Žijeme v dobe neobmedzených možností a to nám umožňuje napredovať rýchlejšie ako kedykoľvek predtým. Pokroková technológia sa implementuje snáď do všetkého navôkol nás.

Automobilový priemysel nie je výnimkou. Jednou z najdôležitejších otázok vo svete automobilizmu, resp. mobility, je otázka pohonu vozidiel. Benzín, dízel, hybrid, elektromobil… To sú najčastejšie skloňované možnosti. Nesmieme však zabudnúť ani na vodík!

Vodík je totiž taktiež hudba budúcnosti. Možno ste ani nevedeli, ale v roku 2017 bolo založené tzv. Vodíkové kolégium (Hydrogen Council). Jeho hlavnou úlohou je presadzovanie vodíkových technológií v rámci celosvetových energetických zmien. V súčasnosti je členom kolégia 24 popredných nadnárodných firiem, medzi ktoré patria napr. aj takí velikáni ako BMW Group, Daimler, Toyota atď… Celá koalícia vykazuje ročné tržby vyše 1,6 bilióna eur a celosvetovo zamestnáva bezmála 2,5 milióna pracovníkov.

Nuž a toto Vodíkové kolégium len pred pár dňami pribralo do svojich radov ďalších 11 nadnárodných firiem z Ázie, Severnej Ameriky a Európy. To len dokazuje fakt, že vodík sa stáva čoraz populárnejším a nielen automobilky investujú značné množstvo peňazí do jeho rozvoja. Len pre zaujímavosť, kolégium od svojho založenia začiatkom roku 2017 zdvojnásobilo svoju veľkosť, a teraz už pokrýva všetky kľúčové trhy.

Dr. Woong-chul Yang, spolupredseda Vodíkového kolégia a podpredseda predstavenstva Hyundai Motor Company, hovorí: Ide o firemné vodcovstvo v najväčšom meradle – nadnárodné firmy držia svoje slovo a hľadajú lepšie riešenia pre naplnenie cieľov Parížskej dohody o ochrane klímy. Vodík sa tak stáva neoddeliteľnou súčasťou našich stratégií.“

Scenáre ukazujú, že vodíkové technológie by mohli uspokojiť 18 % celosvetového dopytu po energiách, čo znamená úsporu šiestich gigaton emisií CO2, vytvorenie trhu s ročnými tržbami v objeme 2,5 bilióna dolárov a vznik 30 miliónov pracovných miest do polovice tohto storočia.

Neviem prečo, ale už dlhšie obdobie sa mi vízía vodíkového pohonu páči viac ako elektrického. Uvidíme, čo nám budúcnosť prinesie. Už teraz je však jasné, že vodík v nej bude hrať nemalú úlohu!

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokKoniec Audi R8? Pôjde o definitívny verdikt?
Nasledujúci článokMansory Bugatti Veyron Vivere Diamond Edition – posledný najexkluzívnejší kúsok svojho druhu.