Domov Doprava Slovensko má najmenej nebezpečné cesty spomedzi krajín V4

Slovensko má najmenej nebezpečné cesty spomedzi krajín V4

Vyplýva to zo štatistík EÚ o dopravných nehodách so smrteľnými následkami, ktoré sa stali v roku 2022.

V roku 2022 počet dopravných nehôd s obeťami vzrástol v Európe porovnaní s rokom 2021 o 3 %, ale v porovnaní s predpandemickým rokom 2019 klesol o 10 %. Najmenej smrteľných nehôd na počet obyvateľov sa odohralo na cestách vo Švédsku. Na nich bolo zaznamenaných 21 úmrtí na milión obyvateľov. Nasleduje Dánsko s 26 obeťami na milión obyvateľov. Najnebezpečnejšie cesty sa podľa týchto štatistík nachádzajú v  Bulharsku (78 obetí na milión obyvateľov) a v Rumunsku (86 úmrtí na milión obyvateľov). Priemer Európskej únie 46 úmrtí na milión obyvateľov. Slovensko dosiahlo práve toto číslo, čím sa naše cesty v tomto ohľade stávajú bezpečnejšími ako v prípade Česka (50), Poľska (51) i Maďarska (56).

Slovensko
Počet obetí na cestách v Európe na milión obyvateľov
Diaľnice a rýchlostné cesty sú najbezpečnejší typ cestnej komunikácie

Komisia oznámila, že 52 % dopravných nehôd so smrteľnými následkami sa stalo na okresných cestách, 39 % v mestách a obciach a 9 % na diaľniciach a rýchlostných cestách. 70 % obetí nehôd v mestách a obciach pritom predstavujú chodci alebo cyklisti.

Slovensko
Pokles počtu dopravných nehôd v Európe od roku 2000
Dôležité cestné komunikácie sa nám rozpadajú

Slovensko v blízkej budúcnosti čaká niekoľko potrebných rekonštrukcií vyťažených úsekov ciest, ktoré začínajú byť v havarijnom stave. Časť dopravne významnej cesty pod Strečnom sa zosunula. Polícia preto musela tento týždeň pristúpiť k zúženiu premávky len do dvoch jazdných pruhov. Dokončenie tunelu Višňové, ktorý by tento úsek odbremenil od tisícov áut denne, je zatiaľ v nedohľadne. Oprava cesty pod Strečnom aspoň do takého stavu, v akom slúžila doteraz, by mohla trvať až do jesene tohto roka.

Opravou musí prejsť aj diaľničná križovatka D1/R1. Obmedzenie premávky v tomto úseku by malo po začatí stavebných práv trvať 5 až 6 mesiacov. Opravovať sa bude most ponad D1, vymenia sa zvodidlá a zrekonštruuje sa vozovka pred i za úsekom mosta. Cena celej opravy by sa mala zmestiť do sumy 3 miliónov eur. Ak sa v tom istom čase bude realizovať aj výstavba diaľničnej križovatky D1/D4, motoristi sa budú musieť obrniť poriadnou dávkou trpezlivosti.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokPríťažlivosť dostala novú tvár. Peugeot odhalil facelift 508
Nasledujúci článokBláznivé úpravy Géčka. Jednu z nich má na svedomí samotný Mercedes