Domov Elektromobilita Prvý elektromobil s dojazdom vyše 1.000 km je na spadnutie

Prvý elektromobil s dojazdom vyše 1.000 km je na spadnutie

Foto: NIO

Čínska automobilka otestovala elektromobil so semi-solid state batériou v reálnej premávke a výsledok je naozaj pôsobivý. Kedy sa začne sériovo vyrábať a koľko bude stáť?

NIO ET7 je luxusný elektromobil, ktorý sa predáva aj na vybraných európskych trhoch. Reprezentatívny sedan s dĺžkou takmer 5,1 metra a rázvorom 3060 mm bol teraz vybavený semi-solid state batériou, ktorá by sa mala dočkať sériovej produkcie už v priebehu prvej polovice budúceho roka. Dojazd vozidla vybaveného novou batériou podľa portfálu CarNewsChina otestoval samotný šéf značky William Li. Predmetná batéria má kapacitu až 150 kWh. Testovacia jazda pritom vôbec neprebiehala za ideálnych podmienok. Li sa pri vonkajšej teplote približne -2 °C vydal zo Šanghaja do Siamenu, pričom teplota nevystúpila nad 12 °C.

Priemerná teplota v kabíne bola 20 °C, takže Li spolu s posádkou v ňom istotne nemrzol. Celkové zaťaženie, o ktoré sa postarala posádka a ich batožina, bolo 190 kg. Čo sa týka výškového prevýšenia trasy, to nie je známe, ale štart sa uskutočnil v nadmorskej výške 18 m a cieľ cesty sa nachádza v nadmorskej výške 23 m. Podľa zverejnených informácií využívalo vozidlo počas jazdy semi autonómny jazdný asistent Navigate on Pilot Plus, ktorý má takisto prispievať k zníženiu spotreby energie.

Nio ET7 interiér
Foto: NIO
1044 km na jedno nabitie

Automobil prešiel počas štrnástich hodín, pričom bol v pohybe 12,4 hodiny, trasu dlhú 1044 km. V cieli sa ešte stále pritom mohlo pohybovať, pretože v batérii zostali ešte 3 % z celkovej kapacity. Nový typ batérie dodáva automobilke Nio spoločnosť WeLion. Výnimočnosť technológie tejto batérie spočíva v elektrolyte, ktorého časť je v tuhom skupenstve. Akumulátor má tiež vysokú energetickú hustotu, až 360 Wh/kg na úrovni batériových článkov. Rozmerovo je tak zhodná s batériou, ktorú model Nio ET7 používa v súčasnosti, no tá má podstatne menšiu kapacitu – 100 kWh. Hmotnosť solid-state batérie je pritom väčšia len o 20 kg.

Prekážkou masovejšieho uplatnenia nového typu batérie bude zrejme zatiaľ jej cena. Tá sa má totiž pohybovať na úrovni okolo 40.000 €.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 2

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJCarNewsChina.com
Predchádzajúci článokVolkswagen ukázal interiér nového Transporteru
Nasledujúci článokNemecko zrušilo dotácie na elektromobily, aké to bude mať dôsledky?