Domov News Motor V8 v Porsche nekončí, dokedy ho budú vyrábať?

Motor V8 v Porsche nekončí, dokedy ho budú vyrábať?

Foto: Porsche

Porsche sa s motorom V8 napriek čoraz prísnejším emisným limitom nelúči. Práve naopak, vyrábať ho bude ešte roky. Má to však aj jedno negatívum.

Downsizing a postupný prechod na elektrický pohon sú dôsledkom emisných regulácií, ktoré sú stále tvrdšie. Výrobcovia nechcú platiť mastné pokuty, a tak sa veľké a výkonné pohonné jednotky pomaly strácajú z trhu. Porsche sa však napriek tomu ešte neplánuje vzdať motoru V8. Agregát je podľa všetkého pripravený aj na predpisy Euro 7.

V interview pre austrálsky magazín Car Sales to potvrdil Thomas Freimuth, šéf modelového radu Panamera. „Vieme, že tento motor je pripravený na Euro 7, nie je to žiadny problém. Musíme pridať niektoré diely, ktoré sú vo vývoji, takže sme pripravení s V8 prejsť na predpisy Euro 7.

V8-čky budú tichšie

Porsche sa však nebude musieť spoliehať len na hybridnú konfiguráciu, aby udržalo V8-čku pri živote. Norma Euro 7 totiž nebude taká prísna, ako sa pôvodne navrhovalo. Iné predpisy však prinútia inžinierov vykonať isté neželané zmeny. Freimuth spomenul napríklad maximálnu povolenú hladinu hluku výfukových plynov, ktorá sa podľa neho bude v priebehu rokov naďalej znižovať. Autá tak budú opäť o niečo tichšie, čo pri agregátoch ako je V8 nie je zrovna vysnený efekt. Prísnejšie právne predpisy týkajúce sa úrovne hluku tak podľa Freimutha komplikujú získanie dobrých emócií pre Panameru V8. “Musíme sa naučiť, ako preniesť tieto emócie do našich elektromobilov, pretože ďaleká budúcnosť je elektrická, takže pre to musíme nájsť riešenie,” dodal Thomas Freimuth.

Porsche Panamera V8
Foto: Porsche

Napriek tomu, že spomínaný agregát bude Porsche vyrábať aj v ďalšej dekáde, neočakávame, že ho dostane veľa modelov portfólia. Nemci totiž pred časom zverejnili prognózu, podľa ktorej budú elektromobily do roku 2030 predstavovať až 80 % ich ročných dodávok. Porsche však tiež uviedlo, že dosiahnutie tohto cieľa závisí „od dopytu našich zákazníkov a rozvoja elektromobility v jednotlivých regiónoch sveta“. V konečnom dôsledku sa tak môže zopakovať scenár Mercedesu, ktorý bol taktiež ohľadom predaja svojich elektromobilov až príliš optimistický a svoje plány musel posunúť o päť rokov.

Aktuálne má z EV-čiek Porsche v ponuke len Taycan a elektrický Macan. Čoskoro však pribudnú ďalšie. Vieme, že nová generácia Cayennu bude plne elektrická a spaľovací motor stratia aj modely 718 Boxster a Cayman. Modelom, ktorý si udrží konvenčný pohon tak dlho, ako to len pôjde, bude ikonická 911.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 3 / 5. Počet hodnotení 2

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJCar Sales
Predchádzajúci článokNová smernica zjednoduší inštaláciu nabíjacích staníc v budovách
Nasledujúci článokNa Slovensku bude vznikať ďalšia beštia s V8