Facebook Instagram Youtube
  • SPRÁVY
    • Doprava
    • Elektromobilita
    • News
  • Testy
    • Jazdené vozidlá
    • Nové vozidlá
    • Porovnávacie testy
  • VIDEO
  • Moto
    • Moto News
    • Moto Poradňa
    • Moto Testy
  • Poradňa
  • TECH
  • PREMIUM+
    • Cestovanie
    • RETRO
    • Rozhovory
  • E-Shop
Search
StartStop.sk - Inovatívny motoristický magazín StartStop.sk - Inovatívny motoristický magazín startstop
  • SPRÁVY
    • autopožičovne
      Autopožičovne nasadili novú zbraň proti poškodeniam, mnohým sa nepáči
      riziko pre dieselový motor
      Veľké riziko pre dieselový motor: Takto ho zničíte za pár sekúnd
      Tesla Model S Autopilot
      Ďalší Dieselgate? Známa automobilka čelí multimiliónovej pokute
      Dongfeng Aeolus L8
      Aké auto kúpite v Číne za 18 000 €? Luxusné SUV s dojazdom 2245 km
      Populárny model vyrábaný na Slovensku končí
      VšetkoDopravaElektromobilitaNews
  • Testy
    • Xpeng G9 Performance
      Tento rok som šoféroval 30 nových áut. TOTO na mňa urobilo najväčší dojem
      Pekné auto pre normálnych ľudí. Tip na fajn hatchback za 25 000 €
      Mini Cooper John Cooper Works Cabrio
      Mali by ho predpisovať ako liek na depresiu, radosť s ním jazdiť
      V tom tichu počuť tlkot srdca. Test výnimočne komfortného SUV
      Ford Mondeo Hybrid
      Lepšie ako Superb za cenu Octavie? Často prehliadané auto prekvapilo
      VšetkoJazdené vozidláNové vozidláPorovnávacie testy
  • VIDEO
    • Xpeng G9 Performance
      Tento rok som šoféroval 30 nových áut. TOTO na mňa urobilo najväčší dojem
      Čínske PHEV za cenu Octavie, do Chorvátska so spotrebou 4,3 l/100 km
      V tom tichu počuť tlkot srdca. Test výnimočne komfortného SUV
      Ford Mondeo Hybrid
      Lepšie ako Superb za cenu Octavie? Často prehliadané auto prekvapilo
      Citroen C3 Aircross
      Lepšie a lacnejšie rodinné auto ako Dacia? Slováci také vyrábajú
  • Moto
    • Pekné ženy, autá a pláž. Toto bude Beachbar Autoshow 2025
      Yamaha MT07
      Nočná šelma dostala automat. Zabila tým svoju dušu?
      Honda GB350
      Táto moto stojí ako e-bike, ale palec hore vám ukážu aj starí harleyisti
      Honda NC750X
      Táto moto je ako Fabia Combi – praktická, úsporná a lacná
      Vespa 310 GTS
      Vespa 310 GTS: Rýchla ako klebety, štýlová ako Parížanka
      VšetkoMoto NewsMoto PoradňaMoto Testy
  • Poradňa
    • Viete, čo znamenajú farebné bodky na pneumatikách?
      Pekné ženy, autá a pláž. Toto bude Beachbar Autoshow 2025
      hothatch
      TOP 10 zábavných áut so spaľovacími motormi do 15 000 eur
      spoľahlivé autá do 5 000 €
      TOP 10 spoľahlivých áut do 5 000 €
      Ani najlepšia autosedačka nestačí. Až 52% detí nie je správne pripútaných
  • TECH
    • TEST notebookov: Je lepší Intel, AMD alebo Snapdragon procesor?
      Malá 1,5 kg vŕtačka PARKSIDE utiahla 300-tonový Airbus
      Ideálne do vlaku aj auta: Pohodlné slúchadlá za super cenu
      kosačka Ecovacs
      Trávnik ako z katalógu. Revolučná kosačka s AI je na Slovensku
      Zabudnite na kolobežku a e-bike, prichádza motorizovaná stolička
  • PREMIUM+
    • Chevrolet Corvette C3
      Corvette C3: Dnes je cennejšia než kedykoľvek predtým
      Mnoho turistov ich prehliada. TOP 5 málo známych krás Liptova
      Slováci milujú cestovanie, TOP destinácie roka 2025
      Staré americké autá na Kube: Prečo tam sú a koľko ich ešte jazdí?
      čerpacia stanica TANKER
      TANKER mení čerpacie stanice na moderné centrá služieb
      VšetkoCestovanieRETRORozhovory
  • E-Shop
Domov SPRÁVY Elektromobilita Škoda tak ako ju poznáme končí, toto je jej budúcnosť
  • SPRÁVY
  • Elektromobilita
  • News
  • VIDEO

