Domov Elektromobilita Lucid Gravity príde čoskoro. Ak spoločnosť neskrachuje…

Lucid Gravity príde čoskoro. Ak spoločnosť neskrachuje…

Úplne nové luxusné SUV Lucid Gravity odhalia už 16. novembra na nadchádzajúcom autosalóne v Los Angeles. Práve tu sa tvorcovia prelomového sedanu Lucid Air zapíšu na veľmi lukratívny trh s elektrickými modelmi SUV.

Lucid Gravity zažije, čo znamená tvrdá konkurencia, keď konečne dorazí v roku 2024. Jeho súpermi sa stanú etablované elektrické SUV ako napríklad BMW iX, Mercedes EQS SUV, Tesla Model X a Lotus Eletre. Spomeňme však rozhodne aj pripravované Volvo EX90 a plne elektrickú verziu Range Roveru, ktorá má byť uvedená na trh v budúcom roku.

Foto: Lucid
Veľa spoločných znakov

Máme k dispozícii celkom slušný pohľad na model Lucid Gravity, keď výrobca elektromobilov so sídlom v Silicon Valley v novembri 2022 zverejnil prvé ukážkové obrázky spolu s niekoľkými informáciami o schopnostiach auta. Sľuby zahŕňali aj úroveň výkonu superauta a zároveň väčší dojazd než ktorýkoľvek iný elektromobil. A ako bonus neuveriteľne elegantný dizajn.

Aj tento model sa nesie v dizajnovom jazyku značky s charakteristickým vzhľadom prednej časti. Svetlomety „LED Micro Array“ sa rovnako ako v modeli Air preniesli aj do modelu Gravity. Spolu s kontrastnou líniou strechy a zadnou svetelnou lištou po celej šírke. Ďalšou podobnosťou s modelom Air je čelné sklo, ktoré prechádza dozadu ponad pasažierov na predných sedadlách, s horizontálnou priečkou rozdeľujúcou sklenenú strechu, aby poskytovala konštrukčnú podporu.

Veľký vnútorný priestor

Značka Lucid tvrdí, že Gravity poskytne lepšiu aerodynamiku než akékoľvek iné SUV. Obrázky však naznačujú, že aj tento model dostane tradične hranatý tvar SUV, ktorý by v kombinácii s krátkymi prevismi vpredu a vzadu mal maximalizovať priestor vo vnútri. Gravity dostanú budúci majitelia k dispozícii v päť, šesť alebo sedemmiestnej konfigurácii. Očakáva sa preto dĺžka minimálne päť metrov. V šesťmiestnej verzii má stredný rad pozostávať z páru rozkladacích sedadiel.

Neočakáva sa, že dizajn interiéru sa bude dramaticky líšiť od jeho súrodenca. Mal by obsahovať novú generáciu softvéru UX pre infotainment a displeje „Glass Cockpit“. Ide o 34-palcový 5K panel pre prístroje a infotainment, veľmi podobný usporiadaniu ako v Porsche Taycan. Lucid Air tiež disponuje výsuvnou obrazovkou bližšie k stredovej konzole na úpravu nastavení auta a jazdných režimov, ako aj malú skupinu fyzických klávesových skratiek, ktorých výskyt sa tiež očakáva aj v modeli Gravity.

Foto: Lucid
O batožinu sa nemusíte vôbec báť, zmestí sa

Spoločnosť Lucid tvrdí, že Gravity ponúkne veľmi bohatý objem batožinového priestoru, ktorému dopomáha extra veľký kufor pod prednou kapotou. Keďže ide o luxusné SUV, interiér Gravity by mal ponúknuť hlavne veľa kvalitnej kože a zopár drevených dekorov. Upútavky naznačujú, že na rozdiel od modelu Air, Gravity sa zbaví tradičných slnečných clon a namiesto nich môže použiť nejakú formu fotochromatického skla.

Gravity má jazdiť na rovnakej čisto elektrickej architektúre LEAP ako jeho súrodenec. Takže ponuka by mala pozostávať z podobných kombinácií motorov a batérií. Značka tiež tvrdí, že ich model sa môže pochváliť dlhším dojazdom ako akékoľvek iné elektrické SUV na trhu. Ide o odvážne tvrdenie, ale vzhľadom na to, že model Air dokáže prejsť takmer 840 kilometrov na jedno nabitie, Lucid pravdepodobne vie, čo tvrdí.

Foto: Lucid
Dostanú sa z krízy?

V špičkovej špecifikácii sa používa 112kWh batéria, ale lacnejšie verzie sú napájané 92 kWh batériou a ponúkajú dojazd okolo 640 kilometrov. Zákazníci by tiež mali mať možnosť vybrať si z rôznych možností výkonu, keďže aj model Air môžete mať s jedným, dvoma alebo tromi motormi.

Lucid vstúpil na európsky trh, pričom Air je teraz dostupný v Nemecku, Holandsku, Švajčiarsku a Nórsku. Automobilka sa však aktuálne pasuje s trošku väčšou krízou. Nedokážu vyrábať automobily v dostatočnom počte a zároveň ich ani v dostatočnom počte predávať. A z tohto dôvodu si firma nedokáže riadne uhrádzať svoje záväzky. Akcie spoločnosti v porovnaní s maximálnou hodnotou klesli o takmer 91 percent a na každom modeli prerobí firma zhruba 300 tisíc eur. Uvidíme, či sa príchodom nového modelu Gravity podarí túto situáciu zmeniť.

Foto: Lucid

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 2

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJAutoExpress
Predchádzajúci článokMazda Iconic SP – nová MX-5? Revolúcia pod kapotou
Nasledujúci článokElektrické taxíky vo Viedni nepotrebujú káble. Inšpiruje sa aj Bratislava?