Domov News BMW investovalo do nástupcu i8, čo sa stalo?

BMW investovalo do nástupcu i8, čo sa stalo?

Foto: BMW

Športový plug-in hybrid BMW i8 bol v mnohých ohľadoch veľmi unikátnym automobilom, ktorý azda najviac zaujal svojím futuristických vzhľadom. Súčasný šéfdizajnér mníchovskej automobilky Domagoj Dukec teraz na svojom Instagrame prezradil dobre strážené tajomstvo.

BMW ukončilo výrobu modelu i8 v roku 2020. Priameho nástupcu sa zatiaľ toto športové hybridné kupé nedočkalo. BMW však malo pôvodne iné plány. Model i8 mal byť nahradený novou generáciou s interným označením i16. BMW pritom ešte v roku 2019 predstavilo štúdiu s názvom BMW Vision M Next Concept, ktorý predznamenával vzhľad budúceho nástupcu i8. Potom však prišla pandémia, čo situáciu skomplikovalo a vedenie značky BMW sa rozhodlo vývoj nového auta zrušiť. Novinka by sa totiž predávala za vysokú cenu a v BMW nevideli dostatočný obchodný potenciál na úspech i16.

Foto: BMW

Nástupca modelu i8 bol pritom kreslený s odkazom na legendárny model M1. Tu si dovolíme poznamenať, že kým projekt športového kupé i16 bol zrušený, BMW zrejme videlo oveľa väčší potenciál v športovom plug-in hybridnom SUV XM, ktoré sa výroby skutočne dočkalo. Avšak ani ono sa nepredáva najlepšie. Napriek extravagantnému vzhľadu a vysokému výkonu predajné čísla XM zaostávajú za očakávaniami. Odborníci to zdôvodňujú tým, že XM je málo luxusné na to, aby bolo dobrým luxusným SUV a málo športovým na to, aby bolo dobrým športovým SUV. Ale späť k projektu i16.

BMW i16. Foto: Instagram – domagoj.dukec
Vision M Next

Koncept BMW Vision M Next čerpal inšpiráciu zo slávneho BMW M1 a je dotváraný prvkami hybridu i8. Dvere sa otvárali smerom nahor a malo aj charakteristické zadné okno s tromi “žalúziami”. Svetlomety obsahovali technológiu Laser Wire, kde hlavné časti svetlometu tvoria sklenené vlákna potiahnuté fosforom. Väčšina celého skeletu pozostávala z recyklovaných uhlíkových vlákien. Produkčné BMW i16 by pritom zdieľalo plastovú monokokovú štruktúru vystuženú uhlíkovými vláknami z modelu i8.

Foto: BMW
Pohonné ústrojenstvo konceptu bolo schopné generovať výkon 600 koní. Podobná špecifikácia bola pripravená aj pre i16. To malo zrýchľovať z 0 na 100 km/h len za 3,0 sekundy. Navyše, podobne ako napríklad v prípade modelu M8 Competition, mal mať vodič možnosť voľby medzi pohonom všetkých alebo iba zadných kolies. Či sa BMW k projektu niekedy vráti, zatiaľ nie je jasné. Ak by malo niekedy v budúcnosti vzniknúť ďalšie športové kupé, pôjde pravdepodobne už o čistý elektromobil. BMW M1 však bude dizajnérov BMW inšpirovať určite aj naďalej.
Foto: BMW

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 3.5 / 5. Počet hodnotení 6

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJInstagram - domagoj.dukec
Predchádzajúci článokMini Cooper nebude iba elektromobil. Prichádzajú benzínové verzie
Nasledujúci článokAuto veľkosti Octavie za cenu Dacie? Prichádza…