Domov News Jazdili sme so Škodou Kamiq za 30-tisíc eur. Má kolesá zo zlata,...

Jazdili sme so Škodou Kamiq za 30-tisíc eur. Má kolesá zo zlata, pýtali sa nás ľudia na ulici

Škoda Kamiq je na trhu už od roku 2019. Tento rok sa dočká faceliftu, no ešte predtým sme otestovali Kamiq vo verzii Monte Carlo s litrovým preplňovaným trojvalcom a automatickou prevodovkou DSG.

Škoda Kamiq je na Slovensku mimoriadne obľúbeným vozidlom. Boli mesiace, keď v číslach predajnosti Kamiq na slovenskom trhu prekonal Octaviu alebo Fabiu a stal sa najpredávanejšou Škodovkou. Kompaktné rozmery v spojení s moderným a vizuálne atraktívnym dizajnom, vyššou svetlou výškou a vnútorným priestorom, ktorý pri troche uskromnenia sa poslúži ako rodinné vozidlo, sú stále argumentmi, prečo je Kamiq u Slovákov taký populárny. Kto sa chce za volantom Kamiqu predsa len trochu odlíšiť od ostatných, môže siahnuť po verzii Monte Carlo.

Pekné estetické prvky verzií Monte Carlo už dlhodobo patria medzi tie najkrajšie vozidlá značky Škoda, aké v ponuke tejto mladoboleslavskej automobilky môžete nájsť. Červeno-čierna kombinácia je pre Monte Carlo typická a na cestách budí zaslúženú pozornosť.

Monte Carlo

Aby sme sa ale dostali k jadru veci. Základný Kamiq u nás aktuálne kúpite od 18.160 eur. V tomto prípade hovoríme o výbave Active a základnej motorizácii 1,0 TSI s výkonom 95 koní a 5-stupňovou manuálnou prevodovkou. Potom tu, samozrejme, máme vyššie výbavy ako Ambition, Style, Scoutline či 30 edition, až sa napokon dostaneme k výbave Monte Carlo. Tá je záujemcom k dispozícii od 22.580 €. Sympatické je, že voľba verzie Monte Carlo nie je podmienená voľbou silnejšej motorizácie. Pokojne si tak môžete zvoliť kabát Monte Carlo so so základnou motorizáciou, resp. so všetkými ostatnými motorizáciami, ktoré sú aktuálne v ponuke. Dostanete tak vozidlo, ktoré je na pomery B-segmentu nadštandardne vybavené.

Výbava

Súčasťou výbavy Monte Carlo sú napríklad full LED predné svetlá, ktoré svietia naozaj dobre a majú aj funkciu prisvietenia do zákrut. Ďalej to je systém bezkľúčového odomykania a zamykania vozidla, kožený volant s vyhrievaním, ktorý veľmi dobre padne do ruky či naozaj veľké panoramatické strešné okno s čiernym stropom. Okno zasahuje až nad hlavy zadných cestujúcich a má elektricky ovládanú roletku. Bohužiaľ, táto strecha nie je otvárateľná. Predné sedadlá sú športovo tvarované, majú výrazné bočné vedenie a integrovanú opierku hlavy, ktorá sa nedá polohovať. Určite si ich vyskúšajte predtým, ako v nich neskôr strávite desaťtisíce kilometrov.

Farby

Čo sa týka farieb karosérie, aj v prípade výbavy Monte Carlo si môžete vyberať z dvoch nemetalických a šiestich metalických farieb, vrátane ich kombinácie s čiernou strechou. Nám na Monte Carlo najviac pasuje práve táto červená Velvet, ideálne v kombinácii s čiernou strechou. Priplatiť si za ňu je však potrebné 1.029 €. Kamiq Monte Carlo vychádza štandardne na 17-palcových kolesách, za príplatok 671 € vám však v Škode namontujú pekné osemnástky. Keďže Kamiq Monte Carlo je predovšetkým o vizuálnej príťažlivosti, za disky kolies s väčším priemerom určite odporúčame priplatiť. Komfort jazdy tým nijak výrazne neutrpí.

