Domov Doprava Konečne z Bratislavy do Košíc po diaľnici? Na Slovensku začne o 2...

Konečne z Bratislavy do Košíc po diaľnici? Na Slovensku začne o 2 mesiace platiť prelomový nový zákon

Nový zákon by mal urýchliť výstavbu diaľnic a rýchlostných ciest na Slovensku. Účinnosť by mal nadobudnúť už o dva mesiace.

Slovenské diaľnice sú rozprávka sama o sebe. Vláda Roberta Fica nám už dlhé roky sľubuje diaľničné prepojenie dvoch najväčších miest Slovenska. Vrcholom je, že skôr než Slováci, to stihli naši maďarskí susedia. Diaľnica z Bratislavy do Košíc tak síce skutočne existuje, no nevedie cez našu krajinu. Nový zákon z dielne Ministerstva dopravy SR by mal urýchliť výstavbu kľúčových diaľnic.

Zameria sa na kľúčové úseky D1, D3 a R4

Ministerstvo dopravy Slovenskej republiky zverejnilo tlačovú správu, v ktorej informuje o schválení zákona o strategických investíciách. Čo to v praxi znamená? Nová legislatíva sa v princípe zameriava na urýchlenie výstavby kľúčových úsekov diaľnic D1 a D3 a tiež rýchlostnej cesty R4. Hlavným cieľom zákona o mimoriadnych opatreniach pre strategické investície a pre výstavbu transeurópskej dopravnej siete je totiž zjednodušiť administratívne procesy a odstrániť prekážky súvisiace s byrokraciou. To by v konečnom dôsledku malo urýchliť aj samotnú výstavbu.

Jozef Ráž ml. tvrdí, že novým zákonom zostávajú práva vlastníkov pozemkov, ako aj dotknutých subjektov zachované. Taktiež sa budú aj naďalej dodržiavať všetky kompenzačné opatrenia na ochranu životného prostredia. „Som rád, že aj poslanci v parlamente uznali, že zákon nutne potrebujeme, ak chceme dokončiť kľúčové diaľnice a železnice. Chcem opäť ubezpečiť verejnosť, že práva vlastníkov a dotknutých subjektov zostávajú zachované. Nie je možné vyvlastniť pozemok bez adekvátnej finančnej náhrady, či postaviť diaľnicu bez kompenzačných opatrení na ochranu biotopov,“ zhrnul minister dopravy.

Foto: NDS

Nový zákon zároveň vláde umožňuje vyhlásiť za strategickú napríklad aj investíciu do stavby novej nemocnice, vojenských či bezpečnostných objektov. V tomto prípade ide ale o projekty vo výške nad 50 miliónov eur. Musia mať však spracovanú štúdiu realizovateľnosti a byť posúdené v procese environmentálneho vplyvu EIA.

Obmedzenie špekulantov

Okrem iného chce nová legislatíva aj obmedziť priestor pre pôsobenie špekulantov. Tí podľa tlačovej správy predlžujú svojimi obštrukciami proces prípravy dopravných stavieb. Ministerstvo dopravy však zdôrazňuje, že zákon nie je namierený proti právam obyčajných občanov, a že záujem štátu je vždy sa v prvom rade dohodnúť.

Zákon o mimoriadnych opatreniach pre strategické investície a pre výstavbu transeurópskej dopravnej siete nadobudne účinnosť už v júli tohto roka. Nateraz dáva nádej, že výstavba diaľnic sa na Slovensku konečne zrýchli a zefektívni, no radšej si počkajme na prevedenie v praxi.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 2

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJMinisterstvo dopravy SR
Predchádzajúci článokPozorne sledujte. Toto sú TOP 3 najvýkonnejšie nové & jazdené autá do 20 000 €
Nasledujúci článokNie sú dobrou investíciou. TOP 20 áut s najvyššou stratou hodnoty

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here