Domov Elektromobilita Posmešky bokom, skúsili sme novú Teslu Model 3

Posmešky bokom, skúsili sme novú Teslu Model 3

Tesla nedávno modernizovala Model 3. Aj keď sama automobilka označuje vylepšenia ako facelift, tie sú tak radikálne, že pokojne by mohli zniesť aj označenie novej generácie. V konečnom dôsledku je to jedno, pretože v Tesle odstránili množstvo kritizovaných nedostatkov.

S čerstvou novinkou sme sa mohli zoznámiť vďaka DriveTesla.sk. Tesla Model 3 sa vyrába už od roku 2017, takže hĺbková modernizácia prišla vhod. Celá predná časť je nová. Tenšie svetlomety dávajú elektromobilu dynamickejší charakter. Z niektorých uhlov dokonca vyzerá ako Ferrari, najmä v tej krásnej červenej farbe karosérie. Novým lakom karosérie je aj šedá. K dispozícii sú na výber 18 alebo 19-palcové disky kolies. Aktualizovaný model narástol do dĺžky o 25 mm, svetlá výška sa znížila o 2 mm. V zadnej časti zaujme veľké okno. Batožinový priestor sa otvára v štýle sedanu, jeho objem narástol o 33 litrov. Bezrámové bočné okná na všetkých dverách zostali.

https://www.instagram.com/reel/CzUJVqYLhQz/?utm_source=ig_web_copy_link&igshid=MzRlODBiNWFlZA==

Vylepšil sa aj interiér. Jeho základná koncepcia ale bola zachovaná. Centrum všetkého podstatného je sústredené do veľkej, 15,4-palcovej obrazovky na palubnej doske. V rámci šetrenia nákladov sa Tesla zbavila všetkého nepodstatného. Zmizli páčky pod volantom, smerovky sa teraz ovládajú tlačidlami na volante. Volič prevodovky sa nachádza tiež na displeji.

Tesla Model 3

V Tesle však mysleli aj na prípady, ak by obraz na obrazovke z nejakého dôvodu zamrzol, pretože smer jazdy je možné ovládať tlačidlami na strope. Sedadlá vpredu môžu byť po novom klimatizované, nové je tiež ambientné podsvietenie s celou škálou farieb. Obrazovku teraz majú k dispozícii aj zadní pasažieri. Prostredníctvom nej môžu ovládať klimatizáciu, infotainment či komfortné funkcie. Na prvý dojem pôsobí kabína kvalitnejším a robustnejším dojmom, nové materiály a čalúnenia sú príjemné na dotyk.

Koeficient odporu vzduchu karosérie sa znížil z 0,23 na 0,219, takže o niečo narástol aj dojazd. V závislosti od kapacity batérie, veľkosti pneumatík a diskov sa dojazd Modelu 3 pohybuje od 513 km do 678 km vo verzii Long Range. Čo sa týka ceny, počítať môžete so sumou od 36.000 € bez DPH, vrátane dovozu a prihlásenia vozidla.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 3.6 / 5. Počet hodnotení 29

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokFerrari hlási obrovský dopyt, knihy objednávok sú plné
Nasledujúci článokMINI Cabrio Electric: 2 kusy z 999 sú na Slovensku, vieme kde

1 COMMENT

  1. Nikto nekritizoval intuitivne packy na smerovky ani volic prevodovky, a predsa zmizol. Teraz namiesto sustredenia sa na jazdu, sa budete sustredit na hladanie smeroviek a hladanie volica prevodovku.

Comments are closed.