Domov News Shelby Series 2 sa vráti s vysokou cenou aj elektrinou

Shelby Series 2 sa vráti s vysokou cenou aj elektrinou

Foto: Wingard Motorsports

Vracia sa Shelby Series 2. Znovuzrodenie športového automobilu podľa predstavy legendárneho Carrolla Shelbyho umožní vznik zopár kusov. Rozhodne však nepôjde o lacný špás.

Shelby Series 2 by malo nadviazať na zaoblený športový model s názvom Series 1, ktorý sa dostal na svetlo sveta ešte v roku 1997. Tento model mal niesť odkaz legendy menom Shelby Cobra a za jeho vznikom stál samotný zakladateľ Carroll Shelby. Dokonca aj výroba tohto modelu vtedy mala prebiehať vo vlastnej réžii značky, avšak veľkú časť celého výrobného procesu zastrešil koncern General Motors.

Foto: Wingard Motorsports
Došli peniaze

General Motors vtedy dodal napríklad aj motor. Šlo o osemvalec s objemom 4 litre a výkonom 320 koní, ktorý niesol označenie L47 Aurora. Jedným z prvkov voliteľnej „výbavy“ bol kompresor, ktorý za príplatok ponúkol výkon na úrovni 403 kW, respektíve 547 konských síl. Auto disponovalo lichobežníkovým zavesením kolies, šasi bolo z hliníka a vonkajšie panely z karbónu či laminátu. Vďaka tomu všetkému vážil tento model iba 1,2 tony. To umožnilo zrýchlenie v priamke z 0 na 100 km/h za 3,2 sekundy, ak motor dopĺňal aj spomínaný kompresor.

Hneď po ukončení výroby Shelby Series 1 sa objavil jej nástupca Series 2. Šlo o predstavenie na prehliadke Concorso Italiano v Monterey v Kalifornií v roku 2006. V tej dobe sa na svet dostali iba tri prototypy. Shelby dokázal predať takmer všetky plánované modely, avšak kvôli zmenám v pravidlách emisií a bezpečnosti sa projektu nepodarilo prežiť.

Foto: Wingard Motorsports
Shelby do zásuvky?

Rok 2018 však priniesol zvrat a práva na tento model odkúpila spoločnosť Wingard Motorsports a už čoskoro sa im podarilo predať 4 vozidlá, ale bez motoru. Aktuálne tak evidujeme už tretí pokus o oživenie tohto projektu, tentokrát však vozidlo dostalo karosériu kupé. Takže vôbec prvýkrát model Shelby nevznikne ako kabriolet. Dizajn si rozhodne prešiel zmenami, ale nejde o revolúciu, skôr evolúciu.

Foto: Wingard Motorsports

Model dostane modernú techniku a celý tento kolos by mal zvládnuť výkon až okolo 1 100 koní. O tom, aký výkon auto dostane, rozhodnú zákazníci. Vozidlo sa má totiž predávať bez motora a prevodovky. Wingard Motorsports však plánuje ponúkať tri motory v prípade záujmu zákazníka. Disponujú vlastným motorom V8 s objemom sedem litrov, druhou možnosťou bude 7,3-litrový osemvalec Godzilla od Fordu a poslednou možnosťou má byť elektrický pohon, ktorého výkonové parametre nepoznáme.

Foto: Wingard Motorsports
Stojí za to?

Vzniknúť má celkovo 7 kusov s karbónovou karosériou a 3 kusy s hliníkovou karosériou. Cena takéhoto modelu bez motora by sa v prípade hliníkovej karosérie mala vyšplhať na viac ako 498-tisíc dolárov. Ak sa k tomu ešte pripočíta motor a prevodovka, tak sa výsledná suma priblíži k čiastke 600-tisíc dolárov.

Foto: Wingard Motorsports

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJWingard Motorsports
Predchádzajúci článokNissan Juke prešiel faceliftom, vracia sa k žltej farbe
Nasledujúci článokTEST Kia ceed Sport – kompakt so super výbavou, chýba len…