Škoda tak ako ju poznáme končí, toto je jej budúcnosť

Autor
Tomáš Bíly
-
31. augusta 2022

ŠKODA prostredníctvom konceptu VISION 7S predstavuje svoju novú identitu. Tá zahŕňa nový dizajnový jazyk aj nové logo. Do roku 2026 plánuje uviesť tri nové elektrické modely. Predzvesťou jedného z nich je koncept VISION 7S. Poznáme všetky podrobnosti.

ŠKODA potvrdila, že okrem sedemmiestneho rodinného vozidla do štyroch rokov uvedie na trh elektromobil z kategórie malých vozidiel a kompaktné elektrické SUV. Do roku 2030 chce ŠKODA v Európe dosiahnuť vyše 70-percentný podiel čisto elektrických modelov. Nezabúda však ani na svoje stálice. V druhej polovici budúceho roku predstaví novú generáciu modelov SUPERB a KODIAQ. V roku 2024 bude nasledovať aj modernizovaná OCTAVIA.

VIDEO TU

VISION 7S je prvou konkrétnou ukážkou celkom nového modelu značky ŠKODA s novým dizajnovým jazykom. Štúdia stojí na modulárnej platforme pre elektromobily (MEB) koncernu Volkswagen. Má batériu s kapacitou 89 kWh, ktorá umožňuje dojazd v režime WLTP viac ako 600 km. 

Nová maska chladiča

Pre éru elektromobility a digitalizácie vytvorila automobilka nový dizajnový jazyk. Prvé produkčné autá s týmto novým dizajnom budú vychádzať z fabrík od budúceho roku. Vyznačuje sa minimalistickými líniami, ktoré majú zdôrazniť jednoduchosť a kvalitu modelov ŠKODA. Charakteristickými prvkami nového dizajnového jazyka sú nová predná časť s tzv. maskou Tech-Deck Face a udržateľné materiály použité v interiéri. 

T je nové C

Napriek podobnej línii s predchádzajúcou maskou je maska Tech-Deck Face výrazne plochejšia a širšia ako doteraz. Rebrá sú nahradené tmavým sklom, ktoré zakrýva senzory. Úzke predné svetlomety so štvorokou tvárou zasahujú hlboko do bokov a sú usporiadané v dvoch radoch nad sebou. Svetlomety majú dizajn v tvare písmena T. Svetlá pre denné svietenie zasahujú až k blatníkom. Tvar písmena T majú aj LED zadné svetlá. Aj tu horná línia svetiel zasahuje až k blatníkom. Tento dizajnový prvok sa nachádza aj na vonkajších spätných zrkadlách s kamerou a na zapustených vertikálnych kľučkách dverí so senzormi. 

Staré pneu v nárazníkoch

Výrazným prvkom štúdie ŠKODA VISION 7S sú robustné predné a zadné nárazníky, ktoré sú vyrobené z odolných recyklovaných kusov starých pneumatík. Rovnaký materiál bol použitý aj na obloženie podbehov kolies. V prednom nárazníku sa nachádza sedem vertikálne usporiadaných otvorov pre prívod vzduchu, ktorými je vzduch vedený ku chladiču a brzdám. V zadnom nárazníku má VISION 7S deväť vertikálnych výduchov vzduchu. Uprostred predného a zadného nárazníka je umiestnený ovládací prvok lakovaný v oranžovej farbe. Dá sa vytiahnuť ako háčik a v prípade potreby zvonku bezpečne prerušiť tok vysokonapäťového prúdu vo vozidle.

Tornado línia

Robustnú spodnú časť karosérie od bočných okien oddeľuje tzv. Tornado línia. Štvorcové podbehy kolies ukrývajú veľké, až 22-palcové kolesá s aerodynamickými diskami. Medzi podbehmi kolies, nad bočnými prahmi, sú ďalšie otvory pre výduch vzduchu, ktoré majú krycie mriežky. Slúžia aj ako stúpadlo pre nastupovanie do portálových dverí s protismerným otváraním. Týmito mriežkami je von odvádzaný teplý vzduch vznikajúci pri chladení vysokonapäťovej batérie. 

