Domov News Elektrickým Mercedesom sa v USA nedarí

Elektrickým Mercedesom sa v USA nedarí

Amerika nesedí elektrickým modelom značky Mercedes. Aktuálne podľa výsledkov trvá priemerný predaj elektrického modelu EQ až 82 dní. Ostatné nemecké značky sú na tom však podstatne lepšie a niekde prekonávajú Mercedes až o polovicu. Čo za tým stojí?

Amerika rozhodne patrí medzi veľmi dôležité trhy veľkého počtu európskych výrobcov áut. Radí sa medzi dôležité trhy aj pre prémiových výrobcov. Ak máte na účte dostatok finančných prostriedkov, vyberáte si autá najmä podľa pocitov a emócií bez ohľadu na ich cenu. Možno aj preto sa viaceré automobilky dnes nemusia báť vstúpiť do vôd extravagantných dizajnov. Ako skvelý príklad môžu slúžiť niektoré z najnovších modelov BMW.

Foto: Jakub Šuplata
Mercedes porazený, lepšie je Audi aj BMW

A práve vizuálna stránka môže v takýchto prípadoch úplne prekryť prípadné kvalitatívne rozdielnosti a odlišnosti. V prípade elektromobilov by tá emočná stránka mala byť ešte silnejšia. Keďže konkurencia nikdy nespí a rastie, ukazuje, ako tvrdý boj so sebou elektromobilita prináša. Dnes aj elektrický model dokáže ponúknuť parametre superšportu a pritom neatakuje cenové hladiny týchto vozidiel.

Mercedes jednoznačne patrí medzi lídrov elektrického pohonu a v USA ponúka širokú paletu modelov s označením EQ. No v porovnaní s bavorskou konkurenciou sa jeho modelom v USA až tak nedarí. Ľudia z Automotive News prišli s informáciou, že americkému dílerovi trval predaj elektrického modelu Mercedes priemerne zhruba 82 dní. Ak by sme túto štatistiku porovnali napríklad s Audi, ich priemerný čas dosahuje 46 dní. BMW je na tom ešte lepšie a priemerný predaj trvá iba 38 dní.

Spaľováky stále atraktívnejšie

Ak by sme vzali priemerný čas všetkých automobilov, priemerná doba predaja elektrického modelu činí 57 dní. Čiže Mercedes sa v tomto prípade nachádza ďaleko za priemerom. Jeden z dílerov značky Mercedes v USA sa vyjadril, že za touto nelichotivou štatistikou stojí nedostatočná túžba zákazníkov po vozidlách tejto značky. Ide najmä o nižšiu atraktivitu v porovnaní s bežnými konvenčnými modelmi so spaľovacím motorom pod kapotou.

Ak by sme vzali do úvahy predajné čísla modelu EQS, v druhom kvartáli bolo predaných 2 456 kusov. No v treťom kvartáli iba 1 100 kusov, čo je pokles o viac ako 50 percent. Predaj elektromobilov tvorí iba 15 % zo všetkých predajov značky. BMW dodáva zákazníkom v USA iba 3 modely – i4, i7 a iX a aj napriek tomu poráža silné produktové portfólio značky Mercedes. Ľudia v Mercedese tak asi majú nad čím premýšľať.

Foto: Jakub Šuplata

 

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJAuto.cz
Predchádzajúci článokRenault Kardian je štýlový crossover so slušnou výbavou
Nasledujúci článokLambo neodpisuje spaľováky. Čaká, či e-palivá majú budúcnosť