Domov News VW stráca v Číne vplyv, zaznamená najhoršie výsledky za posledných 11 rokov

VW stráca v Číne vplyv, zaznamená najhoršie výsledky za posledných 11 rokov

Foto: Volkswagen

Čína nepraje Volkswagenu. Predajné čísla nemeckej automobilky klesnú na minimum od roku 2012. A to najmä kvôli silnej konkurencii domácich elektromobilov. Ako na to zareaguje nemecký gigant?

Čína nepraje zahraničným automobilkám a aktuálne sa javí ako jeden z najšpecifickejších trhov na svete. Nemecký Volkswagen v minulosti zažíval veľmi úspešné obdobie, čo sa týka predajov v najľudnatejšej krajine sveta. Avšak aktuálne čísla ukazujú, že by predaje VW mohli dosiahnuť historické minimum od roku 2012. A aktuálne sa s problematickými predajnými číslami stretávajú aj iné značky.

VW ID. GTI Concept
Foto: Volkswagen
Rastú ako huby po daždi

Spravodajská televízia CNBC sa pozrela bližšie na predajné čísla popredných svetových automobiliek. Analýza priniesla zaujímavé výsledky. Napríklad predajné čísla značky Nissan by mali dosiahnuť minimum od roku 2009, rovnako tak aj čísla automobilky Hyundai. Toyota by zasa mala zaknihovať najhorší výsledok od roku 2020. Celý tento pokles sa deje práve v dobe, kedy Čína pomerne rýchlo prechádza od spaľovacích motorov na elektrifikované automobily. A táto zmena praje najmä značkám ako Tesla alebo BYD.

Aktuálne sa Čína môže pýšiť titulom najväčšieho trhu na svete. Štatistiky ukazujú, že elektrické a hybridné automobily sa podieľajú na celkovom predaji automobilov viac ako tretinovo. A ak by sme si vzali do porovnania predajné čísla z minulého a tohto novembra, predpokladá sa medziročný nárast až o 20 percent. To ukazuje aktuálny trend, a tak nejak aj predpovedá smerovanie predajných čísel do budúcich rokov.

Foto: BYD
Čína lídrom? Iba otázka času

VW stále patrí medzi najsilnejších hráčov na čínskom trhu s viac ako tromi miliónmi predaných automobilov ročne. Kde však koncern rozhodne zaostáva, je elektromobilita. Volkswagen dokonca tento rok v lete investoval 700 miliónov dolárov do spoločnosti Xpeng, ktorá sa venuje vývoju elektromobilov. Spoločne by sa radi podieľali na vývoji dvoch modelov práve pre čínsky trh.

Avšak automobilka BYD rozhodne nespí na vavrínoch. Minulý rok sa im podarilo pokoriť hranicu milióna predaných modelov a tento rok atakujú hranicu 2,5 milióna predaných vozidiel. Politika čínskej vlády jednoznačne smeruje k vytláčaniu spaľovacích motorov z miest. To vedie aj k poklesu obľúbenosti európskych značiek a nárastu renomé značiek ako BYD, Tesla či NIO. Aktuálne trendy ukazujú aj na fakt, že Čína sa nachádza na najlepšej ceste stať sa najväčším svetovým vývozcom automobilov.

Foto: BYD 

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 1 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJCNBC
Predchádzajúci článokHyundai zverejnil slovenskú cenu IONIQ 5 N
Nasledujúci článokSpráva mesiaca – v Šuranoch vznikne gigatováreň na batérie