Domov News TEST Subaru Outback – zreje ako víno, alebo skyslo ako mlieko?

TEST Subaru Outback – zreje ako víno, alebo skyslo ako mlieko?

Prešli dva roky a Subaru Outback hlási triumfálny návrat späť do našej redakcie. Tentokrát ho máme v modrej farbe a tam aj rozdiely skončili. Viac než na novinky sa teda poďme pozrieť, či kombík časom dozrel ako víno, alebo skysol ako mlieko.

[youtube https://www.youtube.com/watch?v=-99-8VI83ZM]

Outback je postavený na úplne novej platforme a prináša so sebou radu inovácií. Avšak, napriek súčasnému trendu elektrifikácie, sa Japonci v tomto prípade rozhodli ísť cestou tradičného pohonu. Subaru Outback je tak posledné, ktoré kúpite s pohonom všetkých štyroch kolies a bez mild-hybridu.

Nie je to žiadny silák

Na test sme teda opäť mali vrcholnú verziu s označením Premium, ktorá je poháňaná 2,5-litrovým atmosférickým boxer motorom. Tento motor síce neposkytne nejaké závratné výkony, ale zas si môžete byť istý, že toho vydrží naozaj veľa. Predsa len, pri výkone 124 kW (169 koní) a 252 Nm je tá výkonová rezerva obrovská. 

Outback však ani nie je stavaný na nejaké drakonické tempo, práve naopak, zameriava sa na hladkú jazdu. A preto je na mieste prítomnosť bezstupňovej prevodovky Lineartronic, ktorá síce vie poslať otáčky poriadne vysoko, ale na 90 % času je veľmi kultivovaná a zrýchľovanie prebieha bez akéhokoľvek prerušenia.

Vo vnútri moderná klasika

Po naskočení dnu je cítiť, že Subaru sa drží svojho prístupu – Outback je pripravený zvládnuť rôzne terény a podmienky, čo vytvára dôveru u vodiča. Interiér vás akoby obklopí a napriek výraznej digitalizácii sa viete okamžite zorientovať, kde čo nájdete. Dokonca nevadil ani virtuálny panel klimatizácie, keďže na teplotu máte stále hardvérové tlačidlá.

Samozrejmosťou je prítomnosť bezdrôtového prepojenia, ale zas napríklad tu nie sú digitálne budíky. A mnohým to práve môže učarovať. Pridajme k tomu skutočne špičkové spracovanie a materiály, ktoré konečne zbavili Subaru šedivého plastového pekla, a máme kabínu, kde sa dopredu tlačí slovo prémiová.

Nočná mora SUV

Zbytočné srandičky sa nediali ani s dizajnom. Ide skôr o evolúciu predchodcu a nový Outback má prepracovanú zadnú časť, ktorá evokuje dojem robustnosti SUV a pripomína Forester. Celé auto je mohutne oplastované a niet sa čomu čudovať, že ako jediný kombík dokáže v Amerike konkurovať SUV.

A dokonca prekonať ich vie v teréne. Subaru si zachovalo svoj charakteristický prístup k pohonu všetkých kolies. Tu treba vyzdvihnúť aj takzvaný X Mode. Ten vám pomáha v ťažkom teréne napríklad upravením reakcií plynového pedálu, alebo dávkovaním krútiaceho momentu na jednotlivé kolesá.

Jedno z najlepších áut, aké viete kúpiť

Záverom možno povedať, že nový Subaru Outback je aj po rokoch príjemným prekvapením. Ak hľadáte spoľahlivé, dobre ovládateľné a zároveň komfortné auto s pohonom všetkých kolies, iba ťažko budete hľadať lepšiu voľbu. Najväčším negatívom sú určite spotreby, pretože v meste sa budete hýbať vždy okolo 10 litrov, ale zas mimo neho sa viete dostať aj pod 8. Ani cenovo nie je Outback v nejakej nedosiahnuteľnej lige, pretože začína od 41-tisíc a v testovanej výbave sme na sume 48.500 €.

[youtube https://www.youtube.com/watch?v=-99-8VI83ZM]

TECHNICKÉ ÚDAJE

Subaru Forester e-Boxer

Motor

boxer 4

Zdvihový objem

2498 cm3

Max. výkon

124 kW/169 k

Max. krútiaci moment

252 Nm

Palivo

benzín

Pohon

AWD

Prevodovka

Lineartronic

ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY

Dĺžka

4 870 mm

Šírka (bez spätných zrkadiel)

1 875 mm

Výška

1 675 mm

Rázvor

2 745 mm

Objem palivovej nádrže

63 l

Objem batožinového priestoru

561 l

Zrýchlenie 0-100 km/h

10,2 s

Maximálna rýchlosť

193 km/h

SPOTREBA (počas testu)

Mesto

10,3 l/100 km

Diaľnica

8,7 l/100 km

Okresky

7,6 l/100 km

CENA

Základná cena modelu

41 250 €

Cena testovanej verzie

49 090 €

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.6 / 5. Počet hodnotení 20

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokAj teplomer vášho auta môže klamať. Viete prečo?
Nasledujúci článokNissan GT-R Nismo GT3 z filmu Gran Turismo mieri do aukcie