Domov Elektromobilita Honda S2000 by sa mohla vrátiť – ako elektromobil

Honda S2000 by sa mohla vrátiť – ako elektromobil

Honda S2000
Zdroj: Motor1

Legendárna Honda S2000 možno predsa len dostane nástupcu. Nie však v takej forme, v akej by si väčšina fanúšikov želala.

Ikonický japonský športiak s pohonom zadných kolies predstavila Honda v roku 1999. Modernizácia prišla o štyri roky neskôr, pričom v produkcii ostala až do roku 2009. Potom sa však pod S2000 prakticky zľahla zem, a to napriek tomu, že za 10 rokov predali Japonci viac než 110-tisíc kusov. Médiami síce počas rokov kolovalo niekoľko špekulácií, no nástupcu sme sa stále nedočkali. Najnovšie správy však naznačujú, že by sa to konečne mohlo zmeniť.

Honda vo veľkom elektrifikuje

Britský magazín Car totiž tvrdí, že má informácie od zdroja blízkeho Honde, podľa ktorého automobilka pripravuje malý športový elektromobil. Malo by ísť tak o nástupcu modelu S2000, avšak v elektrickej forme. Honda sa totiž vo veľkom púšťa do elektrifikácie a do konca tejto dekády plánuje predstaviť až 30 nových elektromobilov. Aspoň dva z nich by mali byť športového charakteru, konkrétne by malo ísť o nástupcov modelov S2000 a NSX. Zároveň sa špekuluje, že by novinky mohli dostať aj prívlastok Type R.

„Type R reprezentuje pretekanie. Je to radosť z jazdy. Elektromobil to dokáže zabezpečiť a Type R nie je povinný využívať len spaľovací motor,“ povedal pre Car technický konzultant Hondy Kotaro Yamamoto.

Honda S2000
Honda S2000
Premiéra ešte tento rok

Elektrického nástupcu S2000 by podľa predbežných informácií mali odhaliť ešte tento rok, no viac o chystanej novinke zatiaľ nevieme. Pôvodný model mal motor uložený vpredu, pričom poháňaná bola výhradne zadná náprava. Najprv bol k dispozícii len 2,0-litrový 4-valec s výkonom 177 kW (241 k) a krútiacim momentom 208 Nm, ktorý sa na zadné kolesá prenášal cez 6-stupňový manuál. S príchodom faceliftu sa výber rozšíril aj o 2,2-litrový štvorvalec, avšak k dispozícii bol len na americkom a domácom japonskom trhu.

Honda S2000 nebola nikdy o šialených výkonoch či extrémnych zrýchleniach. Išlo o šoférske auto, ktorého hlavným účelom bol pôžitok z jazdy. Nízka hmotnosť, pohon zadných kolies, Torsen diferenciál a manuál. To bol recept na zaručenú zábavu za volantom. Dokáže sa mu elektrický nástupca vyrovnať? Nechajme sa prekvapiť.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4 / 5. Počet hodnotení 7

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJCar
Predchádzajúci článokHistorický zlom v Európe: v júni sa predalo viac elektromobilov ako dieselov
Nasledujúci článokAudi Q6 e-tron príde s digitálnou technológiou OLED druhej generácie