Domov Elektromobilita Hyundai prinesie novú modulárnu platformu

Hyundai prinesie novú modulárnu platformu

Automobilka Hyundai predstavila svoju stratégiu na najbližšie roky. V tomto prípade musí byť jasné, že všetko sa točí okolo elektrifikácie. Možno aj preto sa rozhodla odhaliť novú platformu, na ktorej dokáže postaviť prakticky čokoľvek.

Juhokórejská automobilka Hyundai využila deň investorov a odprezentovala ciele, ktoré smerujú k celkovej elektrifikácii. Túto stratégiu nazvala „Hyundai Motor Way“ a má priniesť postavenie lídra v oblasti elektromobility. Tomu majú pomôcť aj obrovské investície, revolučné nikel-mangánovo-kobaltové batérie NCM a rovnako aj lítium-železo-fosfátové batérie LFP.

Nová modulárna platforma

Pri batériách to ale rozhodne nekončí, keďže Hyundai sa rozhodol zapojiť aj umelú inteligenciu a najmä prináša novú modulárnu platformu. Spoločnosť sa rozhodla preinvestovať na novú stratégiu Hyundai Motor Way miliardy dolárov a takmer tretina je vyčlenená čisto iba na elektrifikáciu. Ide o obrovské sumy peňazí, ktoré si bežný smrteľník predstaví asi len veľmi ťažko. Poďme si trošku odkryť, kam poputujú miliardy a na čo poslúžia.

Veľká časť investovaných peňazí poslúži na elektrickú platformu druhej generácie. Táto platforma nesie označenie IMA. Platforma IMA nahradí globálnu modulárnu platformu E-GMP a má veľký potenciál uspieť vďaka viacerým výhodám v porovnaní s predchodcom. Hyundai dokonca poskytol aj vyjadrenie v tlačovej správe. V prípade druhej generácie platformy dochádza k presahu vyvíjaných vozidiel, a tak môže Hyundai používať jednu platformu pre viacero segmentov vozidiel.

Čoskoro príde aj nová batéria

Nová platforma prinesie možnosť použitia pre takmer všetky triedy vozidiel od malých a veľkých SUV, cez pick-up až po limuzíny ako napríklad modely Genesis. Všeobecne sa očakáva, že nová platforma IMA prinesie možnosť štandardizácie modulov a dielov medzi jednotlivými modelmi. To by malo so sebou priniesť pokrokovosť v porovnaní s aktuálnym systémom a poskytne to výrazné zníženie výrobných nákladov.

Druhá generácia platformy prinesie aj možnosť použitia viacerých akumulátorov. Patria sem už napríklad spomínane NCM a LFP batérie. Pri batériách LFP ešte chvíľku zostaneme, keďže Hyundai chystá na rok 2025 predstavenie novej jednotky so zvýšenou hustotou energie a lepšou účinnosťou pri nízkych teplotách.

Autonómna jazda v Hyundai?

Okrem iného aktuálne prebiehajú testovania rôznych tvarových riešení a možností usporiadania akumulátorov. Hyundai si od toho sľubuje navýšenie možností využitia. V tomto prípade preto zapája do procesu aj umelú inteligenciu. Práve AI ponesie zodpovednosť za správu batérií, keďže Hyundai predpokladá, že tým príde k zvýšeniu bezpečnosti. Hyundai okrem iného chystá mnoho noviniek, za zmienku napríklad stojí funkcia autonómnej jazdy úrovne 3. O tejto funkcii sa ale dozvieme viac pravdepodobne až neskôr.

 

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokPanenský asfalt na Pezinskej Babe sme pokrstili s Audi RS 7 Sportback
Nasledujúci článokFIAT hlási návrat, crossover 600e ponúkne dojazd 600 km