Motor

Kamiq je so silnejšou verziou litrového trojvalca 1,0 TSI s výkonom 110 koní oveľa univerzálnejšie auto. Na diaľnici mu dôjde dych niekde okolo 150 km/h a nie je lenivý ani v kopcoch či horských priesmykoch. O prenos krútiaceho momentu na predné kolesá sa v tomto prípade môže starať šesťstupňová manuálna prevodovka alebo 7-stupňový automat DSG. Cenový rozdiel činí 2.000 € v neprospech automatu. Motor v tomto prípade trpí na výrazné podtáčanie, čo je typická vlastnosť koncernových vozidiel s touto prevodovkou. Na druhú stranu, aj s automatom viete v realite jazdiť s podobnou spotrebou ako s manuálom. Spotreba sa tak dá stlačiť aj pod 5 l/100 km. Keďže Kamiq si na rozdiel od mnohých konkurentov stále zachováva až 50-litrovú nádrž, dojazd hravo prekoná 800-kilometrovú hranicu a môže sa priblížiť k magickej tisícke.

Na ceste

Auto sa veľmi dobre ovláda a napriek tomu, že svetlá výška je oproti Scale vyššia o necelé 4 cm, tak za volantom v najnižšej polohe sedadla vôbec nemáte pocit, že šoférujete crossover s vyššou stavbou karosérie. Kamiq sa vďaka ľahkému motoru a tvrdšiemu podvozku s radosťou nechá vodiť úzkymi cestičkami. Ani rýchle prejazdy slepými zakrivenými horizontmi Kamiq nerozhodia a keď pneumatiky na šmykľavej ceste začnú strácať priľnavosť, okamžite zasiahne prísny elektronický stabilizačný systém. Vyššia svetlá výška (188 mm) príde vhod pri parkovaní na obrubníkoch alebo na nespevnenej ceste niekde na chatu, nehovoriac o príjemnejšom nastupovaní do vozidla.

Netreba zabudnúť, že Škoda montuje do Kamiqu aj preplňovaný benzínový štvorvalec 1,5 TSI s výkonom 150 koní. Aj v jeho prípade si môžete vybrať medzi manuálnou a automatickou prevodovkou.

Vnútri

Interiér je inak prevzatý zo Scaly, tam v Škode nepotrebovali vymýšľať žiadne nové veci. Veľa funkcií sa ovláda cez centrálnu dotykovú obrazovku vrátane intenzity klimatizácie. Kamiq ide s dobou, takže namiesto klasického analógového prístrojového panelu môžete mať vo vozidle virtuálny kokpit (556 €), na ktorom sa dajú vyberať údaje o jazde, ktoré sa na ňom majú zobrazovať, vrátane mapky navigácie. Okrem neho bolo auto vybavené napríklad aj adaptívnym tempomatom (451 €) či elektricky ovládanými dverami batožinového priestoru (402 €).

Záver

Dobre vybavené auto v takejto konfigurácii jemne prekročí cenovú hladinu 30.000 €, a to je ešte stále v rezerve štvorvalec 1,5 TSI, s ktorým môže cena Kamiqu vyletieť o ďalšie dve tisícky vyššie. Ale ak naozaj chcete mať vizuálne atraktívne auto s výbavou z vyšších tried v kompaktnom aute, tak za tento status si jednoducho treba zaplatiť. Nič to ale nemení na fakte, že Kamiq je dobre postavené auto a vôbec sa nečudujeme, že si ho obľúbilo toľko Slovákov.

TECHNICKÉ ÚDAJE Škoda Kamiq 1,0 TSI
Motor R3
Zdvihový objem 999 cm3
Max. výkon 81 kW / 110 k
Max. krútiaci moment 200 Nm
Palivo Benzín
Pohon FWD
Prevodovka 7-stupňový automat
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY
Dĺžka 4 241 mm
Šírka (bez spätných zrkadiel) 1 793 mm
Výška 1 531 mm
Rázvor náprav 2 651 mm
Pohotovostná hmotnosť 1 248 – 1 414 kg
Objem batožinového priestoru 400 – 1 395 l
Zrýchlenie 0-100 km/h 10,2 s
Rozmer pneumatík 215/45 R18
SPOTREBA (počas testu)
Mesto 5,5 l/100 km
Diaľnica 6,1 l/100 km
Okresky 4,6 l/100 km
CENA
Základná cena modelu 18.160 €
Základná cena testovanej verzie 25.780 €

Škoda Kamiq 1.0TSI automat vs. manual - Startstop.sk - TEST

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 3.6 / 5. Počet hodnotení 22

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokV obci sa rútil rýchlosťou 118 km/h. Na kolobežke a bez prilby
Nasledujúci článokS autami budeme viesť dialógy. Mercedes testuje potenciál ChatGPT

1 COMMENT

  1. Nerozumiem tomu názvu článku. Jednak je tam chýba (nie je tam otáznik) a jednak sa nikde v článku nespomína, prečo sa akože ľudia pýtali, či má kolesá zo zlata.

Comments are closed.