Domov News TEST JAZDENKY: Volkswagen CC po 100.000 km

TEST JAZDENKY: Volkswagen CC po 100.000 km

Štvordverové kupé je svetlou výnimkou inak všedných modelov dizajnovo skôr konzervatívnej značky. Ako je na tom v roku 2023 a na čo si musíte dať pozor pri kúpe jazdenky?

Vráťme sa 15 rokov späť v čase, konkrétne do roku 2008 a pozrime sa na krajšiu verziu vtedajšieho Volkswagenu Passat s prívlastkom CC. Rok 2012 so sebou prináša facelift tohto modelu, kedy vedenie koncernu tohto elegána výrazne upgradovalo a škrtlo z názvu slovíčko „Passat“. Na trhu bol Volkswagen CC do roku 2016 a v dnešnej dobe má už svojho duchovného nástupcu – model Arteon.

Volkswagen Passat CC po takmer 100 000km - Startstop.sk - TEST JAZDENKY

Dizajnovo veľmi atraktívny Volkswagen

Do redakcie sme na test jazdenky dostali Volkswagen CC vyrobený v roku 2014 s nájazdom 95 000 km. Na svoj vek vyzerá VW CC stále veľmi dobre a treba uznať kvality šéfa dizajnu Olivera Stefaniho, pretože na tú dobu vytvoril vskutku nadčasový dizajn. Na cestu nám svietili bixenóny s funkciou automatických diaľkových svetlometov s veľmi dobre tvarovaným svetelným kužeľom. Obuté sme mali 18“ disky kolies a hlavným lákadlom CC-ečka boli pre nás najmä bezrámové okná vpredu aj vzadu. Nenarúšali akustický komfort v kabíne, no dajte si na ne aj tak pozor. Pri kúpe poriadne skontrolujte tesniacu gumu na oknách, či nie je poškodená alebo popraskaná. V takomto prípade zvykli okná nepríjemne zatekať.

Veko batožinového priestoru viete otvoriť kľúčom, spínačom v kabíne alebo ručne. Objem kufra je 532 litrov a zvýšite ho sklopením sedadiel. Síce iba z kufra, ale vlastne sedadlá sklápate iba ak niečo nakladáte do kufra a takto aspoň ušetríte pár krokov. Poďme za volant.

Interiér Volkswagenu CC nesklame

Kabína na prvý pohľad možno pôsobí trochu zastaralo, no verte, že v nej nájdete všetko, čo na denné jazdenie potrebujete. Pred vodičom je to multifunkčný volant s intuitívnym ovládaním palubného počítača a multimédií. Volkswagen CC kombinuje klasické analógové budíky s farebným displejom uprostred. 

V CC-ečku sedíte pocitovo o čosi vyššie než v klasickom Passate, čo je spôsobené zošikmeným čelným sklom a samotným tvarom karosérie. Posed si vyžaduje chvíľu, kým si zvyknete. Načo si však veľmi rýchlo zvyknete, sú vyhrievané sedadlá s alcantarou uprostred. Sú neskutočne pohodlné a skvelo držia telo v zákrutách. Z prednej časti by sme ešte vyzdvihli 2-zónovú automatickú klimatizáciu, polohovateľnú lakťovú opierku, držiaky nápojov, ktoré udržia aj menšie plechovky a výsuvné opierky hlavy. 

Zadná časť nevyhovuje vysokým osobám. Postavy s výškou 190 cm a viac už budú mať nad hlavou minimum priestoru. To isté platí aj o priestore na kolená. V CC sa jednoducho budú lepšie cítiť vaše priateľky, detičky alebo kamoši nižšieho vzrastu. Všetkým tým dopraje Volkswagen sklápateľnú lakťovú opierku a tunel na lyže či iné dlhé predmety.

Ponuka motorov

Srdce Volkswagenu CC mohol tvoriť benzínový motor s objemom 1,4 litra, 1,8 TSI, 2,0 TSI a v ponuke bola aj motorizácia VR6 s objemom 3,6 litra a výkonom 220 kW. Toto je ten motor, ktorý by ste pod kapotou určite veľmi chceli, no ak neplánujete na benzínkach nechať aj obličku, veľmi pravdepodobne siahnete po nafte.

Overený agregát 2,0 TDI Volkswagen počas celej jeho životnosti pod kapotou CC priebežne upravoval. Naša 2014-ka mala pod kapotou verziu s výkonom 130 kW (177 koní) a krútiacim momentom 380 Nm. Na trhu nájdete kúsky so 6-stupňovým manuálom, DSG prevodovkou s rovnakým počtom prevodových stupňov, ale aj automat Tiptronic, práve v najvýkonnejšej motorizácii VR6. Nami testovaný exemplár mal DSG prevodovku, ktorá krásne reagovala na radenie pod volantom a zbytočne netrhala ani v nízkych rýchlostiach. Ak dokážete počas roka využiť pohon 4×4, hľadajte Volkswagen CC s pohonom 4MOTION, ktorý ukážkovo reaguje na šmykľavý povrch a dodáva vodičovi pocit bezpečia.

Načo si dať pozor

Agregát TDI je spoľahlivý a veľmi kultivovaný, no koncernový dvojliter má aj svoje chyby. Typickou poruchou býva zakarbónovaný EGR ventil a zriedkavé nie je ani opotrebenie vstrekovačov, turba či dvojhmotového zotrvačníka. Vo všeobecnosti neodporúčame dieselové motory na krátke trasy, pretože v takomto prípade trpí DPF filter, ktorý sa nestíha regenerovať. Ak ho v meste chcete používať, treba ho cez víkend prevetrať na nejakej dlhšej trase.

Kúpiť či nie?

Volkswagen CC pôsobí dynamicky, no nečakajte od neho žiadne športové výkony. Nemecký elegán je spoľahlivý a splní všetky potreby na denné jazdenie aj dlhé trasy. Ako pri každej jazdenke, aj v tomto prípade je esenciálne poriadne preveriť servisnú históriu vozidla a fyzické opotrebenie. Choďte na skúšobnú jazdu s technikom a ak všetko nasvedčuje tomu, že auto je v poriadku, tak neváhajte a kúpte ho.

Volkswagen Passat CC po takmer 100 000km - Startstop.sk - TEST JAZDENKY

Cena kúskov s podobným nájazdom ako sme testovali my (necelých 100 000 km) sa pohybuje v rozmedzí 12 až 16-tisíc eur, samozrejme, záleží na motore, výbave a samotnom stave vozidla.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 3.8 / 5. Počet hodnotení 23

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokGreenWay spustil svoj najväčší nabíjací hub na Slovensku, nachádza sa…
Nasledujúci článokMacan na jar skončí. Môže za to EÚ alebo neschopnosť Porsche?

1 COMMENT

  1. Áno z aaa jedine .Tam majú autá len z malým nábehom km. Je až neuveriteľné ,že auta z aaa auto sú vždy tie malo jazdené. Je pravda , že vozia auta z Nemecka a z eú od lizingoviek,ale vyberajú si len auta také, ktoré majú málo najazdené. Ne vidím v tom logiku ,predávať auto ktoré nemá problém ,keď tak 1 z 20

Comments are closed.