Domov Elektromobilita Audi Q6 e-tron vstupuje na trh, poznáme slovenské ceny

Audi Q6 e-tron vstupuje na trh, poznáme slovenské ceny

Q6 e-tron je prvým sériovým modelom značky Audi postaveným na podvozkovej platforme Premium Platform Electric (PPE). Je to významný krok v transformácii automobilky na poskytovateľa prémiovej elektrickej mobility. Ide v podstate o úplne novú generáciu vozidiel značky Audi s celkom novým dizajnovým štýlom, pôsobivým jazdným i nabíjacím výkonom a dlhým dojazdom.

Osvetlenie

S modelom Q6 e-tron začína Audi nielen novú kapitolu elektrickej mobility, ale aj technológiu osvetlenia. S prvým aktívnym digitálnym svetelným podpisom na svete začína elektrické SUV novú éru charakterizovanú dizajnom a estetikou, ktoré sú pre Audi jedinečné. V prípade druhej generácie digitálnych zadných svetiel OLED generuje šesť OLED panelov s celkovo 360 segmentmi nový obraz každých desať milisekúnd pomocou špeciálne vyvinutého algoritmu. Vďaka dokonalej symbióze medzi dizajnom osvetlenia a novou technológiou pôsobí svetlo živšie. Aktívny digitálny svetelný podpis tiež ukazuje cestu do budúcnosti osvetľovacej techniky Audi.

V prednej časti je aktívny digitálny svetelný podpis vytvorený interakciou algoritmu s dvanástimi segmentmi, ktoré sa stmavujú nahor a nadol. Vzadu slúžia na tento účel všetky digitálne segmenty OLED. Jednotlivé svetelné segmenty spolupôsobia tak, že celková svetelná intenzita svetelného podpisu sa nelíši. S druhou generáciou digitálnych zadných svetiel OLED posúva Audi dizajn osvetlenia, funkčnosť a tým aj bezpečnosť na cestách na novú úroveň.

Po prvýkrát dokážu digitálne zadné svetlá OLED cielene komunikovať s okolím vozidla. Systém detekcie priblíženia známy už z iných modelov Audi bol v novom Q6 e-tron rozšírený o komunikačné svetlo, ktoré varuje ostatných účastníkov cestnej premávky pred miestami nehôd a porúch. Okrem bežnej grafiky zadných svetiel zobrazuje špecifický statický podpis zadných svetiel s integrovanými výstražnými symbolmi. Táto technológia nastavuje nové štandardy aj v oblasti individualizácie. S celkovo až ôsmimi digitálnymi svetelnými podpismi v predných i zadných si majitelia môžu individualizovať vozidlo novým spôsobom.

Interiér

Interiér Q6 e-tron sa snažili v Audi orientovať na potreby užívateľa viac než kedykoľvek predtým. Trojrozmerný a vysoko kontrastný dizajn interiéru preto zámerne umiestňuje prvky do popredia alebo pozadia a vytvára tak priestorovú architektúru, ktorá je dizajnovo a ergonomicky prispôsobená cestujúcim. Panoramatický displej Audi MMI a displej spolujazdca tvoria vizuálne prehľadnú digitálnu scénu. Interiér zdôrazňuje domácu atmosféru. Použité materiály boli vybrané z funkčného hľadiska a zároveň zabezpečujú jasné dizajnové odlíšenie rôznych oblastí vozidla v interiéri.

Foto: Audi

Tenký, voľne stojaci panoramatický displej Audi MMI má zakrivený dizajn, technológiu OLED a pozostáva z 11,9-palcového Audi virtual cockpit a 14,5-palcového dotykového displeja MMI. Špeciálne pre pasažierov vpredu Audi dopĺňa digitálny stupeň o 10,9-palcový displej MMI pred spolujazdcom s aktívnym režimom súkromia, ktorý zabraňuje rozptyľovaniu vodiča počas jazdy. To umožňuje prednému spolujazdcovi streamovať filmy, pomáhať pri navigácii alebo nájsť napríklad nabíjaciu stanicu.