Udržateľné materiály

Materiály použité v interiéri neobsahujú kožu. Väčšina z nich pochádza z udržateľných zdrojov a vďaka šikovným kombináciám materiálov sú aj veľmi odolné. Jedným z príkladov je podlaha, ktorá je vyrobená z recyklovaných starých pneumatík. Udržateľné sú aj ozdobné prvky. Tie sú natreté jemnou matnou kovovou vrstvou a šetria tak prírodné zdroje. Použité látky sú vyrobené zo 100% recyklovaných polyesterových priadzí.

Modularita interiéru

Sedemsedadlový koncept VISION 7S ponúka cestujúcim dve rôzne konfigurácie kabíny. Otočná centrálna dotyková obrazovka a posuvné ovládacie prvky poskytujú tú správnu atmosféru pre riadenie a odpočinok. V režime Jazda sú všetky ovládacie prvky v základnej polohe blízko šoféra a centrálny 14,6″ dotykový displej je otočený vertikálne. Režim Relax sa dá aktivovať pri nabíjaní alebo pri zastávke na odpočinok stlačením tlačidla v stredovej konzole. Pri tomto režime prichádza elegantným synchrónnym pohybom k premene interiéru. Volant a prístrojová doska sa posunú dopredu a ďalej od vodiča i spolujazdca, vďaka čomu sa vytvorí veľkorysý priestor. Sedadlo vodiča i spolujazdca sa otočí smerom dovnútra a sklopí sa dozadu. Sedadlá v druhom rade sa takisto sklopia dozadu. Cestujúci tak môžu sedieť ešte pohodlnejšie a lepšie sledovať obrazovku, ktorá sa v tomto režime pre optimálne zobrazenie zábavného obsahu otočí do horizontálnej polohy.

Dizajn palubnej dosky

Nová stredová konzola je vybavená šiestimi tlačidlami, ktorými sa vodič dostane priamo do ponuky infotainmentu, telefónu, nastavení vozidla, navigácie a aplikácií. Funkcia šiesteho tlačidla môže byť priradená samotným užívateľom. Pod nimi sú tri veľké otočné ovládače, pričom dva krajné sú určené pre ovládanie klimatizácie, prostredný ovláda obsah obrazovky. Pod nimi sú dve tlačidlá slúžiace na prepínanie medzi režimami Jazda a Relax, ako aj rolovacie koliesko vyhradené pre ovládanie hlasitosti. Rovnako ako ovládacie prvky na volante sú v záujme jednoduchšej orientácie farebnými akcentami v oranžovej farbe označené aj tlačidlá a ovládače.

Unikátne riešenia pre zadných pasažierov

Cestujúci v druhom a treťom rade môžu pomocou magnetov pripevniť svoje vlastné mobilné zariadenie k operadlám sedadiel pred sebou. Vo výplniach dverí sú zabudované interaktívne plochy s farebným svetlom presvitajúcim cez látku. Napríklad jasné svetlo v oranžovej farbe navádza k vnútornej kľučke dverí skrytej v spodnej časti dverovej výplne. Modré alebo červené svetlo zobrazuje zmenu teploty klimatizácie. Látku, na ktorú možno písať prstom, je možné využiť pre krátke poznámky alebo kreslenie deťmi.

Revolúcia v prevoze detí

Inovatívna je aj pozícia detskej autosedačky, ktorá je umiestnená proti smeru jazdy. Je integrovaná do stredovej konzoly, ktorá je predĺžená až k druhému radu sedadiel. Dieťa, ktoré cestuje vo vozidle, je tak optimálne chránené a cestujúci v druhom rade ho majú neustále na očiach. Vnútorná kamera umiestnená v zadnej časti strechy prenáša obraz dieťaťa na centrálny displej infotainmentu. Vodič a spolujazdec tak o svojich deťoch majú neprestajný prehľad.

Nové Simply Clever riešenia

VISION 7S predstavuje tiež nový rad Simply Clever prvkov typických pre značku ŠKODA. Výduchy ventilácie na prístrojovej doske pracujú v diskrétnom difúznom režime. Ak je potrebné väčšie množstvo priamej ventilácie, výduchy sa po stlačení tlačidla vysunú nahor a zabezpečia priamy prietok vzduchu.

