Domov News Mini Cooper nebude iba elektromobil. Prichádzajú benzínové verzie

Mini Cooper nebude iba elektromobil. Prichádzajú benzínové verzie

Štýlový britský hatchback najskôr prišiel ako elektromobil. Teraz sme, našťastie, spoznali benzínový Mini Cooper C a S.

Aj keď už pôvodný názov automobilky nemá s rozmermi auta nič spoločné, fanúšikovská základňa je v celosvetovom meradle stále obrovská. Posledná generácia bola najskôr predstavená s čisto elektrickým pohonom, teraz sa však môžu tešiť už aj zástancovia tradičného, benzínového pohonu. Mini Cooper, vo verziách C a S však dostane iba automatickú prevodovku.

Mini Cooper
Foto: Mini
Úplne iná platforma

Novo predstavené verzie obľúbeného hatchbacku so spaľovacími motormi sú po vizuálnej stránke totožné s tými elektrickými, ktoré sme spoznali vlani na jeseň. Zatiaľ čo elektrický Mini Cooper stojí na úplne novej platforme, benzínové varianty sú v podstate prepracovaná predchádzajúca generácia. Ide však o pomerne hĺbkové prepracovanie, ktoré sa dotklo aj samotných pohonných agregátov. Automobilka motory značne zmodernizovala, aby ponúkli vyšší výkon a čistejšie emisie. Bohužiaľ to spôsobilo, že obe verzie prišli o manuálne prevodovky.

Mini Cooper
Foto: Mini
Pre všetkých

Samotná automobilka upozorňuje, že pokiaľ sa nezmení environmentálne smerovanie európskej politiky, pozeráme sa na poslednú generáciu s benzínovými motormi. Nezabudla však dodať, že aktuálna generácia je určená pre všetkých, ktorí chcú šoférovať klasické trojdverové Mini a oceňujú tradičné výkony a charakteristické zvukové kulisy spaľovacieho motora.

Foto: Mini
Koniec chaosu

V dnešnej dobe je častokrát označovanie modelov naprieč automobilkami pomerne chaotické a človek sa v nich stráca. Mini sa rozhodlo spraviť v modeloch poriadok. Základná verzia tak po novom nesie označenie Mini Cooper C. Pod prednou kapotou dostanete preplňovaný trojvalec s objemom 1,5 litra. Ekvivalentná verzia minulej generácie dosahovala výkon 136 koní a 220 Nm. Nová verzia C však disponuje výkonom 156 koní a maximálnym krútiacim momentom 230 Nm. Celkovú hmotnosť tohto variantu nepoznáme, ale C-éčko zrýchľuje z 0 na 100 km/h za 7,7 sekundy a dosahuje priemernú spotrebu v rozmedzí od 5,9 do 6,5 litra benzínu na 100 km.

Foto: Mini
Ostrejšie eSko

Doménou týchto áut vždy bol motokárový pocit z jazdy. V novej generácii tento pocit umocňuje ostrejšia verzia S. Jeho štvorvalec s objemom dvoch litrov teraz produkuje výkon 204 koní a maximálny krútiaci moment rovných 300 Nm. Vďaka vyššiemu výkonu ostrejšia verzia zrýchľuje na stovku za 6,6 sekundy. V teoretickej hladine ide aj o pomerne úsporné auto, nakoľko výrobca pri tomto modeli udáva priemernú spotrebu od 6,1 do 6,7 litra benzínu na 100 kilometrov.

Mini Cooper
Foto: Mini
Totožný interiér

Obe benzínové varianty pochopiteľne disponujú totožným interiérom ako v prípade skôr predstavenej elektrickej verzie. Pomerne minimalistickej prístrojovej doske dominuje okrúhly dotykový displej s priemerom až 240 mm. Hneď pod ním sa nachádza volič automatickej prevodovky. Okrem otočného štartovacieho tlačidla tu nájdeme ešte pár ovládacích prvkov. Interiér dotvára nový trojramenný volant. V prípade týchto áut táto hodnota nie je až taká podstatná, ale nemôžme ju nespomenúť. Základný objem batožinového priestoru je 210 litrov. Pri sklopených zadných sedadlách hodnota narastie na objem až 800 litrov.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJTS Mini
Predchádzajúci článokMercedes-Benz CLE – kabriolet na každý deň v roku
Nasledujúci článokBMW investovalo do nástupcu i8, čo sa stalo?