Audi Q6 e-tron MMI
Foto: Audi
Head-up displej s rozšírenou realitou

S voliteľným head-Up displejom s rozšírenou realitou robí Audi ďalší krok vpred v technológii zobrazovania. Odráža veľkú naklonenú rovinu obrazu cez čelné sklo smerom k vodičovi a zobrazuje relevantné informácie, ako je rýchlosť, dopravné značky, asistenčné a navigačné symboly. Rovina obrazu je naklonená dopredu, aby sa umocnil dojem rozšírenej reality. Ohnisko ľudského oka sa pohybuje spolu s ním. Tento proces a veľká virtuálna vzdialenosť obrazu vytvárajú dojem, že zobrazené prvky sa vznášajú vo vzdialenosti až 200 metrov. Virtuálny obsah je tak bezproblémovo integrovaný do reality. Zorné pole funkcie rozšírenej reality zodpovedá uhlopriečke okolo 88 palcov pri pohľade z miesta vodiča.

Audi Q6 e-tron head-up displej
Foto: Audi
Hlasový asistent

Samoučiaci sa hlasový asistent možno použiť na ovládanie mnohých funkcií. Digitálny asistent s podporou AI je hlboko integrovaný do vozidla a po prvýkrát sa zobrazuje pomocou avatara na centrálnom dotykovom displeji MMI a na head-up displeji. Nový hlasový asistent rozumie viac ako 800 hlasovým príkazom. Dá sa aktivovať aj cez rôzne dotykové body alebo cez aplikáciu myAudi. Hlasový asistent sa priebežne učí na základe správania používateľa. Túto podporu možno zoskupiť do troch kategórií: proaktívne návrhy (kontextové informácie sa používajú na proaktívne navrhovanie funkcií na aktiváciu na základe týchto údajov), inteligentné rutiny (automaticky rozpoznáva opakujúce sa prevádzkové sekvencie, ako je použitie ovládania klimatizácie sedadla pri určitých vonkajších teplotách) a inteligentné zoznamy (napríklad zoznamy hovorov). Hovorené príkazy sa zobrazujú aj na displeji.

Foto: Audi
Asistenčné systémy

Nový informačno-zábavný systém po prvýkrát využíva operačný systém OS Android Automotive. Obsah je vždy aktuálny vďaka bezdrôtovým aktualizáciám. Najnovšie služby Audi connect a vylepšený plánovač trás e-tron, ktoré sú súčasťou štandardnej výbavy, sú preto vždy aktuálne. Aplikácie ako YouTube sú dostupné prostredníctvom obchodu pre aplikácie tretích strán, ktorý je integrovaný priamo do MMI a nevyžaduje smartfón.

Foto: Audi

V súvislosti s asistenčnými systémami vodiča poskytuje Audi Q6 e-tron širokú škálu funkcií, ktoré výrazne zlepšujú každodennú jazdu a bezpečnosť. Novinkou je adaptívny jazdný asistent plus. Pomáha nielen s akceleráciou, udržiavaním rýchlosti, udržiavaním vzdialenosti a navádzaním do jazdných pruhov, ale využíva aj mapové údaje s vysokým rozlíšením. SUV využíva radarové senzory, prednú kameru a ultrazvukové senzory pre jednoduché navádzanie. Vozidlo využíva zozbierané informácie na vytvorenie virtuálnej trasy a sleduje ju spoľahlivo a čo najpohodlnejšie v celom rozsahu rýchlosti aj v dopravných zápchach. Súčasťou štandardnej výbave je napríklad zadný parkovací asistent, tempomat, varovanie pred opustením jazdného pruhu, asistent účinnosti, aktívny predný asistent a varovný systém rozptyľovania a ospalosti.

Foto: Audi
POKRAČOVANIE NA ĎALŠEJ STRANE (slovenský cenník)

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4 / 5. Počet hodnotení 6

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

1
2
3
ZDROJTS AUDI
Predchádzajúci článokBratislava: na frekventovanej križovatke nefungujú semafory, tvoria sa kolóny
Nasledujúci článokBude Volvo vo Valalikoch vyrábať autá? V prípade nastal zlom

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here