Domov News Renault Captur s novým dizajnom a osvedčenou technikou

Renault Captur s novým dizajnom a osvedčenou technikou

Foto: Renault

Renault Captur nesie aktuálny dizajnový jazyk značky, ktorého tvorcom je Gilles Vidal. Vyznačuje sa výraznými líniami a precízne tvarovanými detailmi, pričom sa hrá so svetlom a rôznymi druhmi materiálov. Vďaka prepracovanej prednej časti teraz pôsobí Captur hodnotnejšie. Podobne ako Clio alebo Arkana, aj Captur dostal líniu výbavy Esprit Alpine kombinujúcu eleganciu a športový štýl. Tak ako prvá generácia tohto predajne mimoriadne úspešného modelu, aj facelift druhej generácie si zachováva možnosť dvojfarebného lakovania karosérie.

Prvý Renault Captur bol na trh uvedený presne pred 10 rokmi. Za ten čas sa vo viac než 90 krajinách sveta predalo viac než 2 milióny kusov. Mestské crossoveri v súčasnosti predstavujú 50 % trhu segmentu B a 30 % celého automobilového trhu. Captur je teda pre Renault dôležitým produktom, nehovoriac o tom, že ide o druhý najpredávanejší model značky.

Renault Captur
Foto: Renault

Známy multimediálny systém OpenR Link s integrovanými službami Google je po novom vybavený operačným systémom Android Automotive 12, čo je v tomto segmente svetová premiéra. Vo svete sa bude nový Renault Captur predávať s celkovo piatimi motorizáciami, vrátane hybridného pohonu E-Tech Full Hybrid s výkonom 145 koní. Pre zlepšenie potešenia z jazdy a dosiahnutia dynamickejších jazdných vlastností bol prepracovaný podvozok aj kalibrácia posilňovača riadenia. Výroba Capturu bude pokračovať v španielskom Valladolide a na trh sa faceliftovaný model dostane ešte tento mesiac. Prvé vozidlá by sa na Slovensku mali objaviť koncom júna.

Renault Captur
Foto: Renault
Vynovený dizajn

Hranatá maska chladiča s integrovaným logom značky, vyššie položená kapota či nový tvar denných svetlometov dodávajú Capturu novú a výraznejšiu identitu. Kvôli optimálnemu chladeniu motora je predná časť ďalej obohatená o horizontálny prívod vzduchu nad aerodynamickou lištou. Ďalšie dva prieduchy po krajoch prednej časti plnia aerodynamické úlohy a zároveň slúžia na chladenie predných bŕzd. Predné svetlá sú štandardne vybavené LED technológiou. Podobne ako v prípade modelu Clio je vertikálny tvar polovičného kosoštvorca LED denných svetlometov inšpirovaný logom Renaultu.

Foto: Renault

V zadnej časti sa zmien odohralo menej – kryt svetiel je teraz priehľadný, čím odhaľuje vnútorný priestor svetlometov. Prepracovania sa taktiež dočkal difúzor. Captur bude celkovo k dispozícii v troch stupňoch výbavy – Evolution, Techno a Esprit Alpine. Základ bude stáť na 17-palcových kolesách, Esprit Alpine bude mať štandardne 19-palcové kolesá. Na výber bude šesť farieb karosérie, vrátane dvojfarebných prevedení so strechou a spätnými zrkadlami lakovanými šedou, čiernou alebo béžovou farbou. Celkovo si tak bude možné vybrať zo 14 rôznych konfigurácií.

Renault Captur batožinový priestor
Foto: Renault
Po otvorení dverí

V Renaulte vystavili stopku živočíšnej koži – k dispozícii bude už iba syntetická koža, ktorá bude súčasťou výbavy Esprit Alpine. Tú vizuálne obohatí napríklad aj modrošedá lišta na palubnej doske, francúzska trikolóra všitá do bokov sedadiel, modrou farbou prešívané bezpečnostné pásy, pedále s hliníkovými krytmi alebo prahy dverí s logom Alpine či špecifický volant. Modernizovaný Captur si ponecháva posuvnú zadnú lavicu, ktorú je možné posúvať v rozsahu 16 cm. Tým ponúka mimoriadne veľa miesta pre zadných cestujúcich a ak nie sú zadné sedadlá obsadené, ich posunutím smerom vpred možno zväčšiť batožinový priestor. Jeho základný objem je 422 litrov a práve posunutím zadných sedadiel vpred ho je možné zväčšiť až na 536 litrov. Kabína potom ponúka ďalších takmer 25 litrov odkladacích priestorov.

