Domov Elektromobilita Mercedes Triedy G už kúpite aj ako elektromobil. Dostal 4 motory

Mercedes Triedy G už kúpite aj ako elektromobil. Dostal 4 motory

Foto: Mercedes-Benz

To, o čom sa hovorilo dlhé mesiace, sa konečne stáva realitou. Mercedes Triedy G oficiálne prichádza aj v elektrickej verzii.

Kto by pred pár rokmi povedal, že z legendárneho Géčka, kráľa off-roadov, sa raz stane elektromobil? Teraz sa však táto, na prvý pohľad utópia, stáva realitou. Mercedes Triedy G totiž vymenil spaľovací motor za elektrický. A nie jeden, ale rovno štyri. Každé koleso teda bude mať svoj vlastný. Pod tradičným dizajnom sa tak skrýva kompletne odlišná technológia ako doteraz.

Mercedes triedy G
Foto: Mercedes-Benz
Až štvorica elektromotorov a vyše 1 110 Nm

Elektrické Géčko (celý názov znie Mercedes-Benz G 580 with EQ Technology) dostalo štyri individuálne ovládateľné elektromotory. Ide tak o prvé sériovo vyrábané vozidlo portfólia Mercedes-Benz s pohonom jednotlivých kolies. Elektromotory sú integrované v rebrinovom ráme, po dva v každej zo skríň na prednej a zadnej náprave, pričom na náhon slúžia krátke poloosi. Každý z elektromotorov ponúka 108 kW (147 k), čo v konečnom súčte predstavuje maximálny celkový výkon 432 kW (587 k). A čo krútiaci moment? Ten dosahuje hodnotu až 1 164 Nm, ktorá je dostupná prakticky od nulových otáčok. Elektrický Mercedes G tak disponuje enormnou trakčnou silou, vďaka ktorej dokáže zrýchliť z nuly na sto za 4,7 sekundy. To síce nie je v dnešnej dobe nijak oslnivá hodnota, no treba si uvedomiť, že elektrická novinka zo Stuttgartu váži niečo cez 3 tony.

Jej karoséria je rovnako ako na konvenčne poháňanom modeli postavená na rebrinovom ráme. Vývojový tím ho však upravil a spevnil pre integráciu elektrického pohonu. Zachovaná zostala aj kombinácia nezávislého zavesenia kolies s dvoma priečnymi ramenami vpredu a novo vyvinutou tuhou zadnou nápravou. V rebrinovom ráme je uložený aj lítium-iónový akumulátor, ktorý pred vonkajšími nástrahami chráni platňa na spodku karosérie s hrúbkou až 26 milimetrov a hmotnosťou 57,6 kg. Využiteľná kapacita akumulátora činí 116 kWh, čo by podľa cyklu WLTP malo stačiť na dojazd zhruba 473 km. Géčko je navyše pripravené na rýchlonabíjanie s výkonom až 200 kW. V tomto prípade sa z 10 na 80 % nabije za približne 32 minút.

Mercedes triedy G
Foto: Mercedes-Benz
Terénne schopnosti sa nestratili

Inžinieri z Mercedesu spravili všetko preto, aby elektrické Géčko nestratilo nič zo svojich terénnych schopností. Samozrejmosťou je preto adaptívne nastaviteľné tlmenie, terénna redukcia LOW RANGE či funkcia G-TURN, ktorá umožňuje, aby sa vozidlo na nespevnenom povrchu otočilo takmer na mieste. Pri jazdení v teréne sa funkcia G-STEERING zase dokáže postarať o výrazne menší polomer otáčania. No a vďaka inteligentnej funkcii „plazivá jazda“ v teréne s tromi stupňami rýchlosti elektrická trieda G zaručí ideálny pohon na nespevnenom povrchu. Funkciu konvenčných uzávierok diferenciálov vytvára nový model virtuálne, a to pomocou vektorovania krútiaceho momentu.

Mercedes triedy G
Foto: Mercedes-Benz

Podľa automobilky dokáže elektrická novinka na vhodnom povrchu dosiahnuť stúpavosť až 100 % (45°) a zostáva stabilná až do uhla sklonu 35 stupňov. Zároveň disponuje maximálnou brodivosťou 850 milimetrov, čim prekonáva svojich spaľovacích súrodencov o 150 mm. Za zmienku určite stoja aj nájazdové uhly. Ten vpredu predstavuje 32°, zadný 30,7° a prejazdový uhol činí 20,3 stupňa.

Nový terénny kokpit

Na displeji prístrojového štítu ako aj na multimediálnom displeji prináša terénny kokpit prehľad najdôležitejších relevantných údajov, ktoré sa týkajú jazdenia mimo ciest, ako aj funkcií na podporu jazdy v teréne. Zaujímavosťou je aj funkcia „transparentná kapota motora“, ktorá v kombinácii s 360-stupňovou kamerou umožňuje virtuálny pohľad dopredu pod vozidlo. Géčko totiž spája obrazy z prednej kamery aj z oboch kamier vonkajších zrkadiel. Vďaka tomu môže vodič lepšie odhadnúť vyvýšeniny, úbočia a priehlbiny, ktoré z dôvodu príliš ostrého uhla nemožno rozpoznať pohľadom cez čelné sklo.

Mercedes triedy G
Foto: Mercedes-Benz

Na slovenskom trhu je súčasťou sériovej výbavy aj predĺžená záruka a pravidelný údržbový servis, ktorý sa vykonáva podľa predpisov výrobcu a pomáha tak vozidlo udržiavať v dobrej kondícii. Obe služby sa poskytujú počas 6 rokov alebo do najazdenia 90 000 km. V čase uvedenia na trh sa nový Mercedes-Benz G 580 with EQ Technology predáva od 148 866 eur. Ceny modelu EDITION ONE sa začínajú na sume 199 188 eur.

 

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJMercedes-Benz
Predchádzajúci článokŠkoda predstavuje kapotovanú formulu s výkonom vyše 1000 koní
Nasledujúci článokNová Mazda 6? To snáď nie…

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here