Domov News Celosvetovo najpredávanejšou prémiovou značkou za rok 2022 je…

Celosvetovo najpredávanejšou prémiovou značkou za rok 2022 je…

Audi, BMW alebo Mercedes? Poznáme ich globálne predajné výsledky za rok 2022.

Predaj BMW

Značka BMW predala v minulom roku na celom svete celkovo 2 100 692 vozidiel. To je síce o 5,1 % vozidiel menej ako v roku 2021, ale stačí to na udržanie si pozície číslo 1 v globálnom prémiovom segmente. Silný rast zaznamenalo BMW v oblasti elektrifikovaných vozidiel. Ich predaj za celý rok 2022 vzrástol o 35,6 % v porovnaní s rokom 2021 na celkových 372 956 vozidiel.

BMW M oslavuje 50. výročie s rekordným rokom

Napriek problémom s prekážkami v dodávkach ukončila divízia BMW M GmbH svoj jubilejný rok novým historickým maximom. Divízia vykázala predajom 177 257 vozidiel nárast o 8,4 % v porovnaní s rokom 2021. Zároveň urobila výrazný pokrok v elektrifikácii svojho produktového portfólia. K úspešnému roku prispelo uvedenie prvých dvoch plne elektrifikovaných modelov BMW M Performance, i4 M50 a iX M60, prvého elektrifikovaného vysokovýkonného modelu BMW XM aj nového modelu M240i Coupé.

BMW

Mierne kleslo aj MINI

Značka MINI predala v minulom roku 292 923 vozidiel (medziročný pokles o 3,0 %). Predaj elektrifikovaných modelov MINI sa tiež vyvíjal pozitívne. Počet predaných elektrifikovaných modelov MINI (vrátane plug-in hybridov) sa vyšplhal o 14,3 % na 60 839 vozidiel, a teda tvoril približne 21 % z celkového predaja vozidiel značky MINI v roku 2022.

Plne elektrický model MINI Cooper SE zostal v roku 2022 najpredávanejším modelovým variantom značky. V minulom roku sa na celom svete predalo celkovo 43 744 vozidiel MINI Cooper SE, čo predstavuje medziročný nárast o 25,5 %.

Rok 2023 bude pre značku MINI veľmi dôležitý. Oslavuje 110 rokov automobilovej výroby vo svojom hlavnom závode v Oxforde a predstaví prvé dva plne elektrické modely novej rodiny MINI.

BMW Group s poklesom o takmer 5 %

Spoločnosť BMW Group tak dodala v roku 2022 zákazníkom na celom svete celkovo 2 399 636 vozidiel značiek BMW, MINI a Rolls-Royce (- 4,8 %). Išlo o rok, v ktorom všetky odvetvia čelili protivetru v dôsledku prekážok v zásobovaní, uzatvorenia Číny z dôvodu pandémie a vojny na Ukrajine. Hlavný vplyv sa prejavil v prvých šiestich mesiacoch roka, pričom dodávky sa v porovnaní s predchádzajúcim rokom znížili. Predaj sa v druhej polovici roku 2022 intenzívne zvýšil. Vo štvrtom štvrťroku vykázala spoločnosť BMW Group výrazný nárast predaja o 10,6 %, pričom zákazníkom bolo dodaných 651 798 vozidiel.

BMW

Spoločnosť vidí začínajúci sa rok 2023 optimisticky. „V roku 2023 si udržíme smer ziskového rastu. Jasné zameranie bude smerovať na pokračovanie v naštartovaní elektromobility. Ďalším míľnikom pre rok 2023 je, že 15 % nášho celkového predaja vytvoria plne elektrické vozidlá. Uvedením modelu BMW i5 na trh koncom tohto roka robíme ďalší dôležitý krok na ceste k elektrifikácii našej modelovej ponuky,“ povedal Pieter Nota, člen predstavenstva spoločnosti BMW AG.

Predaj vozidiel značiek BMW a MINI podľa regiónov/trhov

Spoločnosť BMW Group v minulom roku dodala zákazníkom v Číne celkovo 791 985 vozidiel značiek BMW a MINI (- 6,4 %). Predaj v USA dosiahol celkovo 361 892 kusov (- 1,3 %). V Európe predala spoločnosť BMW Group v roku 2022 celkovo 877 369 vozidiel značiek BMW a MINI (- 7,5 %), z toho v Nemecku bolo za celý rok 2022 zaregistrovaných 252 087 vozidiel značiek BMW a MINI.