Renault Captur interiér
Foto: Renault

Renault Captur dostal tiež nový prístrojový štít s 10,25-palcovou uhlopriečkou. Novinkou vo výbave je audiosystém Harman Kardon s 9 reproduktormi a 5 akustickými predvoľbami, ktoré pre Renault vytvoril Jean-Michel Jarre (Studio, Podcast, Concert, Immersion a Club). Pre digitálnu zábavu majú cestujúci na predných sedadlách štandardne po ruke dva porty ESB-C, 12V zásuvku a indukčnú nabíjačku na mobilný telefón. V závislosti od výbavy sa dva USB-C porty nachádzajú aj za stredovou lakťovou opierkou pre využitie zadnými cestujúcimi. Ambientné osvetlenie je vybavené automatickým režimom, ktorý každých 30 minút prispôsobuje farebný odtieň podľa dennej doby – chladné farby sa budú zobrazovať cez deň a teplejšie v noci.

Foto: Renault
Motorizácie

Renault Captur sa bude predávať celkom s piatimi motorizáciami. Ktoré z nich budú určené aj pre slovenský trh, zatiaľ nepoznáme. Základ tvorí benzínová jednotka 1,0 TCe s výkonom 90 k/160 Nm spojená so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou a udávanou spotrebou 5,8 l/100 km. Štvorvalec 1,3 mild hybrid bude dostupný v dvoch výkonových verziách so 140 k/260 Nm a 160 k/270 Nm, Renault taktiež udáva priemernú spotrebu 5,8 l/100 km. Naďalej bude k dispozícii aj jednotka na LPG s výkonom 100 koní a krútiaci momentom 170 Nm, ktorá sa bude predávať so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. Najvýkonnejšou jednotkou bude hybrid E-Tech s 1,6-litrovým atmosférickým motorom s výkonom 145 koní a krútiacim momentom 205 Nm s priemernou spotrebou 4,7 litra benzínu na 100 km.

RENAULT CAPTUR
Motorizácia 1.0 TCE 90 1.0 TCE 100 LPG 1.3 TCE 140 mild hybrid 1.3 TCE 160 mild hybrid E-Tech full hybrid 145
Palivo Benzín Benzín Benzín Benzín Benzín
Elektrifikácia Nie Nie Mild-hybrid 12 V
Schopnosť vypnúť motor pri 7 km/h
Mild-hybrid 12 V
Schopnosť vypnúť motor pri 20 km/h
HEV
245V
Zdvihový objem 1.0 / 999 1.0 / 999 1.3 / 1 330 1.3 / 1 330 1.6 / 1 598
Počet valcov 3 3 4 4 4
Počet ventilov 12 12 16 16 16
Krútiaci moment moment 160Nm @2 750 ot/min Benzín 160Nm / 2 750 ot/min
LPG 170Nm / 2 000 ot/min
260Nm @3 500 ot/min 270Nm @1 750 ot/min 145Nm @ 3 200 ot/min režim spaľovacieho motoru/ 250Nm  spaľovací motor + elektrický motor
Plnenie Turbo Turbo Turbo Turbo Atmosférické
CO² gr/km WLTP 131 119 130 131 105
0 / 100 km/h (s) 14 13 10,4 8,5 10
Spotreba l/100 km 5,8 – 5,9 6,0 – 6,1 L benzín /  7,7-7,9 L/ 100 km na LPG 5,8 – 5,9 5,8 – 5,9 4,7 – 4,9

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.8 / 5. Počet hodnotení 6

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJTS Renault
Predchádzajúci článokRoo je klokan na kolesách, priestorovo najšetrnejšie vozidlo na svete
Nasledujúci článokIkonický Indian Scout prichádza v novej generácii