Fabiu, nie však verziu kombi. Jej základná cena je totiž nad vyššie uvedenou cenovou hranicou. A len pre zaujímavosť, ak si myslíte, že práve toto auto rebríčku cenovo dostupných áut kraľuje, nie je to tak. Slováci v cene do 10-tisíc eur tento rok uprednostnili celkom iný model.

A napokon poznámka k fotografiám – tie pochádzajú z oficiálnych zdrojov a zväčša sú na nich modely s vyššou než základnou výbavou, čo sa v niektorých prípadoch prejavuje aj na vzhľade. Pri niektorých modeloch navyše prichádza ku generačnej výmene a predáva sa súčasne staršia aj novšia verzia.

Keďže tento rebríček sme vytvorili aj ako pomôcku pre tých, čo v danej cenovej kategórii uvažujú o kúpe nového auta, vo väčšine prípadov uvádzame fotografiu novšej verzie, aj keď predajné čísla zodpovedajú „výbehovému“ modelu. Predpokladáme totiž, že záujemcovia pri kúpe už uprednostnia nový model, ktorý na trh len prichádza, respektíve v najbližších týždňoch príde.  Tak sme sa rozhodli napríklad aj pri Peugeote 208. Ceny zodpovedajú oficiálnym cenníkom importérov v čase  písania tohto textu.

Zdroj: Suzuki

10. miesto: Suzuki Swift

Za prvých sedem mesiacov roku 2019 sa podľa údajov ZAP SR predalo 263 kusov. Základná cena modelu je 9 990 eur, týka sa verzie s motorom 1,2 DUALJET GL 2W s výkonom 66 kW, respektíve 90 koní.

Zdroj: Opel

9. miesto: Opel Corsa

Za prvých sedem mesiacov roku 2019 sa podľa údajov ZAP SR predalo 286 kusov. Základná cena modelu je 9 890 eur, týka sa verzie s motorom s objemom 1,2 litra s výkonom 51 kW, respektíve 70 koní.

Zdroj: Toyota

8. miesto: Toyota Yaris

Za prvých sedem mesiacov roku 2019 sa podľa údajov ZAP SR predalo 446 kusov. Základná cena modelu je 9 590 eur, týka sa verzie s motorom 1.0 VVT‑i 5 M/T s výkonom 52 kW, respektíve 72 koní.

Zdroj: Peugeot

7. miesto: Peugeot 208

Za prvých sedem mesiacov roku 2019 sa podľa údajov ZAP SR predalo 584 kusov. Základná cena modelu je 9 990 eur, týka sa verzie s motorom 1.2 PureTec s výkonom 61 kW, respektíve 82 koní.

6. miesto: Dacia Sandero

Za prvých sedem mesiacov roku 2019 sa podľa údajov ZAP SR predalo 648 kusov. Základná cena modelu je 6 990 eur, týka sa verzie s motorom 1,0 SCe s výkonom 54 kW, respektíve 73 koní.

 

Zdroj: Dacia

5. miesto: Dacia Logan MCV

Za prvých sedem mesiacov roku 2019 sa podľa údajov ZAP SR predalo 738 kusov. Základná cena modelu je 7 590 eur, týka sa verzie s motorom 1,0 SCe s výkonom 54 kW, respektíve 73 koní.

Zdroj: Citroën

4. miesto: Citroën C3

Za prvých sedem mesiacov roku 2019 sa podľa údajov ZAP SR predalo 915 kusov. Základná cena modelu je 9 690 eur, týka sa verzie s motorom PureTech 82 S&S  s výkonom 61 kW, respektíve 82 koní.

Zdroj: Hyundai

3. miesto: Hyundai i20

Za prvých sedem mesiacov roku 2019 sa podľa údajov ZAP SR predalo 1 015 kusov. Základná cena modelu je 9 190 eur, týka sa verzie s motorom 1,2i s výkonom 55 kW, respektíve 75 koní.

Zdroj: Škoda

2. miesto: Škoda Fabia – hatchback

Za prvých sedem mesiacov roku 2019 sa podľa údajov ZAP SR predalo 1 653 kusov. Základná cena modelu je 9 950 eur, týka sa verzie s motorom 1.0 MPI s výkonom 44 kW, respektíve 60 koní.

Zdroj: Dacia

1. miesto: Dacia Duster

Za prvých sedem mesiacov roku 2019 sa podľa údajov ZAP SR predalo 1 837 kusov. Základná cena modelu je 9 990 eur, týka sa verzie s motorom 1,0 TCe s výkonom 74 kW, respektíve  100 koní.

 

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 1 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokSEAT Tarraco predbehol Kodiaq. Prichádza športový plug-in hybrid
Nasledujúci článokTest Renault ZOE, elektrický drobec plný protikladov
Pracujem ako motoristický a technologický novinár už 17 rokov. Počas nich som spolupracoval s denníkom Národná obroda, časopisom Brejk, portálom Autoserver a najdlhšie, vyše 14 rokov, s týždenníkom Plus 7 dní. Zároveň som prispieval do niekoľkých odborných médií a som členom slovenskej poroty Auta roku. V oblasti automotive ma zaujímajú hlavne nové technológie a ekonomické trendy.