Pod stredovou konzolou nájdu cestujúci magnetické plochy, na ktoré je možné pripevniť nerezovú fľašu alebo lekárničku. Okrem toho je model VISION 7S vybavený praktickými batohmi, ktoré sa pomocou magnetov pripevňujú k operadlám sedadiel a možno ich tak kedykoľvek vziať so sebou. Za centrálnou obrazovkou sa na prístrojovej doske nachádza veľký kryštalický prvok, ktorý rôznymi farbami indikuje stav batérie a nabíjania. Vodič má tak o aktuálnom stave prehľad už pri pohľade zvonku.

Nové logo

Nové logo značky ŠKODA je prezentované bez plastickej 3D grafiky. Značka tak reaguje na rastúci presun marketingových a komunikačných aktivít z tlače na internet. Veľkou zmenou prešla aj firemná identita. Škodovka bude používať dva rôzne odtiene zelenej: smaragdovú a elektrickú zelenú, ktoré symbolizujú ekológiu, udržateľnosť a elektromobilitu.

Nový nápis ŠKODA bude v porovnaní s logom používaný omnoho častejšie

V marketingovej komunikácii sa v porovnaní s firemným logom bude klásť výrazne väčší dôraz na nápis ŠKODA. Nová štylizácia okrem toho využíva celkom inú typografiu, ktorá pracuje so symetriou a kombináciou oblých tvarov s hranami. Najväčšiu výzvu predstavovala integrácia mäkčeňa, ktorý reprezentuje dôležitú súčasť českého historického dedičstva. Mäkčeň nad písmenom S je po novom integrovaný do prvého písmena.

Zmenou, aj keď nie tak zásadnou ako v prípade typografického loga, prešiel aj symbol okrídleného šípu. Na prvý pohľad je viditeľné jeho zjednodušenie. Po novom bude logo značky ŠKODA vykreslené bez plastickej 3D grafiky. Automobilka tak reaguje na posun k ešte silnejšej digitalizácii komunikácie. Jednoduchšie dvojrozmerné logo je omnoho pôsobivejšie hlavne na mobilných zariadeniach a flexibilnejšie ho možno integrovať do rôznych formátov.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 7

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Facebook
Twitter
WhatsApp
    Predchádzajúci článokRETRO: Pred 115 rokmi sa v Prahe objavili prvé taxíky
    Nasledujúci článokAutonómne vozidlá – Slovensko prijalo prvú legislatívu umožňujúcu ich jazdu v premávke
    Tomáš Bíly
    Tomáš Bíly
    Práci redaktora sa venujem už viac než 20 rokov. Začínal som na portáli Autovia.sk, neskôr som sa stal členom redakcie magazínu Stop. Od roku 2022 som šéfredaktorom portálu startstop.sk.
    Facebook Instagram Linkedin

    ODPORÚČANÉ ČLÁNKYVIAC OD AUTORA

    Futuristická Škoda Vision 7S mieri do výroby, toto je prvá ukážka

    Uspela by aj v Amerike. Začali testovať najväčšiu Škodu

    Škoda si zaregistrovala nový názov, bude patriť elektromobilu?

    Najčítanejšie články TOP 5

    - Advertisement -

    Posledné príspevky

    Autopožičovne nasadili novú zbraň proti poškodeniam, mnohým sa nepáči

    Peter Steigauf - 17. augusta 2025

    Tento rok som šoféroval 30 nových áut. TOTO na mňa urobilo najväčší dojem

    Tomáš Bíly - 17. augusta 2025

    Veľké riziko pre dieselový motor: Takto ho zničíte za pár sekúnd

    Peter Steigauf - 17. augusta 2025

    Ďalší Dieselgate? Známa automobilka čelí multimiliónovej pokute

    Tomáš Bíly - 17. augusta 2025

    Aké auto kúpite v Číne za 18 000 €? Luxusné SUV s dojazdom 2245...

    Tomáš Bíly - 16. augusta 2025
    StartStop.sk - Inovatívny motoristický magazín
    Napíšte nám: [email protected]
    Facebook Instagram Youtube
    • PREDPLATNÉ & SÚŤAŽ
    • Reklama
    • O nás / Náš tím / Kontakt
    • Podmienky používania portálu Startstop.sk (Terms of Service)
    • Pravidlá používania súborov Cookies (Cookies Policy)
    • Podmienky ochrany súkromia (Privacy Policy)
    • Technologický portál skript.sk
    © 2017-2024 by Trinity Medial Group, s. r. o. Všetky práva vyhradené