Domov Elektromobilita Pozrite si sedem áut, z ktorých vzíde slovenské Auto roku

Pozrite si sedem áut, z ktorých vzíde slovenské Auto roku

Tento rok stojí pred porotou slovenského Auta roka naozaj náročná voľba.

Tento rok bude mať porota súťaže o slovenské Auto roku veľmi ťažkú úlohu, vo finále je hneď niekoľko horúcich adeptov na prestížny titul

Po niektoré roky je z ohlasov odborníkov aj médií už vopred jasné, ktorý z modelov je najväčším favoritom, respektíve ktoré dva si to medzi sebou v boji o titul „rozdajú. Tento rok je však favoritov viac. Skúste sa zamyslieť, ktoré z nižšie uvedených áut si titul podľa vás zaslúži najviac a napíšte nám aj prečo. Uvidíme, nakoľko sa hlas verejnosti zhoduje s hlasom odborníkov. A teraz už finalisti, zoradení podľa abecedy:

Kia XCeed
Kia XCeed

Xceed nie je len oplastovanou verziou hatchbacku. Nová je celá karoséria. V porovnaní s hatchbackom je o 85 mm dlhší, o 26 mm širší a o 43 mm vyšší. Rázvor majú rovnaký, XCeed má prirodzene aj väčšiu svetlú výšku.

Peugeot 208
Peugeot 208

Nová generácia Peugeotu 208 bude prvým elektromobilom značky, jazdí však aj na naftu alebo benzín. Unikátna trojkombinácia je možná vďaka novej platforme CMP. Vydarený dizajn čiastočne vychádza z kupé 508 a vo vnútri je i-Cockpit s 3D displejom.

Renault Clio
Renault Clio

Kým exteriér Clia ostáva verný pôvodným tvarom, v kabíne neostal kameň na kameni, auto sa rozlúčilo s lacnými materiálmi aj analógovými prístrojmi. Je prvým malým hybridom značky a modelom s najväčšími displejmi vo svojej triede. Je postavené na modulárnej platforme CMB-F.

Subaru Forester
Subaru Forester

Nový Forester sa chváli malým písmenom „e“ v názve svojho kultového motoru Boxer. To značí, že prichádza s hybridným pohonom a popri tom aj výrazne pozmenenou karosériou, novými bezpečnostnými technológiami a veľkým dôrazom na vnímanú kvalitu. Ručíme vám napríklad za to, že už si nestihnete dofajčiť cigaretu, kým sa vám otvorí veko batožinového priestore…

Suzuki Jimny
Suzuki Jimny

Suzuki Jimny pôsobí ako zjavenie z iného sveta – už len preto, že predchodcu nahrádza približne po dvoch dekádach. Je to malý plnohodnotný drsný offroad s krátkym rázvorom, s rámovým podvozkom, tuhými nápravami a atmosférickým motorom 1,5 VVT (75 kW), ktorý prejde prakticky čokoľvek.

Škoda Scala
Škoda Scala

Škoda Scala má trochu znevýhodnenú pozíciu, pretože na trh prišla začiatkom roku a po nej očakávaný crossover Kamiq. Napriek tomu na nej motoristický novinári ocenili vydarený dizajn a celkový kvalitatívny a aj rozmerový posun – nový model si totiž trúfa konkurovať Golfu, hoci stojí na podvozku Pola. Pravdou je, že vnútorným priestorom (až na šírku) a aj vnímanou kvalitou smelo môže  – a virtuálny kokpit je super.

Toyota Corolla
Toyota Corolla

Corolla je najpredávanejšie auto na svete. V najnovšom vydaní prešla zásadnou dizajnovou obmenou, stojí totiž na novej platforme, rovnakej, akú využíva napríklad aj model C-HR. Kompletne je prepracovaný aj interiér, má nový kvalitnejší infotainmet aj s podporou moderných technológii pre konektivitu. K dispozícii je ako hatchback, sedan a aj kombi, hybridná technológia je samozrejmosťou.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokTEST Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC AWD, návrat poctivej japonskej sily
Nasledujúci článokPirelli predstavila najnovšiu pneumatiku, ktorá bude pripojená na internet
Pracujem ako motoristický a technologický novinár už 17 rokov. Počas nich som spolupracoval s denníkom Národná obroda, časopisom Brejk, portálom Autoserver a najdlhšie, vyše 14 rokov, s týždenníkom Plus 7 dní. Zároveň som prispieval do niekoľkých odborných médií a som členom slovenskej poroty Auta roku. V oblasti automotive ma zaujímajú hlavne nové technológie a ekonomické trendy.