Domov News Plug-in hybridné Audi Q7 a Q8 prešli modernizáciou. Čo všetko je nové?

Plug-in hybridné Audi Q7 a Q8 prešli modernizáciou. Čo všetko je nové?

Foto: Audi

Pred časom sme písali o modernizácii modelov Q7 a Q8. Teraz prišla na rad obnovenie plug-in hybridného pohonu. Audi dáva elektrifikovaným Q7 a Q8 facelift s aktualizovanou technológiou batérií a efektívnejšími jazdnými režimami. Dizajn exteriéru bol tiež prepracovaný v rámci modernizácie modelu a obsahuje nové predné a zadné nárazníky, ktoré zvýrazňujú silný charakter oboch modelov. Po prvýkrát sú oba plug-in hybridy k dispozícii s riadením všetkých kolies pre vyšší stupeň bezpečnosti a komfortu. Elektromechanická aktívna stabilizácia nakláňania (eAWS) zaručuje ešte dynamickejšie ovládanie.

 

Pár faktov

Srdcom oboch plug-in hybridov je trojlitrový šesťvalcový motor Otto s výkonom 250 kW (340 k), kompaktný elektromotor (PSM) s maximálnym výkonom 130 kW a krútiacim momentom 460 Nm a nová, výkonnejšia, kvapalinou chladená lítiová batéria umiestnená pod podlahou kufra. Energia batérie je sústredená v 17 článkoch, z ktorých každý má 70 Ah, nazývaných “komíny”. Táto kompaktná konštrukcia vo vnútri krytu batérie eliminuje potrebu ďalšieho krytu modulu, čo vedie k vyššej hustote energie. Konštrukcia dosahuje maximálnu kapacitu 25,9 kWh pri 370 voltoch.

Výsledkom zvýšeného výkonu je plne elektrický dojazd až 90 kilometrov v mestských oblastiach podľa normy WLTP. Maximálny systémový výkon oboch modelov s 55 TFSI e quattro začína na 290 kW (394 k) a maximálnom systémovom krútiacom momente 600 Nm. V tejto konfigurácii zrýchlia Q7 a Q8 z 0 na 100 km/h za 5,0 sekundy. Všetky varianty majú elektronicky obmedzenú maximálnu rýchlosť 240 km/h s maximálnou elektrickou rýchlosťou 135 km/h. Batéria sa nabije výkonom až 7,4 kW a pri maximálnom výkone dosiahne 100 percent približne za tri hodiny a 45 minút.

Foto: Audi
Maximálna efektivita

Elektromotor, ktorý pracuje ako generátor, vykonáva všetky ľahké až mierne brzdenia až do 0,3 g, čo zodpovedá viac ako 90 percentám všetkých prípadov spomalenia pri každodennej jazde. Brzdy hydraulických kolies je potrebné použiť iba na prudké brzdenie. Hybridné SUV dosahujú pri brzdení až 80 kW rekuperačného výkonu.

Foto: Audi

 

Rozšírenie výbavy

Matrix LED svetlomety sú k dispozícii ako voliteľná výbava, pričom ako ďalšia výbava sú k dispozícii inovatívne HD Matrix LED svetlomety s Audi laserovým svetlom ako prídavným diaľkovým svetlom pre výrazne väčší dosah diaľkových svetiel.

Technologické vychytávky

Poprvýkrát sa vvplug-in hybridoch o zvýšenú bezpečnosť a komfort stará voliteľné riadenie všetkých kolies. Pri nízkych rýchlostiach sa zadné kolesá otáčajú až o päť stupňov v opačnom smere ako predné kolesá. Tým sa zmenší polomer otáčania až o jeden meter a zvýši sa manévrovateľnosť. Vodič zároveň pociťuje väčší komfort a stabilitu pri vyšších rýchlostiach, pretože zadné kolesá sa otáčajú rovnakým smerom ako predné kolesá.

Foto: Audi

 

 

 

 

 

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.5 / 5. Počet hodnotení 2

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJAudi
Predchádzajúci článokPeklo zamrzlo. Lamborghini Urus prichádza vo verzii, ktorú zarytí autíčkári ťažko predýchajú
Nasledujúci článokAk si nekúpite elektrické auto, dostanete pokutu

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here