BMW

Na odbyt išli aj motorky 

S celkovým počtom 202 895 motocyklov a skútrov dodaných zákazníkom, čo predstavuje medziročný nárast o 4,4 %, vykázala divízia BMW Motorrad svoj najvyšší predaj v histórii spoločnosti. Najmä regióny Európa, Amerika a Ázia zaznamenali nové predajné maximá a zásadne prispeli k rekordnému predaju.

Predaj Mercedesu

V roku 2022 dodala spoločnosť Mercedes-Benz Passenger Cars zákazníkom 2 043 900 vozidiel (-1 %). Z tohto počtu tvorili vozidlá typu plug-in hybrid a elektromobily 319 200 kusov (+ 19 %), čo predstavuje podiel 15 % z celkového predaja.

„Rok 2022 je ďalším úspešným rokom v transformácii Mercedes-Benz. Podarilo sa nám viac ako zdvojnásobiť predaje batériových elektrických vozidiel, preukázali sme naše vysoké ambície v oblasti elektrických vozidiel s 1 200 km testovacou jazdou s vozidlom EQXX a dosiahli sme nový rekordný rok pre Mercedes-Maybach s nárastom predaja o 37 %,“ povedal Ola Källenius, predseda predstavenstva Mercedes-Benz Group AG.

„Po ďalšom roku s obmedzenou dostupnosťou vozidiel a prekážkami dodávateľského reťazca som vďačný za vášeň našich zákazníkov pre naše produkty a ich pretrvávajúcu dôveru v našu značku. Rok 2022 priniesol mnoho vrcholov. Teraz máme v showroomoch osem plne elektrických modelov, naďalej posúvame skúsenosti našich zákazníkov s nabíjaním na inú úroveň a opäť sme dokázali zvýšiť hodnotu našej značky o 10 %,” uviedla
Britta Seeger, členka predstavenstva Mercedes-Benz Group AG, zodpovedná za marketing a predaj Mercedes-Benz Cars.

Predaj osobných vozidiel Mercedes-Benz podľa regiónov a trhov

Maloobchodné tržby v Ázii zostali na úrovni predchádzajúceho roka s 987 800 dodávkami zákazníkom (+1 %). Dodávky batériových elektrických vozidiel a plug-in hybridov vzrástli v roku 2022 v Číne o 143 %. Celkové dodávky zákazníkom v Južnej Kórei prekročili v roku 2022 po prvýkrát 80 000 kusov (+7 %). Okrem toho predaj vozidiel výrazne vzrástol v Indii (+ 41 %) a Vietname (+19 %). Predaj Maybachu sa v roku 2022 v Južnej Kórei a Japonsku viac ako zdvojnásobil.

V Európe dosiahol maloobchodný predaj 635 100 kusov (+1 %) s rastúcimi dodávkami v Nemecku (+8 %). Predaj v Severnej Amerike sa mierne zvýšili na 327 000 kusov (+3 %) po silnom štvrtom kvartáli (+17 %), ktorý bol spôsobený silnými predajmi v najvyššej kategórii (+18 %) na americkom trhu. Predaj vo zvyšku sveta bol ovplyvnený rozhodnutím značky zastaviť export áut do Ruska. Dodávky zákazníkom sa výrazne zvýšili v Južnej Afrike (+34 %) aj Turecku (+21 %). Celosvetovo najpredávanejším modelom Mercedesu je SUV GLC, ktorého sa v roku 2022 predalo 342 900 kusov (+3 %).

Predaj Audi

V roku 2022 sa Audi podarilo zvýšiť predaj elektromobilov. S nárastom o približne 43 % značka systematicky pokračovala vo svojej stratégii elektrifikácie, čím si udržala svoj kurz aj v roku charakterizovanom globálnymi krízami. Celkovo predalo Audi v minulom roku viac ako 1,61 milióna vozidiel, čo bolo blízko k úrovni z roka 2021.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.3 / 5. Počet hodnotení 12

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokTrh jazdených vozidiel v roku 2022: vieme, čo Slováci obľubujú najviac
Nasledujúci článokTEST BMW 320d xDrive Touring – chýba mu niečo?