Domov News EÚ zabila ďalšie lacné a známe auto Slovákov. Pochovalo ho striktné nariadenie

EÚ zabila ďalšie lacné a známe auto Slovákov. Pochovalo ho striktné nariadenie

Ako sme už avizovali začiatkom tohto roka, nariadenie GSR2 o globálnej bezpečnosti stanovujúce nové požiadavky na bezpečnosť vozidiel v Európskej únii, “pripraví o život” mnohé automobily.

Takýmto spôsobom skončil spaľovací Macan i Subaru BRZ či mnohé ďalšie modely. Balík úprav býva častokrát taký rozsiahly, že automobilke sa neoplatí vykonať úpravy, pretože by boli finančne nerentabilné. Ešte v marci preto zastavili aj výrobnú linku, na ktorej vznikalo Suzuki Ignis. Aktuálne sú teda v predaji posledné skladové kusy. Tie môžete získať so zimnými pneu v cene.

Suzuki Ignis
Foto: startstop.sk, Matej Jankovič
Tri generácie

Suzuki Ignis začali vyrábať v roku 2000 a tento model je výsledkom spolupráce Japoncov s koncernom General Motors. Prvá generácia sa vyrábala do roku 2005. U nás bola obľúbená najmä druhá generácia, ktorá vznikala od roku 2001 do roku 2008. Pamätníci si možno spomínajú aj na verziu Sport so sedačkami Recaro.

Ignis sme zvykli vidieť aj na pretekoch rally vďaka verzii S1600. Štartoval aj na majstrovstvách sveta v rally. Aktuálna, tretia generácia prišla na trhu v roku 2016.

Miniatúrny hatchback s vyššou svetlou výškou a pripájateľným pohonom všetkých kolies je ideálom na každodenné používanie napríklad v oblastiach severne od Banskej Bystrice, v nižších zemepisných polohách na dochádzania do práce úplne stačí aj variant s pohonom predných kolies. Obe verzie disponujú svetlou výškou 18 cm, takže si hravo poradia aj s prekážkami mimo spevnených ciest.

Suzuki Ignis

Cenník Ignisu je veľmi jednoduchý, nad motorom ste nemuseli príliš dlho uvažovať, pretože na pohon slúži iba jeden štvorvalec. Má objem 1,2 litra, mild-hybridnú technológiu, výkon 83 koní a tankuje benzín. Kombinovať sa dá s päťstupňovým manuálom alebo prevodovkou CVT. V najvyššej výbave GLX má Ignis navigáciu, automatickú klimatizáciu, tempomat, LED svetlá, vyhrievané sedačky, asistent rozjazdu do kopca, bezkľúčové odomykanie a štartovanie či množstvo bezpečnostných prvkov.

Foto: startstop.sk, Matej Jankovič
Malé auto s veľkým priestorom

Ignis je podobne ako Honda Jazz malý priestorový zázrak. Napriek tomu, že do dĺžky meria iba 3,7 metra, bez problémov odvezie 4 urastených pasažierov bez toho, aby sa sťažovali na nedostatok miesta. Piaty sa nie že nezmestí, ale stopku mu ukáže technický preukaz. Ignis je totiž konfigurovaný ako 4-miestny automobil. Výhodou je, že zadné sedadlá sa dajú nezávisle od seba posúvať aj sklápať, takže je takýmto spôsobom možné modulovať batožinový priestor, ktorý má základný objem 260 litrov a po sklopení zadných sedadiel ponúkne až 1100 litrov. Zadné dvere sa otvárajú prakticky do kolmého uhla, takže prístup k sedadlám je výborný.

Suzuki Ignis
Foto: startstop.sk, Matej Jankovič

Ďalším tromfom sú vonkajšie rozmery. Zaparkujete prakticky všade. A to parkovanie bude bez akýchkoľvek rušivých zvukov. Ignis má vo výbave GLX zadnú parkovaciu kameru, ale žiadne senzory, takže rušiť vás nebude žiadne pípanie. Predné senzory nepotrebujete, lebo vďaka vyššiemu sedeniu bez problémov uvidíte na koniec kapoty. Kolesá sú umiestnené v rohoch karosérie, automobil má miniatúrne previsy, no na ceste to nie žiadny nepohodlný spoločník.

Foto: startstop.sk, Matej Jankovič
Labutia pieseň

Ignis je príjemným spoločníkom na také typické každodenné presúvanie sa z bodu A do všetkých bodov vášho diára. Fantastický je polomer otáčania, má iba necelých 5 metrov, takže jednoducho sa otočíte všade a kompaktné rozmery oceníte aj v ľahšom teréne. Treba ešte poznamenať, že Ignis jazdí na pneumatikách s rozmermi 175/65 R16, ktoré nie sú úplne bežné. Zimné pneu, ktoré vám teraz pribalí predajca, sa tak určite zídu.

Suzuki Ignis
Foto: startstop.sk, Matej Jankovič

Suzuki Ignis je zaujímavým zjavom v automobilovom svete a na trhu bude určite chýbať. Ponúka zvýšenú stavbu karosérie, ultrakompaktné rozmery, ale zároveň relatívne veľký vnútorný priestor, jednoduchú konštrukciu (bubnové brzdy vzadu, zavesenie MacPherson s vinutými pružinami vpredu a torzný nosník s vinutými pružinami vzadu), ktorá by mala byť spoľahlivá a lacná na údržbu, možnosť pohonu 4×4, nízku hmotnosť (menej ako 1000 kg) a vždy bol dostupný za zaujímavé peniaze. Podľa webovej stránky slovenského importéra je na sklade k dispozícii ešte 94 kusov, takže ak vás Ignis na sklonku svojho automobilového života zaujal, už nie je na čo čakať.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.4 / 5. Počet hodnotení 132

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokNová Mazda 6? To snáď nie…
Nasledujúci článokPeklo zamrzlo. Lamborghini Urus prichádza vo verzii, ktorú zarytí autíčkári ťažko predýchajú

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here