Domov News Mercedes-AMG GT2 Pro je hračka pre veľkých chlapcov

Mercedes-AMG GT2 Pro je hračka pre veľkých chlapcov

Privítajte model AMG GT2 Pro. Nový Mercedes-AMG GT síce stihli odhaliť iba nedávno, ale už z neho vzniklo niekoľko špeciálov nielen na okruhy. No a najnovšie sa k nim pridáva model s označením GT2 Pro. Ide zatiaľ o najvýkonnejšiu verziu.

Nové AMG ukázalo slušnú pretekársku formu už počas svojej prvej sezóny, keď získalo pekné víťazstvá v európskej sérii GT2. Model GT2 Pro má svoj základ v pretekárskom aute GT2 a podľa Mercedesu ide o „nehomologované pretekárske auto pre hobby pretekárov“. Nemecká firma tvrdí, že je možné ľahko z tohto modelu vytvoriť homologovanú verziu GT2. To však iba v prípade, že by ste chceli pretekať. AMG GT2 Pro sa však môže zúčastniť pretekárskej série Mercedes AMG aj bez nutnosti homologizácie.

GT2 Pro
Foto: Mercedes-AMG
Takmer všetko na mieru

Na stole je otázka, čo prináša prívlastok Pro? Prináša niečo, čo Mercedes volá výkon pre začiatočníkov. Má 760 koní, čo je viac ako 697 koní štandardného modelu GT2, ale stále používa rovnaký 4,0-litrový motor V8 s dvojitým turbodúchadlom vyvinutý v divízii AMG. Krútiaci moment dosahuje neuveriteľných 800 Nm. Dodatočný výkon navyše pochádza z nového tlačidla „Push2Pass“ na volante, ktoré dočasne zvyšuje výkon.

Táto sila sa prenáša cez sekvenčnú šesťstupňovú pretekársku prevodovku s upravenými prevodovými pomermi. Prevodovka je kvôli lepšiemu rozloženiu hmotnosti namontovaná na zadnej náprave a spojená s motorom cez torznú tyč z uhlíkových vlákien. Preniesť túto silu do pretekárskeho tempa pomáha hliníkové dvojité lichobežníkové zavesenie vpredu a vzadu, nastaviteľné stabilizátory a štvorcestné tlmiče.

Slušná cenovka a plachta grátis

GT2 Pro používa v podstate rovnaký balík aerodynamických vylepšení ako GT2. Na Pro nájdeme aj masívne zadné krídlo s labutím krkom s väčšími koncovými doskami. To v spojení s difúzorom na mieru poskytuje dodatočný prítlak. Rovnako ako GT2, aj tu sa nachádzajú ventilačné otvory v kapote, ktoré pomáhajú chladiť prepracovaný motor a tiež potrubie pre brzdy. Špeciálne 18-palcové kolesá so stredovým zámkom sú novým dizajnom výhradené pre model Pro.

Vnútri to Mercedes myslí rovnako vážne ako s modelom GT2. Nájdeme tam sedadlo z uhlíkových vlákien a úplne „oholenú“ kabínu. Stredovú konzolu a prístrojovú dosku prepracovali so zameraním na vodiča. Zmizla štandardná obrazovka a na scénu sa dostali potrebné spínače, hasiaci prístroj, tlačidlo na vypnutie motora a ovládanie palivového čerpadla. Model GT2 Pro stojí zhruba o 70 tisíc eur viac ako štandardný model GT2. Ten má cenovku zhruba 479-tisíc eur. Za svoje peniaze však dostanete aj autoplachtu na mieru a kompletnú individualizovanú pretekársku kombinézu s prilbou, topánkami a rukavicami.

 

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 2

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJMercedes-AMG
Predchádzajúci článokPohodlne a bez emisií, Peugeot má nový e-Rifter
Nasledujúci článokRAM 1500 a osemvalec HEMI si musia dať zbohom