Francúzska automobilka plug-in hybridom zjavne verí. Na trh čoskoro uvedie Peugeot 3008 GT HYBRID4, 508 HYBRID a 508 SW HYBRID. Zaujímavé autá teda dostali veľmi zaujímavú techniku.
Začnime populárnym crossoverom Peugeot 3008. Na pohon auta bude slúžiť sústava benzínového štvorvalca PureTech (147 kW/200 k) a dvoch elektromotorov. Predný, spojený s 8-stupňovou automatickou prevodovkou e-EAT8, ponúka maximálny výkon 81 kW (110 k) a zadný 83 k (112 k). Kombinovaný maximálny výkon celej sústavy je 220 kW (300 k). Akumulátor má kapacitu 13,2 kWh.
V plne elektrickom móde auto podľa metodiky WLTP dokáže absolvovať 59 kilometrov. Pri použití rýchlonabíjania trvá nabitie akumulátora na plnú kapacitu 1 hodinu a 45 minút. Hoci je toto auto zamerané na ekologickú prevádzku, šprint z 0 na 100 km/h zvládne za pozoruhodných 5,9 sekundy. Na nedostatok emócií za volantom sa teda vodič sťažovať určite nebude.
Nielen na cesty
Pohon 4×4 teda ponúkne to, čo obľúbenému crossoveru Peugeot 3008 doteraz chýbalo. Zlepšenú trakciu nielen na cestách, ale aj v náročnejšom teréne. Technológia HYBRID4 bude dostupná vo výbave GT s exkluzívnym čalúnením Alcantara® Greval Grey a dekoratívnymi prvkami „Grey Oak“ z pravého dubového dreva. V aute sú samozrejme využité aj nové elektronické asistenčné systémy, prevzaté z modelu Peugeot 508: adaptívny tempomat s funkciou Stop & Go a asistent pre udržiavanie vozidla vo zvolenom jazdnom pruhu. Podľa vyjadrenia automobilky, bude o niečo neskôr k dispozícii aj verzia s jedným (predným) elektromotorom. V ponuke ju nájdete pod označením HYBRID, systémový výkon sústavy tejto verzie bude 165 kW (225 k).
Hybrid aj pre elegána
Druhým modelom, ktorý dostane modernú plug-in hybridnú sústavu, je Peugeot 508. Dobrou správou je, že k dispozícii bude vo verziách limuzína aj kombi SW. Podobne, ako v prípade crossoveru 3008, sústavu tvorí benzínový štvorvalec PureTech (132 kW/180 k), elektromotor (81 kW/110 k) a osemstupňový automat e-EAT8. Systémový maximálny výkon sústavy je 165 kW (225 k). Akumulátor má kapacitu 11.8 kWh. Koľko elektrických kilometrov vám zabezpečí? V prípade limuzíny 54 km a pri verzii SW 52 km. Na plné nabitie prázdneho akumulátora budete v prípade pripojenia na rýchlonabíjačku potrebovať približne 1 h a 45 min.
Náklady ako s naftou?
Podľa vyjadrenia automobilky, budú nadobúdacie a prevádzkové náklady plug-in verzií porovnateľné s nákladmi auta vybaveného motorom BlueHDi 130 EAT8 (v závislosti od miestnych daní.) Pre firmy sú tieto náklady kalkulované pri zohľadnení 30-tisíc najazdených kilometrov ročne, pričom 65 % z nich auto najazdí v hybridnom režime a 35 % v plne elektrickom. Pre individuálnych záujemcov je táto kalkulácia vyrátaná na základe predpokladu, že ročne najazdia 15-tisíc kilometrov, polovicu z toho v hybridnom režime a polovicu v plne elektrickom.
Vďaka novej modulárnej platforme EMP2 (Efficient Modular Platform), ktorá je vhodná na využitie rôznych druhov pohonu, bolo možné do oboch vozidiel zabudovať celú hnaciu sústavu a to vrátane akumulátora, bez akýchkoľvek priestorových kompromisov. V praxi to teda znamená, že aj v hybridnej verzii budete mať rovnaký vnútorný a batožinový priestor, ako vo verziách so klasickými spaľovacími motormi.
Automobilka má v pláne dopriať modernú a úspornú techniku širokému spektru zákazníkov, a tak bude auto k dispozícii vo verziách Allure, GT Line aj GT. Nové modely Peugeot 508 HYBRID a 508 SW HYBRID už možno objednať vo Francúzsku, v ďalších krajinách budú na trh uvedené koncom tohto roka.
Zelená ofenzíva
Peugeot nasadol na zelenú vlnu, no robí to premyslene a s nadhľadom. Po predstavení elektrickej verzie populárneho mestského modelu 208, pridáva ekologické verzie aj pre svoje väčšie modely. Voľba plug-in hybridnej techniky mi v prípade týchto kategórií vozidiel dáva zmysel. Stav nabitia akumulátora vás na dlhých cestách nebude obmedzovať, no spolupráca spaľovacieho motora a elektromotora dokáže okrem reálnej úspory paliva ponúknuť aj veľmi zaujímavý potenciál rozdávača radosti zo šoférovania. A to je cesta, ktorá sa mi páči.
Foto: Peugeot